Maidoton/munaton hyydykekakku ohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sone

Vieras
Onks kukaan tehnyt sellaista hyydykekakkua mihin tulee pohjalle pipareita, väliin jotain valkosuklaamoussea ja päälle glögi/karpalokastiketta?

Kaipaisin vastaavanlaista ohjetta mut munaton/maidoton meinigillä!!

:attn:

En oo tehnyt, mutta muuten pohdintaa. Huolehdi että piparit ja rasva ovat munattomia&maidottomia. Toimiikohan kookosrasva tässä? Kastike on helppo juttu. Haasteellisin lienee toi musse ilman munaa tai maitoa. Valkosuklaassa on aina maitoa, joten sen sijaan pitää olla kaakaota tai tummaa suklaata. Sitten jotain kerman korviketta, joka vaahtoutuu...

Valkosuklaata ei saa maidottomana kuin erikoiskaupoista ja sieltäkin kalliilla.. Minä oon laittanu maidottomaan jäädykekakkuun GoGreenin kauravaniljakastiketta tai vispikaurakermaa ja sit sekaan vähän Alpron maustamatonta jogurttia ja marjoja, piparimurskan sekaan käyttäny sulatettua sinistä Keijua joka on siis maidoton.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
En oo tehnyt, mutta muuten pohdintaa. Huolehdi että piparit ja rasva ovat munattomia&maidottomia. Toimiikohan kookosrasva tässä? Kastike on helppo juttu. Haasteellisin lienee toi musse ilman munaa tai maitoa. Valkosuklaassa on aina maitoa, joten sen sijaan pitää olla kaakaota tai tummaa suklaata. Sitten jotain kerman korviketta, joka vaahtoutuu...

- sininen keiju esimerkiksi on täysin maidotonta, ja sitä voi käyttää leivontaan

- valkosuklaata löytyy myös mm riisimaitoon tehtynä, jos on mahdollista käydä luontaistuote/ekokaupoissa

Kyse on maidottomasta, ei laktoosittomasta kakusta. Se valkosuklaa ei ole mikään pakollinen, siis kohan se vaan on joku valkonen hyydyke välis mikä on hyvää! :)

Löytyiskö jotain valmista ohjetta keltään? Niitä määriä lähinnä mietin...

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Kyse on maidottomasta, ei laktoosittomasta kakusta. Se valkosuklaa ei ole mikään pakollinen, siis kohan se vaan on joku valkonen hyydyke välis mikä on hyvää! :)

Löytyiskö jotain valmista ohjetta keltään? Niitä määriä lähinnä mietin...

Eiköhän tavallinen ohje käy, mutta vaan vaihdat osan raaka-aineista? Piparitkin pitää olla tehty sitten maidottomalla rasvalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
No enhän mie omista sellasta vuokaa missä noita kakkuja tehdään! :headwall: Eipä tullu mieleen et tarvii ne irtoreunatkin! Tais mennä suunnitelmat uusiks.

Matala astiakin käy, jos nyt et ole suunnitellut tekeväsi todella isoa vaahtokerrosta. Ainakin näin olen itse tehnyt juustokakkuja...

Laita piirakkavuokaan leivinpaperia tai kelmua, niin että tulee reilusti yli laitojen. Nostat sitten siitä paperin reunoista sen kakun kokonaisena pois sieltä vuoasta, ja leikkaat vaan ylimääräiset paperit sit pois, jätät vaan pohjan alle.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Laita piirakkavuokaan leivinpaperia tai kelmua, niin että tulee reilusti yli laitojen. Nostat sitten siitä paperin reunoista sen kakun kokonaisena pois sieltä vuoasta, ja leikkaat vaan ylimääräiset paperit sit pois, jätät vaan pohjan alle.

No eipä olis tullu itelle mieleenkään!!!! Tätä vois kokeilla! :D Kiitos!

Yhteistyössä