Maidoton ja munaton täytekakku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23083692]Kauratuotteissa on vispijuttu, ihan hyvää on Go green..[/QUOTE]

Ahaa... vispaantuuko hyvin? Entä sokerimassa? Sitä saa kaiketi käyttää, vaikka ois vehnä, maito ja muna kielletty?

Hei! Miksi väkisin täytekakku? Jos soija käy, osta soijajäätelöä ja kippaa koko kupillinen kauniille vadille. Koristele hedelmillä, marjoilla tms. Näyttää kakulle, ei ole maitoa eikä munia. Jos purtavaa kaipaat, niiin jotain sopivia keksejä lisäksi. Näin meillä tehtiin synttärikakut, kun perheessä oli sekä muna- että maitoallergisia.

En ole vielä koskan maistanut hyvää munatonta+maidotonta täytetkakkua...

Hei! Miksi väkisin täytekakku? Jos soija käy, osta soijajäätelöä ja kippaa koko kupillinen kauniille vadille. Koristele hedelmillä, marjoilla tms. Näyttää kakulle, ei ole maitoa eikä munia. Jos purtavaa kaipaat, niiin jotain sopivia keksejä lisäksi. Näin meillä tehtiin synttärikakut, kun perheessä oli sekä muna- että maitoallergisia.

En ole vielä koskan maistanut hyvää munatonta+maidotonta täytetkakkua...

Koska mua pyydettiin tekemään lapsen suosikkihahmon mukainen kakku.

Tuo GoGreen käy ihan hyvin, on kivan valkoistakin. Minä olen käyttänyt ihan vispaamatta.
Sen lisäksi olen päällystänyt kreemillä, johon tulee tomusokeria ja maidotonta margariinia. On helppo pursottaa, mutta tosi makeaahan tuo on.
Viimeisimmäksi olen käyttänyt valmiina pursotuspurkissa olevaa soijakermavaahtoa, Soyatoo Soy Whip, meidän marketista löytyy hassusti sieltä missä on vaniljakastikepussit jne. eli ihan lämpimässä voi säilyttää. Ennen käyttöä laitetaan jääkaappiin, ja otetaan sieltä pois kymmenisen minuuttia ennen käyttöä.

Mielestäni sunnuntain vispautuva vaniljakastike on parempi kuin tuo go green - mutta makuasioita tietty:)

Itse tekisin pohjan munattoman kääretorttupohjan mukaan ja leikkaisin siitä sopivan muotoiset kerrokset. Allergisten kakut olen täyttänyt tehosekoittimessa pyöräytetyillä pakastemansikoilla ja sunnuntain vispautuvalla vaniljakastikkeella. Päällehän voit ostaa vaikka suosikkihahmon syötävän kuvan (ks. esim. bake & party)?

Yhteistyössä