Maito- tai/ja vilja-allergia, ehkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja aloitukseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja aloitukseen

Vieras
Lapsellamme (9,5kk) on ilmeisesti jompikumpi tai molemmat.
Viikolla käytiin lastenlääkärillä. Hänellä todettiin myös pitkittynyt korvatulehdus ja astmaa. Verikokeet otettiin mut tulokset saadaan vasta kk päästä kun puhelinaika lääkärille.

Lääkäri sanoi et eka hoidetaan nää hengitys-jutut kuntoon. Poika oli siis keuhkojen osalta huonona ja vajaa viikko ennen tätä käyntiä olin käynyt tk:ssa mis sanottiin ei tulehdusta korvissa ja keuhkot ok - *erkeleen tk!!

Lääkäri sanoi et voin rueta soija-juttuja kokeilemaan jos tuntuu siltä mut muuten ei ekskusteltu vielä näistä asioista. Nooh nyt poika on ollut tosi itkuinen yöt :( Posket on helottanut jonkin aikaa. Tästä sit aattelin et jos kokeilisimme maidotonta jo.

Miten toimin jos haluan hänet maidottomalle? Saa korviketta, syö purkkiruokia ja puurona Nalle-puurot+valmispuurot. Mitä annan maitona? Mitä tarkkailen purkkiruuista etteivät sisällä sitä? Kaikki ohjeet ja neuvot olisivat tervetulleita :)

Meillä on maito- ja vehnäallergia ja mun mielestä on ihan piece of cake, ei mitään hankaluutta. Kaurapuuroa vaan vetelee ja maustamatonta soijajugurttia ja kauramaitoa ja Almiron Peptiä laitetaan kahdeksan mitallista aamu- ja iltapuuroon.

Soija voi pitää mahan vähän vetelämpänä, sitä ei kannata säikähtää.

Vauvanruuissa on niin hyvin listattu aineet ettei ole vaikea löytää maidotonta ja viljatonta.

Suosittelen tekemään ruoat itse, tällöin tiedät tarkalleen mitä ruoka sisältää. Mutta ainakin noista pikkupilteistä melkein kaikki on maidottomia.
Maidon osalta kannattaa googlettaa, on pitkä lista mitkä kaikki on maitoa enkä nyt muista niitä ulkoa.

Niin siis korvikkeeksi voisit ostaa Almiron Pepti 2 -korviketta apteekista, jos se ei sellaisenaan uppoa niin lisäile sitä soseisiin ja puuroon. Siihen saat varmaan ensin reseptin, jos se ei käy niin sitten muihin. Kai sekin voi aluksi vähän vatsaa vaivata mutta meillä ei ole ongelmia ollut. Vauva ei kyllä ole koskaan sitä juonut sellaisenaan.

Ai niin ja jos ei käytä maitoa niin tarvii kalkkilisän. ne purucalsorit on käteviä, ne saa helposti murskattua. Mutten taaskaan muista niitä annoksia, kun se menee sen mukaan paljonko esim apteekin soijamaitoa juo päivässä.

Yhteistyössä