maidon tulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma04

Vieras
missä vaiheessa olette huomanneet ensimmäisen kerran että rinnoistanne on tullut maitoa?

olen nyt rv 30+2 ja nyt muutaman päivän tihuttannut nestettä rinnoista.ei mitenkään hirveesti,mutta silleen että paita on kostunut!ajattelin että onko tästä jotain haitaa ja miksi näin aikasessa vaiheessa?

ensimmäisen raskauden aikana huomasin tuon maidon tulon joskus rv 30 ja siintä noin 5 viikkoa niin esikoiseni syntyi,eli ennenaikaisena...eikai tämä enteile sitä?

Kyllä mulla jo viime eli 23. viikolla alkoi tulla puristaessa nestettä nänneistä. Ihan minivähän, mutta kuitenkin. Esimaidoksi sitä kai taidetaan kutsua. Eikä se kai mitään ennenaikaisuutta enteile.... eihän.. tietääkö joku lisää?

Mulla tullut tuota eritettä jo monta viikkoa ja jatkuu edelleen (rv 29), mut vaan siis sillon kun puristaa nänneistä. Terkkari sanoi, että ei ole yhteydessä siihen miten paljon sitä maitoa erittyy sitten kun vauva on syntynyt ja alkaa imemään. Varoitti myös, ettei saisi kauheasti puristella/lypsää, koska voi aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia.

Yhteistyössä