maitoa ei tule kuin alle100ml/vrk

• Viestiketjun aloittaja :/:(
  • Ensimmäinen viesti
:/:(
Kannattaako enää lypsää ollenkaa? Kauhea stressi vaan :( vauvalla ikää kohta3kk.. Viikko sitten vasta kotiutui.. Tissillä käy kerran päivässä 'hengailemassa' ei siis syömis mielessä, sairaalassa punnittiin, että vartissa saa 10-20ml rinnalta... Nyt ei varmaan sitäkään kun maidon tulo on vähentynyt...

"vieras"
Miksi lypsät, mikset imetä? Itsellä ei rintapumpulle tule mitään, mutta vauvalla paino nousee ja on tyytyväinen. Eli maitoa riittää, mutta ei vaan heru pumpulle.

"niin"
Lypsä toki se vähäkin, mitä rinnoista vaan irtoaa ja anna pullosta. Hyvällä tuurilla maidon määrä voi lisääntyä. Ja hei, ei se korvike mitään myrkkyä ole, joten älä tunne huonoa omaatuntoa. :) Pidä vauvaa rinnalla niin paljon kun vaan suostuu olemaan!

"niin"
[QUOTE="vieras";28162265]Miksi lypsät, mikset imetä? Itsellä ei rintapumpulle tule mitään, mutta vauvalla paino nousee ja on tyytyväinen. Eli maitoa riittää, mutta ei vaan heru pumpulle.[/QUOTE]

Luepa aloitus uudelleen.

"vieras"
[QUOTE="niin";28162270]Luepa aloitus uudelleen.[/QUOTE]

Sun mielestä viikon ikäinen vauva päättää itse, miten syö? Jos saa siis luvan käydä tissillä kerran päivässä hengaamassa eikä sitten muuta. Voi vittu mitä daijuja, ei ole ihme että vauvat valitsee pullon.

"niin"
[QUOTE="vieras";28162322]Sun mielestä viikon ikäinen vauva päättää itse, miten syö? Jos saa siis luvan käydä tissillä kerran päivässä hengaamassa eikä sitten muuta. Voi vittu mitä daijuja, ei ole ihme että vauvat valitsee pullon.[/QUOTE]

Luepa aloitus uudelleen, vauvalla ikää 3kk. Vauva on todennäkösesti ollut keskolassa hoidossa, jolloin samat lainalaisuudet ei päde kuin täysaikaisella..

"siis"
[QUOTE="vieras";28162322]Sun mielestä viikon ikäinen vauva päättää itse, miten syö? Jos saa siis luvan käydä tissillä kerran päivässä hengaamassa eikä sitten muuta. Voi vittu mitä daijuja, ei ole ihme että vauvat valitsee pullon.[/QUOTE]

Vauvahan on 3kk, ei viikon vanha.

"vieras"
[QUOTE="niin";28162338]Luepa aloitus uudelleen, vauvalla ikää 3kk. Vauva on todennäkösesti ollut keskolassa hoidossa, jolloin samat lainalaisuudet ei päde kuin täysaikaisella..[/QUOTE]

En ilmeisesti osaa lukea.. :LOL:

Sori ap, jos tuntuu että loppuu voimat niin siirry korvikkeeseen. Turhaa sun on koko vauva-aikaa pilata riittämättömyyden tunteeseen.

"vieras"
Kannattaa lypsää, jokainen pisara äidinmaitoa on vauvalle tärkeä :) Mulla nousi maito hitaasti ja sain pumpattua ihan minimaalisia määriä, tyyliin 0,5ml ja sairaalassa pidettiin huoli että nekin tipat annettiin vauvalle lisämaidon joukossa :D

"monki"
Haluatko imettää??
Itse tekisin niin että antaisin rintaa aina ennen pulloa, hetken aikaa yhtäaikaa, kunnes imetys käynnistyy kunnolla, sitten unohtaisin lypsämisen kokonaan. Avain asemassa tässä on se mitä sinä haluat, onko sulla halu imettää. Stressaaminen vähentää maidontuloa eli pitäis yrittää olla luottavainen itseensä.
Ite en herunut pumpulle ollenkaan, sain pumppuun muutaman tipan maitoa, silti vauva on kasvanut koko ikänsä yläkäyrillä eli on saanut maitoa runsaasti.

"heksa"
Soita imetystuki puhelimeen ja kysy sieltä pystyykö vauva vielä tilaamaan imemällä tarvitsemansa maitomäärän, mielestäni pystyy, mutta tahtoa ja luottoa se vaatii.

ap vastailee nyt kirjautuneena...
pelotti tulla lukemaa teijän vastauksia, mutta nauruthan tässä vaan sai xD
Tänään en ole nyt lypsänyt ollenkaan, poika oli tissillä 15minuuttia, enkä usko, että paljoa sai... Päätin, että nyt kohta lypsän ja jos tulos on mitätön, annan koko lypsyn olla :)
Ja lapsemme tosiaan on keskonen ja kiinteiden syöntikin alkaa ensi viikolla, eiköhän siinä ole tarpeeksi hommaa vähäks aikaa... Itse pidän tärkeänä sitä, että vauva sai oman äitinsä maitoa ekat 1,5kk ja sen jälkeen lisänä luovutusmaitoa... Nyt on siirrytty omneo korvikkeeseen kun kotiin pääsi..

paljon muutakin
Imetyshän on paljon muutakin kuin pelkkää ravintoa. Minä annoin rintaa lohduksi, pienen osan sai vaan ravintoa sieltä mutta oli kuitenkin vauvalle tosi tärkeä, pullosta sai sitten suurimman osan ravinnostaan korvikkeena. Vasta kun imetys oli loppunut kuulin imetysapulaitteesta jota aion ensi kerralla kokeilla jos samat ongelmat toistuu toisen lapsen kanssa. Googletas toi imetysapulaite jos kiinnostaa!

Muista
ettei lypsetty maitomäärä ole verrannollinen siihen mitä vauva rinnasta saa. Jos haluat jatkaa imetystä, pidä vauvaa usein rinnalla. Maito nousee parissa päivässä kun kysyntä kasvaa.

Yhteistyössä