Maito ketjusta innostuin :) Paljonko ostat maitoa kerralla?

Ja kauanko kyseinen määrä kestää?

Kun meillä menee maitoa siis niin tolkuttomasti. ostettiin 10 litraa maitoa tossa joku aika takaperin ja se katon 2.5 päivässä :O Aivan älytöntä mut mies ja lapset sitä juo, mä juon kahvin kans vaan ja jos muroi syön ni sitten vähän.

Onko muilla edessä pian oman lehmän hankinta? :D
 
"vieras"
No ei hirveesti juoda. Mä ja mies kahvin kanssa, lapsi murojen aamulla. Kukaan ei juo maitoa ruokajuomana. Ostetaan pari tölkkii rasvatonta ja kevyttä, ja se kestää jotain 3-4 päivää.
 
maitokansa
8-10 litraa ostan kolme kertaa viikossa. Juojia on 6 kpl. Vähempi, jos vaan juodaan, tuon 8l, mutta jos aion tehdä vaikka mannapuuroa, riisipuuroa, sitten enemmän. Teen sitä joka viikko ainakin kerran tai kaksi.
 
"Outsa"
Kyllähän tuo paljolta kuulostaa. Toivottavasti et yksin joudu niitä kotiin kantamaan. Mun reilu 1.5v. tyttö juo meillä ainostaan maitoa ja sitä menee litra päivässä. Kauppareissulla ostan 2 litraa kerralla.(En jaksa kantaa enempää) Nyt kun tyttö on ollut päiväkodissa,niin maidon määrä on vähentynyt. Viikonloppuisin menee kuitenkin tuo litra.
 
suurkuluttaja
Mä ostan 1,5 litran tölkkejä 3-6kpl. Meitä on vain kaksi maidon juojaa taloudessa: minä ja 2 vee ja me yhdessä juodaan lähes 3 litraa maitoa per päivä jos siis ollaan kotona eikä töissä ja hoidossa. Mies ei juo maitoa.
 
"vieras"
Meil menee maitoa 1l- 2l päivässä. Meillä maitoa juo oikeastaan vain mies. Ite juon sitä korkeintaan lasin päivässä tai sitten kuumassa kaakaossa tilkkanen. Yleensä ostan 5-6 purkkia kerralla.
 
[QUOTE="Outsa";22468350]Kyllähän tuo paljolta kuulostaa. Toivottavasti et yksin joudu niitä kotiin kantamaan. Mun reilu 1.5v. tyttö juo meillä ainostaan maitoa ja sitä menee litra päivässä. Kauppareissulla ostan 2 litraa kerralla.(En jaksa kantaa enempää) Nyt kun tyttö on ollut päiväkodissa,niin maidon määrä on vähentynyt. Viikonloppuisin menee kuitenkin tuo litra.[/QUOTE]

Me ostetaan yleensä noin paljon sillon jos käydään prismassa tai muualla. Koti kaupasta (jossa käyn yksin) tuon yleensä 3-4l joka päivä :O
 
1,5 litraa voi kestää 3-4 päivää. Maitoa juo kuopus, ehkä lasillisen päivässä, jos sitäkään, molemmat muksut käyttävät murojen tai myslin kanssa, mutta niitä ei joka päivä syödä. Mies laittaa maitoa kahviin, minä juon kahvini mustana, enkä syö edes muroja, joten maitoa en käytä juuri ollenkaan, tai no, ruoanvalmistukseen tai lettuihin menee joskus jonkin verran.
 
2hlö
meillä kerralla ostetaan 4,5l ja riittää 2-3päiväksi.

Mitenköhän paljon sitä menee kun pikkunen alkaa juomaan lehmänmaitoa?

Saiskohan sitä lehmää pitää parvekkeella? Meillä ainakin tilaa olisi.. Jos sille maistuisi ruohon sijaan rukkubasilika?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksiköhän 1.5L purkissa on korkeampi litrahinta ei sitä kannata ostaa.

2 Henkeä ja ostetaan 5L kerralla.
Hinnasta en osaa sanoa, onko kallista vai ei, mutta meillä ostetaan juuri noita puolentoista litran purkkeja, käytännön syistä. Litra ei riitä, 2 litraa on liikaa -- menee vanhaksi ennen kuin pääsee loppumaan. Mikä onkaan sitten loppupeleissä kalliimpaa: ostaa vähän kalliimpi litrahinnalta 1,5 l purkki ja käyttää se loppuun vai ostaa 2 litraa ja heittää osan viemäriin. En tykkää heittää ruokaa roskiin, joten mieluummin ostan sopivan kokoisen purkin, jottei tarvitse heittää mitään pois.
 
"vieras"
Meillä ostetaan 24 litraa kerralla. Se riittää noin viikoksi. Ostetaan maidot meijerin tuottaja myynnistä ja helppo hakea kerran viikossa tuo isompi määrä. Meitä 8 juojaa. Joskus maito loppuu päivä pari ennen tai joskus on vielä edellisiä jäljellä kun seuraavat haetaan. Riippuu mitä ruokaa ym tekee.
 

Yhteistyössä