maidottomia ja munattomia reseptejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
kertokaa rakkaat ihmiset maidottomia ja munattomia ruoka reseptejänne. Lähinnä pääruoaksi.

netistä yritin selailla jotain , mutta aina silti oli maitoproteiinia tms. mukana, esim. pirkan reseptit eivät olleet maidottomia kuitenkaan...

ihan perusruokia kaipailen, kun joudun imetyksen vuoksi diettaamaan. lisäksi vielä onko spagetissa kananmunaa,jos lukee vain durumvehnäjauho, niin ei kai siinä silloin voi olla kananmunaa kuitenkin?

Helpoin tapa on vain korvata maito ja kerma kaura- tai sijavalmisteilla. Esim lasagnettepaketti prismasta ei sisällä maitoa eikä munaa, siitä on helppo tehdä ruoka. Loppuenlopuksi ilman munaa on todella helppo tehdä. Meillä jäi ainoastaan makaronilaatikko pois ruokavaliosta munan takia, muut syödään normaalisti.

Vegaaniliiton sivuilta löytyy. Ja semmoisesta blogista kuin chocochili. Noita käytän itse paljon. Kamomillan konditoria -blogista löytyy leivonnaisia.

Noissa ei siis ole mitään maitoproteiinejakaan tai muuta edes lisäaineena.

Mä oon maidottomalla, munattomalla ja naudattomalla, sekä lisäks lohi, omena, viinirypäleet ja ananas...

Melkeinpä kaiken voi tehdö maidottomana ja munattomana - makaronia oon syöny kyllä surutta, lasagne viipaleissa ja nuudeleissa kyllä munaa saattaa olla, enemmän luulen että makruis voi olla jäämiä toisista viljoista (kananmuna pitää muuten mainita!).
Maidon voi aina korvata vedellä/lihaliemellä tai kaura/riisi/soijajuomilla tai -kermoilla, ja munankin voi jättää pois lähes kaikesta.

Yhteistyössä