Maidoton pitsa, mitä juuston tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Eli pitäisi keksiä tuohon juuston tilalle jotain muuta. Teen koko pellillisen. Joskus kun oon tehnyt vain muutaman annospalan niin oon laittanu soijajugurttia. Mutta en usko että toimii noin isona määränä.

Oma lapsi on maidoton ja hänelle tulossa viikonlopuksi kaveri joka on gluteeniton. Eli jos sais yhdellä pitsalla nuo molemmat erikoisruokavaliot. Oma lapsi tottunut noihin soijatuotteisiin mutta tuo kaveri taas syö normaaleja maitotuotteita.

Ja täältä pikkukylältä en ole löytänyt soijajuustoa.

Eli ideoita otetaan vastaan!

Cheezly juuston kaltainen valmiste olisi varmaan paras siihen, mutta voi olla ettei saa pikkukylältä. Joskus löysin ohjeen, jossa oli juuston tilalla rakastettua kesäkurpitsaa. Kummallisen kuuloista, eikä ole juuston kaltaisuutta nähnytkään, mutta yllättävän toimiva silti.

Noilla ruoka rajoitetulla en itse tekisi pizzaa ollenkaan. Ruoka joka perustuu pääasiassa juustoon ja vehnään ei vaan ole enää kovin hyvin toteutettavissa, kun molemmat poistetaan. Onnistuu toki, mutta onko lopputulos enää vaivan väärti? Tekisin ennemmin vaikka hampurilaisia gluteenittomiin sämpylöihin ja ranskiksia tai jotain muuta ruokaa, josta saa helpommin hyvää ilman maitoa ja viljoja.

Entäs ihan yksinkertasesti niin, että gluteeniton pitsapohja ja jättää kokonaan juuston pois?

Sillä tavalla me, jotka ei muuten vaan syödä ollenkaan juustoa ratkaistaan pitsaongelma, ja ihan yhtä hyvin se juustoton pitsa menee kurkusta alas ;)

Mekin on vaan jätetty juusto pois pitsasta... Ihan hyvin pärjää. Voihan siihen laittaa myös paiston jälkeen jotain ruokavalioon sopivaa majoneesia tms... Itelleni olen raastanut kesäkurpitsaa,tulee mehevä, mutta ei ehkä lasten makuun. Oatlyltä on muuten tullut kaura crème fraiche, on vaan dippiä tehty siitä, mut vois toimia pohjalle leviteltynä! En ole siis testannut kuin porkkana tikkuihin ja sipseihin... Ja sekin,löytyykö pieneltä kylältä.

[QUOTE="Siiri";30657704]Siskoni lapsi on ruma, laiha kalpea ruikku kun ei juo maitoa!!!! Ei tykkää ja äitinsä ei pakota ja seuraukset näkyy!!![/QUOTE]

Mun lapsi on erittäin kaunis, normaalipainoinen, terveen värinen ja vanttera, eikä hän juo maitoa.

Lapset tarttee maitoa! Julmaa jättää maito pois. Olette varmaan jotain veganeja mutta lapset ei saa olla ilman maitoa ja muuta normaalia ruokaa!!!!!!!!!!

Vielä julmempaa ois antaa maitoallergiselle maitotuotteita!!! Ei maitotuotteita vapaaehtoisesti jätetäkkään pois ruokavaliosta niitten ravintoarvojen takia, joskus vaan on pakko, jos toisen elimistö ei kestä! Jestas!

Pahimmillaan maito-allergikko saa jo maitoroiskeista rakkuloita ihoon ja henkitorvi menee umpeen. Siinä vaiheessa ei enää naurata, kun yrität epätoivoisesti saada Epipen-kynän tärisevin käsin reiteen iskettyä ja toivot, että vaikutus kestää niin kauan, että ambulanssi ehtii paikalle.

Joten kaikki maidottomat ruokavaliot eivät ole ituhippeilyä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Itse jätän pojan pitsasta vaan juuston pois. Täytteitä olen laittanut runsaammin. On maitoallerginen, Maitoallergisen kanssa kannattaa olla kyllä tarkka, että lapsi saa hyvää korvauskalkkia. Joillakin maitoallergisella on ollut isompana osteoporoosi. Vaikka on saanut kalkkivalmisteita.

täällä maitoallergikon äiti. Lähtökohtaisesti vuohen ja lampaan maito ja niistä valmistetut tuotteet EIVÄT sovi maitoallergikolle.
Lähtökohtaisesti ---mitälienee, mutta olen 4 vuoden ajan nähnyt vierestä, kuinka pahasti allerginen lapsi pääsi oireistaan kutunmaidolla - mutta se olikin luomukuttu, eikä tavallinen, joka saattaa joutua syömään myrkkymaissia, glysiinisoijaa ym - on siinä iso ero! Lapsi oli koko aan täysin terve, vaikka muu perhe sairasti kaikki mahdolliset... Heinäallergian vuoksi eivät voineet omaa kuttua hankkia.

Yhteistyössä