Maissivelli ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin aloitit?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milloin aloitit?

Vieras
Milloin olette aloitelleet vauvoillenne esim. maissivellin annon, tarkoitan ikää? Meillä 6 viikkoinen tyttö ja olen miettinyt, että kun hän saa rintamaidon lisäksi korviketta, maitoa tuntuu uppoavan aikamoiset määrät päivässä, n.litran verran ja tuntuu välillä, että iso osa tulee melkein ""läpi"". Olen tässä miettinyt, joko kohtapuoliin uskaltaisi antaa jotain tukevampaa?

Mä aloitin tytöllä korvikesekoitteisen vellin antamisen 3,5 kk ikäisenä ja tuo oli mulle ainakin ehdoton raja sille, milloin olisin alkanut antaa aikaisintaan. Meilläkin tyttö söi tajuttomia määriä korviketta syntymästä asti (tuttipulloruokinnassa syntymästä asti), mutta silti menimme korvikkeen turvin lähemmäs neljää kuukautta. Saimme neuvolasta ja lääkäriltä samat ohjeet. Odottele nyt vaan rauhassa pidempään, se olisi mun neuvo.

Meillä aloitettiin maissivelli ja kiinteät kun poika oli 2,5kk ei ollut mitään ongelmia... onko vauvallasi vatsa kipeä... saattaa johtua siitäkin jos syö liikaa siis että joutuu syömään liikaa... Vauvani serkku joka on nyt 8v alkoi saamaan kiinteitä siis ihan soseita ja velliä 1,5 iässä (no eli saman ikäisenä kuin vauvasi on nyt) koska itki jatkuvasti nälkäänsä vaikka söi hirveät määrät maitoa. Nälkäitkut ja vatsavaivat loppuivat kun sai tukevampaa ja täten vähemmällä määrällä mahansa täyteen.

Kyllä todella meillä on vatsa kipeä, päivisin kitisee ja nukkuu huonosti ja tuntuu kun maitoa menee aikamoiset määrät, niin ei varmaneen ainakaan vaivoja helpota. Ja mitkä määrät sitten maitoa kohta saakaan antaa, kun nyt jo syödään aika isot määrät...taidan tosiaan kohta siirtyä tukevampaan...