M
milkshake
Vieras
Vauva 7,5 kk ja syö kiinteitä hyvin. Vauva on ollut täysimetyksellä aikaisemmin eikä osaa syödä maitoa pullosta. Tarkoituksena olisi pikkuhiljaa lopettaa imettäminen, mutta ensin pitäisi tietysti saada maidon juominen kuntoon muilla keinoin. Olen koittanut ruuan jälkeen hörpyttää mukista ja nokkamukista ja toisinaan saankin jonkun 0,5dl menemään mutta usein ei suostu juomaan ollenkaan. Ei tosin silloin yleensä tissikään kelpaa, eli ei vain halua maitoa.
Kuinka paljon tuon ikäiset yleensä juovat maitoa? Annatteko joka aterialle esim. 1-2 dl ja juoko vauva sen ennen vai jälkeen ruuan? Vai olisiko helpompi antaa maidot aina aterioiden välissä? (Se tuntuu sinänsä vähän tylsältä, kun sitten aina on happohyökkäystä hampaissa jos niin tiuhaan syö)
Nyt vauva tuntuu tankkailevan öisin, syö rintaa noin 2 h välein. Maidon tuotantoni on kuitenkin mielestäni vähentynyt ja herumisen alkaminen kestää tosi pitkään ja maidon tulo tyrehtyy nopeasti.
Vauva syö kiinteitä tähän malliin:
aamupala: 2 dl puuroa
lounas: purkillinen liha/kala/kanasosetta
välipala: 0,5 purkkia hedelmäsosestta
illallinen
urkillinen liha/kala/kanasosetta
iltapala: 2dl puuroa
Tuon välipalan tiimoille olen yleensä onnistunut ujuttamaan sïtä maitoa vähän paremmin..
Kuinka paljon tuon ikäiset yleensä juovat maitoa? Annatteko joka aterialle esim. 1-2 dl ja juoko vauva sen ennen vai jälkeen ruuan? Vai olisiko helpompi antaa maidot aina aterioiden välissä? (Se tuntuu sinänsä vähän tylsältä, kun sitten aina on happohyökkäystä hampaissa jos niin tiuhaan syö)
Nyt vauva tuntuu tankkailevan öisin, syö rintaa noin 2 h välein. Maidon tuotantoni on kuitenkin mielestäni vähentynyt ja herumisen alkaminen kestää tosi pitkään ja maidon tulo tyrehtyy nopeasti.
Vauva syö kiinteitä tähän malliin:
aamupala: 2 dl puuroa
lounas: purkillinen liha/kala/kanasosetta
välipala: 0,5 purkkia hedelmäsosestta
illallinen
iltapala: 2dl puuroa
Tuon välipalan tiimoille olen yleensä onnistunut ujuttamaan sïtä maitoa vähän paremmin..