Maidon erittyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tissi

Vieras
Miten maito alkaa erittyä? Mulla on nyt viikko 35 alkanut ja kun vähän puristelen niin saan pari tippaa ulos vaaleaa kellertävää ""maitoa""
Ajattelin vain, että sitten kun vauva syntyy, niin ei tarvi vain ilmaa imeä, jos ei yhtään parane tuotanto..Joku on sanonut kuinka viimeisillä viikoilla on oikein itsestään tihkunut. Mulla ei ole mitään sellaista.
Kai se pikkuvauvan läsnäolo ja syöttäminen sitten tekee loput taiat :) Toivottavasti!

Synnytyksessä erittyvät hormonit käynnistävät maidontuotannon. Vaikka ei olisi tullut yhtään maitoa sitä ennen, se ei tarkoita, etteikö sitä synnytyksen jälkeen tulisi.

Heip!

Olen suunnilleen samoilla viikoilla ja puristelemalla tulee muutama kellertävä tippa. Maitoa siis kai? Eiköhän tuo ole sitten normaalia. Mietin sitä että kannattaako sitä alkaa enemmän puristelemaan ulos jotta maidontuotanto alkaisi jo nyt hyvissä ajoin? Jos sitä alkaa tulla nyt enemmän ennen synnytystä niin voiko sitä pumpata ulos ja pakastaa?

Tuolla edellä kysellin samaa asiaa.

Mulla tulee samoin maitoa ja menossa vasta rv20. Puristellessa tulee kellertävän vaaleaa, mutta myös kirkasta nestettä esim miehen silittelystä ja seksin aikana.

ja samoin täällä. Olen miettinyt että pitäisikö jo näin aikaisessa vaiheessa ruveta ""lypsylle"" vai antaako tissien olla vielä ihan rauhassa...?? Voi miten olisi kiva jos joku osaisi vastata...!!

Ei sitä ennen synnytystä tulevaa maitoa saa lypsää. Ensimaidossa (kolostrumi) on kaikkia sellaisia tärkeitä ravinteita, joita ei äidinmaidossa enää myöhemmin ole ja joita vastasyntynyt tarvitsee. Tätä vauva saa heti imeä kun hänet nostetaan äidin rinnalle synnytyksen jälkeen ja sitä erittyy vielä muistaakseni pari päivää sen jälkeen.

Yhdyn edelliseen, älkää missään nimessä niitä ensimmäisiä tippoja lypsäkö pois, koska ne sisältävät kaikki vauvalle tärkeät vitamiinit. Synnytyksen jälkeen (uskokaa vain) rinnat yhtäkkiä HUMAHTAVAT täyteen maitoa..

Moi!

Itse mietin eilen EI!!! kun alkoi tulla maitoa rinnoista orgasmin aikana. En edes huomannut kun vasta orgasmin jälkeen.. ;-)

Onko tällen käynyt muillekin?

ja raskausviikkoja on vain 21

Ja odottakaas naiset, kuinka on laita sitten synnytyksen jälkeen :) Useamman kerran sitä huomaa makaavansa maitolätäkössä. Suosinkin nykyään seksiä, jossa rinnat jätetään rauhaan tuosta syystä.

ja tuo ""tihkunta"" rinnoista yltyy raskauden loppuvaiheilla.
Ainakin omalla kohdallani, on tullut ekoja kertoja tippoja 3lla kuulla ja sitten joka päiväisesti tuossa 6kuukauden tienoilla ja nyt lopussa, illalla huomaan taikka aamulla että paita on edustastaan tipoilla..jestas...

Joo ihan outo juttu..mullakin puristelemalla siis tulee..mutta jos on oikein hupia, vaikka juuri kun on miehen kanssa pyöriskellyt, niin tisseihin alkaa tulla sellainen kuumottava kutittava olo ja juuri silloin puristamalla tulee pari tippaa enemmän..Mies on jättänyt tissit rauhaan, kun ylpeänä kerran puristelin sen nähden ja paitaan tuli puristelun jälkeen pieni pisara..hehheeh..

Tätä nykyä minä hoppelehdin sen kanssa toppi päällä :)

mutta siis, synnytyksen jälkeen tuotanto vasta lähtee käyntiin kunnolla, selvä! En enää puristele ihan kauhuissani, että tässäkö tämä kaikki onkin.

Yhteistyössä