maidon nousu!!!!

HELP!!!!
Maito ON noussut rintoihim muutama päivä sitten.
poika on kova syömään mutta se EI RIITÄ!!
sitä tulee!!
kaikki terveyssiteet mitä rintsikoihin tungen on läpi puristettavan märkiä kohta!! ja se on kiusallista kun paita valuu....
hellittääkö maidon tulo ? jos niin kauan on mennyt? ja myydäänkö tai onko keinoja millä saa pidettyä paidan kuivana?
kiitti!!
 
Trillian harmaana
kyllä se hellittää, mie synnytin äitienpäivänä ja nyt vasta on joku tolkku tässä maidon tulossa, vaikka edelleen valuu hurjasti. Mut vielä 2 viikkoa sitten olisin pitänyt hengissä pienen valtion =)
 
Moi.
Mulla huomenna tyttö 3 vkoa ja tällä viikolla hellittänyt tuo maidon tulo,melkeinpä loppunut kokonaan,alussa tuli niin,että lakanat ja kaikki maidossa,inhottavaa.Käytin kans maidonkerääjiä,mutta aina ku kumarruin,maidot valu lattialle ym,kun en muistanut niiden olemassaoloa....

Nyt neiti syö sitten tuttelia :(
 
minski74
Sama vika Rahikaisella, poika 7 päivää vanha ja maitoa tulee solkenaan, kiva kumartua, kun maidot valuu pihalle.. :LOL:
Minäkin olen maidonkerääjää pitänyt, on muuten tarpeeseen meille ne hankittu :)
Eiköhän tämä tästä tasaannu.. :wave: ;)
 
tsyde
Mulla ensimmäisen lapseni kanssa oli maitoa yllin kyllin ja valui niin hemmetisti, että aina oli sänky ja paidat märkänä... Jossain ehkä 2 kk tienoilla hellitti ja rinnat valuivat maitoa vain tilauksesta.

Nyt toinen vauva. Alussa maitoa oli taas ihan mielettömästi mutta nopeammin tasaantui. Nyt valuvat vaan tilauksesta sopivasti. Välillä on tuntunut että maito ei riitä, eikä välttämättä ole riittänytkään kunnolla, mutta olen imettänyt sitten tiuhempaan tahtiin ja vauva on kokonaisuudessaan saanut riittävästi, vaikkei siis välttämättä ihan joka kerta täysin kylläiseksi olisikaan tullut.

Imetysiloa teille!

 
Krisse-80
Mulla kesti toi maidonnousu reilut pari viikkoa, sit tasottui. Tosin syystä jos toisestakin se tasottui siinä määrin, että kohta se myös loppui, vaikka alussa maitoo tulikin reilusti. Joka tapauksessa toi maidonnousu oli varmaan kivuiain ja helvetillisin juttu koko raskaudessa ja synnytyksessä mun mielestä. Siltä kivulta ei pystynyt nukkuun moneen yöhön... \|O

Mulla kyllä riitti ihan ne liivinsuojat, mutta vähänkö niitä sai olla koko ajan vaihtamassa??? :LOL:
 
jennyskä
mulla oli ekku viikko pahin, eli olisi saanut lypsää yötäpäivää jos olisi alkanut siihen... nyt poika on 16 päivää ja maidon tulo on tasoittunut.
välillä tuntuu ettei maito riitä mutta muistakaahan :attn: MAITOHAN heruu kokoajan syötettäessä, eli vaikka alkaa olemaan millaiset lerpsukat vaan niin kyllä ne maitoo antaa silti. ja se on sitten sitä "takamaitoa".... ;)
 

Yhteistyössä