maidoton imetysdieetti, kannattaako korvata soijalla?

  • Viestiketjun aloittaja -ap-
  • Ensimmäinen viesti
-ap-
Olen aloittamassa maidotonta imetysdieettiä vauvan mahdollisen maitoallergian vuoksi ja syömisissä on aikamoinen opettelu.. Mietin että kannattaako aloitus vaiheessa korvata tuotteet soija-tuotteilla joka on ilmeisesti myös helposti allergisoiva vai jättää aluksi kaikki "korvaavatkin" tuotteet pois?

Onko muita vinkkejä kyseiseen ruokavalioon?
 
---
Korvaisin mielummin riisimaidolla, joka allergisoi huomattavasti vähemmän kuin soija. Tietysti en nyt ensihätään edes alkaisi kaikesta mahdollisesta korvaavaa tuotetta hakemaan, mutta ihan perus ruuanlaittoon käyttäisin kaurakermaa ja riisimaitoa.
 
Olen itse ollut nyt 3viikkoa maidottomalla, olen käyttänyt sekä kaura ja soijatuotteita. Muista tarkistaa kaikki tuotteet, maitoa on todella monissa tuotteissa(sipsit, makkarat,leivät jne. jne.) Sininen keiju käy levitteeksi. Varmaan lääkäri kertoikin jo että kaseiini, hera ja maitoproteiini ovat kiellettyjen listalla. Muista käydä ostamassa kalkkitabltteja!! :) Muuten olen syönyt normaalisti, kaupoista löytyy aika hyvin korvaavia tuotteita.:)
 
---
Mä mieluummin jättäisin maidon vaan pois hetkeksi, enkä ottaisi mitään uusia tuotteita omaan ruokavalioon. Jos oireet helottaa, niin sitten se todennäköisesti johtuu maidosta.
 
"Ami"
Kokeile ensin kaksi viikkoa maidotonta ja seuraa vauvan oireita. Kauramaito käy yleensä aina, mutta soija on ravitsemukselliseti parempaa, koska se sisältää proteiinia.

Maidottomalla ruokavaliolla ollessasi on proteiinin tarpeesta huolehdittava. Helpoiten se käy syömällä päivittäin lihaa.
 
-ap-
Kiitos vinkeistä. Ehkä parempi jättää hetkeksi kaikki pois ja katsoa mitä tapahtuu ja lisätä sitten noi korvaavat tuotteet jos ei aiheuta mitään.


Millaisia oireita teidän vauvoilla on ollut kun olette maidottomalle alkanut ja miten nopeasti siitä on ollut apua?
 

Yhteistyössä