maidoton kääretortun täyte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee kauramaidolla vaniljakastike mutta laita sen verran enempi perunajauhoa, että tulee kiisseli. Se on helppoa, nopeaa ja hyvää :) Ja jos muussaat joukkoon vaikka banaania niin entistä parempaa.

Voi kreemiä voit myös tehdä väliin mutta laita voin sijaan sinistä Keijua :) Ekana päivänä on hyvää mutta seuraavana maistuu jo jääkaapille, joten suosittelen voikreemin käyttöä vain sellaisissa tarjottavissa, jotka syödään heti.

Olen tehnyt myös hyydytettäviä kakkuja maustamattomasta soijajugurtista ja lisännyt makuaineiksi joukkoon milloin mitäkin. Marjojen kanssa tulee kuitenkin mielestäni parasta, ihanan raikasta.

Maidoton mangokakku 8:lle

Pohja:
4 kpl Elovena Välipalakeksi kaura-hunajaa tai
Elovena Välipalakeksi kaura-puolukkaa
60 g Sunnuntai Laktoositon -margariinia
1/2 rkl sokeria
Täyte:
1 prk mangoviipaleita sokeriliemessä (425/250 g)
4 liivatelehteä
2 rkl sitruunamehua
1 prk GoGreen Vispiä
1 prk GoGreen Vanilla -vaniljakastiketta
2 rkl sokeria
Pinnalle:
2 prk mangososetta (lasten välipalasose 135 g/prk)
1 rkl sitruunamehua
2 liivatelehteä
1 - 2 rkl sokeria
Koristeeksi hedelmiä tai marjoja

Ohje:
1. Leikkaa leivinpaperista irtoreunaisen vuoan pohjan (halkaisija n. 22 cm) kokoinen levy ja aseta se vuoan pohjalle.
2. Sulata margariini. Hienonna keksit esim. monitoimikoneessa tai tehosekoittimessa. Sekoita keksimurut, sulatettu margariini ja sokeri keskenään. Painele seos vuoan pohjalle ja nosta jääkaappiin jähmettymään.
3. Valuta mangoviipaleet ja soseuta ne.
4.Pehmitä liivatelehdet runsaassa kylmässä vedessä 5-10 minuuttia. Purista ne kuiviksi ja liuota kiehuvaan sitruunamehuun. Anna jäähtyä haaleaksi.
5. Vaahdota GoGreen Vispi. Lisää joukkoon GoGreen Vanilla ja jatka vatkaamista hetki. Lisää mangosose, sokeri ja liivateseos. Sekoita tasaiseksi. Kaada täyte keksipohjan päälle ja levitä tasaiseksi. Anna hyytyä jääkaapissa 1-2 tuntia.
6. Liota liivatelehdet kylmässä vedessä n. 5-10 minuuttia. Kuumenna sitruunamehu ja sulata siihen puristetut liivatelehdet .Kaada seos mangososeen joukkoon. Levitä seos tasaiseksi kerrokseksi kakun pinnalle ja anna hyytyä kylmässä n. 1 tunti.
7. Irrota kakku vuoastaan ja nosta tarjoiluvadille. Tarjoile sellaisenaan tai koristele pinta hedelmillä

Hilloa, vauvansosetta esim. mango. Ja aika outo kysymys :o koska eihän kääretortun täyte ole mikään maidollinen noin vakiona, patisi tietty nuo kaupan kääretortut jotka on pahoja. Itse tehtyyn käy ihan vaikka vaan perus mansikkahillo missä siis ei normaalisti ole maitoa ;)

tuo banaani/ vanilja yhdistelmä kuulostaa aika kivalle :)

tuo kakku ei siis käy kun pitää olla myös gluteeniton.. sitruuna kuulostas aikuisen makuun hyvältä mutta lapselle tässä mietiskelen vaan uusia ohjeita..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hilloa, vauvansosetta esim. mango. Ja aika outo kysymys :o koska eihän kääretortun täyte ole mikään maidollinen noin vakiona, patisi tietty nuo kaupan kääretortut jotka on pahoja. Itse tehtyyn käy ihan vaikka vaan perus mansikkahillo missä siis ei normaalisti ole maitoa ;)

mikä ihme täs nyt on outoa!!?? kyse oli vaan siitä et hillolla niin monta kertaa tehty ja kaipaa uusia ohjeita! ja jos löytys maidottomana versiona joku mousse mitä joku olis kokeillu ja todennu sen hyväksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tuo kakku ei siis käy kun pitää olla myös gluteeniton.. sitruuna kuulostas aikuisen makuun hyvältä mutta lapselle tässä mietiskelen vaan uusia ohjeita..

googleta maidoton, ni saat pilvinpimein ohjeita.. miks juuri kääretorttu? käviskö esim. muffinsit? ne voi tehdä öljyyn ja perunajauhoilla

mikä ihme täs nyt on outoa!!?? kyse oli vaan siitä et hillolla niin monta kertaa tehty ja kaipaa uusia ohjeita! ja jos löytys maidottomana versiona joku mousse mitä joku olis kokeillu ja todennu sen hyväksi :)

Toi mun vinkkaama vaniljakiisseli on gluteiiniton ja maidoton. Siihen tulee perunajauhoja, joilla siis suurustetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

googleta maidoton, ni saat pilvinpimein ohjeita.. miks juuri kääretorttu? käviskö esim. muffinsit? ne voi tehdä öljyyn ja perunajauhoilla

siis onhan mulla paljon maidottomia ohjeita..välillä vaan kiva kysellä ettei tarvii joka sivustoa koluta läpi..ja kun omalla lapsella maidoton/glut. ruokavalio niin tuppaa aina samat reseptit pyörimään..kääretorttua ei olla aikoihin tehty niin siksi aattelin just sitä..

Tuon hyydykekakun voi tehdä myös gluteiinittomana käyttämällä esim. Semperin kola-keksejä. Tai jos teet gluteiinittomilla jauhoilla keksejä niin voit käyttää nitä pohjaan :) Näin minä olen tehnyt ja on kelvannut aina myös muille kuin keliaakikoille ja maidottomille :)

Joo et kyllä kyselly et uusia vaihtoehtoja vaan tossa sun aloituksessa lukee et mitähän vois laittaa kääretortun väliin missä ei oo maitoo ja siis jos mietit ihan itse (jos siis kykenet siihen ) niin vaihtoehtoja on lukemattomia.

Joo et kyllä kyselly et uusia vaihtoehtoja vaan tossa sun aloituksessa lukee et mitähän vois laittaa kääretortun väliin missä ei oo maitoo ja siis jos mietit ihan itse (jos siis kykenet siihen ) niin vaihtoehtoja on lukemattomia.

mitähän täällä sit saa kysä ja mitä ei?? voi mennä muualle tästä pinosta kiitos!

Yhteistyössä