Maidoton ruokavalio?

• Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
kato www.histamiini.com hyvä allergiasivusto. kaurapohjaiset yosa jogurtit on hyviä -leipää on maidotonta esim fazerilla paahtoleipää -sininen keiju on maidoton margariini pirkka vehnäpullapakasteessa on maidoton ja munaton
oatly kauramaito on maidoton

no mut kato toi sivusto sieltä saat paljon tietoo

Silvia Loco
Ruuan laitossa voi käyttää kaurakermaa tavallisen tilalle, mannapuuro, riisipuuro --> kauramaitoon. letut voi tehdä veteen (vichy) samoin pullan. Toisille ei käy naudanliha. Portilla on maidottomia karjalanpiirakoita.

Valmisruuissa on hyvin paljon käytetty maitoa ... joten tarkkaan kannattaa lukea. Ihan tavallista ruokaa voi tehdä

Silvia Loco
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:45 TwistedSister kirjoitti:
Aiheuttaako maitoallergia turvotusta aikuisella?Voiko allerginen syödä mitään maitotuotetta vai pitääkö olla 100% maidoton ruokavalio?
Mulla eka oire on peräaukon kutina. Siinä vaiheessa tiedän että ruuassa on ollut maitoa. Sen jälkeen menee mahasekaisin.
Kyllä mä joskus syön esim. pizzaa ... mutta sitten pitää tietää että en ole menossa minnekkään pitkälle seuraavana päivänä.

\
Aiheuttaako maitoallergia turvotusta aikuisella?Voiko allerginen syödä mitään maitotuotetta vai pitääkö olla 100% maidoton ruokavalio?
Mulle ainakin aiheuttaa anafylaktisen shokin, en tieda voiko aiheuttaa turvotusta. Maitoallergisella pitaa olla 100% maidoton ruokavalio. Kannattaa katsoa tuoteselosteesta myos hera yms. jotka tarkoittavat etta tuotteessa on maitoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:48 Silvia Loco kirjoitti:
\
Mulla eka oire on peräaukon kutina. Siinä vaiheessa tiedän että ruuassa on ollut maitoa. Sen jälkeen menee mahasekaisin.
Kyllä mä joskus syön esim. pizzaa ... mutta sitten pitää tietää että en ole menossa minnekkään pitkälle seuraavana päivänä.
Onkohan kyse sitten laktoosi-intoleranssista?

TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:49 mimmi kirjoitti:
Mulle ainakin aiheuttaa anafylaktisen shokin, en tieda voiko aiheuttaa turvotusta. Maitoallergisella pitaa olla 100% maidoton ruokavalio. Kannattaa katsoa tuoteselosteesta myos hera yms. jotka tarkoittavat etta tuotteessa on maitoa.
Ok mut mikä se shokki on?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:50 TwistedSister kirjoitti:
\
Nielu turpoaa, iho saa nokkosrokon. Pitaa siis heti saada kortisoni tai adrenaliinipiikki, taju voi myos menna. Ja henki....

Silvia Loco
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:50 mimmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:48 Silvia Loco kirjoitti:
\
Onkohan kyse sitten laktoosi-intoleranssista?
Eikun lääkäri on sen todennut ihan allergiaksi. Pitkään tutkittiin ja lääkäri epäili keliakiaa, mutta tosi lopulta sen maitoallergiaksi. Mulla on siitä todistus että saan töissä maidotonta. Jos mä syön päivittäin maitotuotteita niin mä olen tosi kipeä.

Silvia Loco
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:52 mimmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 19:50 TwistedSister kirjoitti:
\
Nielu turpoaa, iho saa nokkosrokon. Pitaa siis heti saada kortisoni tai adrenaliinipiikki, taju voi myos menna. Ja henki....
Onneksi mulla ei ole noin paha.

tässä ohje
Tässä hyvä lista, joka kannattaa laittaa muistiin:

Vältettäviä, maitoproteiinia sisältäviä elintarvikkeita ovat:
maito ja maitojauheet,
hera ja heraproteiini,
kaseiini ja kaseinaatit,
maitoproteiini, jogurtti, viili, piimä, rahka, jäätelö, kasvisrasvajäätelö,
juusto ja juuston-, sekä jogurtinkaltaiset kasvisrasvavalmisteet, voi ja maitoa tai maitoproteiinia sisältävä margariini ja vähälaktoosiset tuotteet.
Näiden lisäksi täytyy välttää kaikkia teollisesti valmistettuja elintarvikkeita, joissa on käytetty mainittuja ainesosia.

Yhteistyössä