Maistuuko/haiseeko hammaskivi suussa joltain tietyltä? Vai kahviko tekee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karseeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karseeta

Vieras
Nyt pidemmän aikaa kauhea maku suussa, jotenkin kitkerä ja paha. Hammaskivi??? (aika vasta syyskuulle lekurille!!!)
Tai tunteeko sen?
Vai runsas kahvinjuonti, huomaamatta lipsunu varmaan yli litraan päivä.......Närästystä on tutkittu ja ei kuulema ole ja ei kyllä ranixalkaan auta (taitaa pahentaa). Vaikka välillä poltetta onkin ja kovaa, mutta mittaukset näyttää normaalia (ph-mittaus ja tähystys).

Kun joskus tuntuu että maistuu kuin kitkerä kahvi?!

Koskas oot käynyt hammaslekurilla viimeksi? Mulla kertyy tosi paljon hammaskiveä ja sit rupee tulemaan semmonen mädänmaku suuhun, kun sitä on "liikaa"... Nyt mä käyn poistamassa sitä puolen vuoden, kun vuosikin tuntui olevan liian pitkä väli...

Ei auta langan käyttö, ei tuu mitään suurimmaksi osaksi (jossain välissä rassasin aamuin illoin).
Lekurissa käyny lohkeaman korjauksessa vuosi sitten, ei sanonu mitään muusta. Mutta kun tänään soitin aikaa, niin kuulema pitää tehdä tarkastuskäynti ensin ja siinä katsotaan. Muutoin kai? tekevät vain esim. paikkauksen ja siinä yhteydessä ei mainita muista??? näin sain käsityksen.

Tunteeko sen kielellä kun kuljettaa hampaita pitkin? tai näkeekö kunnolla silmin?
Kyllä mulle raskausajan tark, sanoi se lekuri että on hammaskiveä ja siitä muutama vuosi...jäi menemättä kun luin kauhujuttuja kuinka sattuu. Eipä kai se itsekseen pois lähde joten kai sitten lisääntynyt? kumma vain kun ei mitään sanonut se joka sen lohkeaman korjasi viime kesänä, mutta onko se niin etteivät sanokkaan kuin tarkastuksissa (joissa koko suu katsotaan)????!

Ei auta langan käyttö, ei tuu mitään suurimmaksi osaksi (jossain välissä rassasin aamuin illoin).
Lekurissa käyny lohkeaman korjauksessa vuosi sitten, ei sanonu mitään muusta. Mutta kun tänään soitin aikaa, niin kuulema pitää tehdä tarkastuskäynti ensin ja siinä katsotaan. Muutoin kai? tekevät vain esim. paikkauksen ja siinä yhteydessä ei mainita muista??? näin sain käsityksen.

Tunteeko sen kielellä kun kuljettaa hampaita pitkin? tai näkeekö kunnolla silmin?
Kyllä mulle raskausajan tark, sanoi se lekuri että on hammaskiveä ja siitä muutama vuosi...jäi menemättä kun luin kauhujuttuja kuinka sattuu. Eipä kai se itsekseen pois lähde joten kai sitten lisääntynyt? kumma vain kun ei mitään sanonut se joka sen lohkeaman korjasi viime kesänä, mutta onko se niin etteivät sanokkaan kuin tarkastuksissa (joissa koko suu katsotaan)????!

ei ne paikkaus ajalla tee muuta kuin paikkaavat sen hampaan, eivät siis katso muuten hampaiden kuntoa tai tuota hammaskiveä...
Varaa aika suuhygienistille niin se poistaa ne hammaskivet (täälä ainakaan hammaslääkärit eivät tee tuota ollenkaan). Jos kipua pelkäät niin pyydä etteivät ota piikillä vaan sillä "uudella" menetelmällä.

Yhteistyössä