maissivelliä Almiron peptistä

• Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
tietämätön
Minulla 5kk maitoallerginen poika. Nyt vasta ollaaan saatu iho sellaiseen kuntoon, että ollaan päästy kokeilemaan kiinteitä.
Maissi näyttäisi pojalle sopivan eli onko kukaan itse keitellyt maissivelliä/puuroa? velli pitää varmaan keittää veteen, koska korvikkeitahan ei saa keittää, mutta paljonko sitten laitetaan Almiron pepti jauhetta. Olisiko jollain yhden annoksen ohjetta? Mitä maissijauhoja olette käyttäneet. En ole vielä käynyt kaupan jauhotarjontaa katsomassa.
Harmittaa kun Muista apteekinkorvikkeista, löytyi vihkoset missä ohjeita oli, mutta ainakaan meidän apteekista ei Almiron peptistä sellaista löytynyt. Tietääkö joku onko sellaista olemassa?

allergisten äiti
Minullakaan ei vihkoa almironista. Olen keittänyt vellin veteen ja sitten kun jäähtynyt, niin sekoittanut suunnilleen saman verran almironia nestemäärään kuin mihin maitokin tehdään. Eli jos vaikka 1.5 desiä vettä niin siihen viisi mittaa almironia.

wxy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 11:09 allergisten äiti kirjoitti:
Minullakaan ei vihkoa almironista. Olen keittänyt vellin veteen ja sitten kun jäähtynyt, niin sekoittanut suunnilleen saman verran almironia nestemäärään kuin mihin maitokin tehdään. Eli jos vaikka 1.5 desiä vettä niin siihen viisi mittaa almironia.
Juri näin. Almironista ei taida edes sitä vihkosta olla olemassakaan, mutta apteekista sain Neocaten vihkosen ja sen ohjeiden mukaan tehnyt vellin Almironista. Jauheen annostus on kuitenkin sama molemmissa.

On almironistakin vihkonen olemassa, meillä on se. Meille ei almiron sopinut, neocatea juodaan ny.
Almiron vihkosesta vellin ohje:

Velli (1 annos)

2dl vettä
n. 0,5 dl esim. riisi-, ohra-, kaura-, ruis-, vehnä- tai tattarihiutaleita
5 mittaa almiron pepti jauhetta

1. Kiehauta vesi, lisää hiutaleet ja keitä velli kypsäksi hiutalepakkauksen keitto-ohjeen mukaisesti
2. Jäähdytä velli syöntilämpöiseksi ja lisää Almiron pepti jauhe joukkoon huolellisesti sekoittaen

Niin ja vielä jos haluaa maissivelliä tehdä, niin meillä on ainakin hommattu maizena maissitärkkelystä, siinä on pakkauksen kyljessä myös maissivellin ohje. Ei olla vaan vielä keretty ite sitä kokeilee!!!

Yhteistyössä