Ongelma valmisruuan tuoteselosteen tulkinnassa.. apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kolmen äiti"

Vieras
Olen itse nyt täysin maidottomalla imetysdieetillä (muitakin ruoka-aineita pois).

SAARIOISTEN Rusinaton maksalaatikko on valmistajan mukaan GLUTEIINITON ja LAKTOOSITON, eli ei MAIDOTON. Mutta tuoteselosteesta en löydä maitoa mistään...

Aineosat: riisi, vesi, sian-,broilerin- ja naudanmaksa, siirappi, kasviöljy, kasvimargariini (kasvirasva,aromi), muunnettu maissitärkkelys, suola, sipuli, mausteet.

Eli käytännössähän tuote siis on maidoton vai onko????

Koitin soittaa Saarioisten kuluttajapalveluun, mutta sieltä ei vastata.

Tuo kasvimargariini voi sisältää maitoproteiinia. Ollessani maidottomalla ihmettelin asiaa, mutta kukaan ei osannut selvittää minulle, että miksi kasvimargariiniin yleensäkään lisätään maitoproteiinia. Tämä syy tuli mieleen.

[QUOTE="vieras";23469028]Tuo kasvimargariini voi sisältää maitoproteiinia. Ollessani maidottomalla ihmettelin asiaa, mutta kukaan ei osannut selvittää minulle, että miksi kasvimargariiniin yleensäkään lisätään maitoproteiinia. Tämä syy tuli mieleen.[/QUOTE]

No samaa mietin minäkin, se on ainut mikä noista VOISI ehkä sisältää maitoa. Hitto, kun eivät vastaa mistään numerosta sieltä Saarioisesta!

Anoppini on gluteeniton ja ei noissa tavallisissa ruoissa ole mitään merkintää että jokin on gluteeniton. Varmaankaan maidottomiakaan ei kovin äkkiä merkitä.

Yhteistyössä