Maissinaksut, minkä ikäiselle ja kokonaisena vai paloina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kattelin tänään kaupassa kun oli jotain Juniori maissinaksuja. Mietiskelin että jos tuolle kohta 7,5kk:n ikäiselle antais sellasia..Näytti kuitenkin olevan aika isoja pötköjä, uskaltaako antaa kokonaisena vai pitäisikö antaa pienempinä paloina? :)

Just toissa päivänä ( jos oikein muistan ) joku kyseli samaa, jotkut ovat antaneet n. 4 kk alkaen ja kuulemma on turvallista antaa kokonaisena, kun naksu sulaa suuhun.Itse ajattelin maistattaa vasta joskus hieman ennen vuoden ikää :)

Mä oon antanut jo siitä 5kk alkaen kun alettiin kiinteitä syödä. Anna vaan kokonaisena vauvan käteen niin haukkaa palan siitä. Jos itse annat paloja niin voi olla liian iso eikä sulakaan heti suuhun.

meillä annettiin siinä puolen vuoden tienoilla ja pieninä paloina, sormilla tai saksilla pilkotiin jotai sentin kokoisina paloina kun tuo survoo kaiken kokonaan suuhun ja isojen palasten antaminen on mahdotonta :D kannattaa testata kumpi on parempi :)

[QUOTE="janni";26702479]Hmm.. Meillä ainakin lapset on syöneet jo leipää yms n. 8kk iästä, miksi vasta lähempänä vuoden ikää ajattelit antaa?[/QUOTE]

Mä jotenkin miellän ne "herkuiksi" vaikkei ne niitä ehkä olekaan, esikoisen ollessa pieni mulla oli ruisleipää rasiassa, sai sitä sitten natustaa, jos kovin levottomaksi alkoi rattaissa :) kerran tosin yksi mummo kauhisteli, että miten niin pienelle voi ruisleipää antaa, kun sehän on niin kovaa että hampaat katkeaa :D ruispalat nyt ei kauhean kovia ole, ellei ne ole lojunut kaapissa viikkoa.

Yhteistyössä