?
:(
Vieras
Onko maidoton aina laktoositon vai onko laktoositon aina maidoton??? Vai miten se ny meni :-/ Meinaa hieman pää mennä sekaisin näiden kans...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21919616:maidottomassa tuotteessa voi olla laktoosia
(Lääkkeissä voi olla keinotekoista laksttosia, näin olen ymmärtänyt??)
Onko näin?? Mun mielestä laktoosia ei käytetä sidosaineena sellaisissa elintarvikkeissa, joissa ei ole maitoa. Elintarvikkeista ainakin kuvittelin aloituksessa olevan kyse. Lääkkeissä kyllä käytetään, mutta se on erikseen ilmoitettu (sisältää laktoosia. tms.)
Mulle ku valittiin apteekissa kerran yhtä lääkettä, niin katsoivat tarkkaan että ei ole laktoosia, koska olen maidoton.
No mitäs sitten kun jossain on maidoton ja tuoteselosteessa lukee että laktoosi...miksi siihen on laitettu laktoosia ????????
Olen törmännyt mm. kekseihin missä saattaa olla laktoosia.
Olen monesti samaa ihmetellyt, että miksi??
No mitäs sitten kun jossain on maidoton ja tuoteselosteessa lukee että laktoosi...miksi siihen on laitettu laktoosia ????????
Onko muuten ilmoitettu olevan maidottomia?? Jos tuoteselosteessa luki ainesosana laktoosi, on taikinassa käytetty maitoa tai muuta maitotuotetta (esim. voi). Jos tuotteessa on käytetty ainesosaa, jossa on laktoosia ei tietääkseni voi mainostaa tuotetta maidottomana.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21919790:mä muistelisin et jossain kasvirasvassa jossa luki et 100% kasvirasvaa, ja siinä oli kuitenkin laktoosia.