Maidoton ja viljaton dieetti

voi vaika mitä! soijatuotteita löytyy jo kaupoista pilvin pimein (tosin sekin voi allergisoida), hirssi, tattari, maissi, riisi, bataatti, marjat, hedelmät ja aitten ne kaikki normaalit lihat yms. mitä tuo dieetti ei sulje pois. mielikuvitusta vain peliin niin kyllä se siitä lähtee. suklaatakin saa nykyisin maidottomana =).
 
Amaryllis
Lainaa kirjastosta: Aila Paganus ja Marjatta Palva-Ahola, Allergia ja keliakia uusi ruokakirja. Siellä on vaikka kuinka paljon hyviä ja helppoja ohjeita ja ennenkaikkea perustietoa eri ruokavalioista, allergioista ja niiden hoidosta.

Kertoihan lääkäri sulle, että turvataksesi mm. proteiinien saannin lihaa pitäisi syödä paljon, muistaakseni jopa 250g/päivä. Ja korvaavia viljatuotteita, hirssi, tattari, riisi, maissi myös päivittäin. Eli gluteenitonta leipää, joko kaupan pakastealtaasta tai itse tehtyä, ja vaikka tattari- tai hirssipuuroa päivittäin. Uunissa haudutettu hirssi-riisipuuro on tosi hyvää! Makuihin pitää totutella, mutta kyllä ne alkaa pian maistua... Omat mutkansa matkaan voi tuoda se, että soija on myös aika vahva allergisoija maitoallergisilla, kuten myös naudanliha josta herkimmät saattavat saada oireita äm:n välitykselläkin.

Mikäli tarkoituksesi on jatkaa imetystä vielä pitkään, niin suosittelen liittymistä Yahoon allergia-keskusteluryhmään. Itse sain sieltä hyödyllisiä neuvoja ja vinkkejä imetysdiettiini ja myöhemmin vauvan ruokarumbaan.

www.groups.yahoo.com/allergia
 
Amaryllis
\[quote="17.01.2006 klo 10:31 Amaryllis kirjoitti"
Mikäli tarkoituksesi on jatkaa imetystä vielä pitkään, niin suosittelen liittymistä Yahoon allergia-keskusteluryhmään. Itse sain sieltä hyödyllisiä neuvoja ja vinkkejä imetysdiettiini ja myöhemmin vauvan ruokarumbaan.
www.groups.yahoo.com/allergia
[/quote]

Höh, linkki ei näyttänyt toimivan :/ Jos kiinnostaa, niin hae googlella sanalla allergia. Jos ryhmä on vielä olemassa, oikea osoite löytynee...
 

Yhteistyössä