Mahtava palkka 1,33e /tunti

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
JA ORJA KUMARTAA
No kumartele sinä ihan niin paljon kuin haluat :D Toisilla on pidemmän tähtäimen tavoitteita kuin seuraava tilipäivä :D Tuskin mä itsekään olisin niissä hommissa, mitä nyt teen, jos aikoinaan harjoittelijana olisin hoitanut työni huonosti. Työharjoittelu - ap:kin käsittääkseni on opiskelija - on osa opiskelua ja jos ei sitä halua hoitaa hyvin, niin ihan on jokaisen oma asia. Suosittelijoista on valmistumisen jälkeen paljon enemmän hyötyä kuin hyvistä numeroista todistuksessa. Mutta kukin tavallaan.

 
vieras
Ap tais mennä toiselle tietokoneelle, jotta voi kirjoittaa eri nikeillä :D ettei jää modejen haaviin nikkikikkailusta. Mut sitä se on harjoittanut ennenkin, ja jäänyt kiinni omilla mokailuillaan. Näitten kiihkoilijoitten kirjoitustyyli aivan sama ku Herniksellä, joka osaa halutessaan kirjoittaa virheettömästikkin
 
AIKA USKOMATON
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näillä *insinööreillä* on varmaan omat syynsä miks joutuneet tähän; alko-ongelmat/psyyk ongelmat ja yritetään saada takasin normaalielämään. Harjoittelija ei oo vastuussa työnsä tuloksista, vaan työnantaja/ohjaava hlö
ai vastuu TULOKSESTA tulihan se sieltä eli tulosta pitää tulla myös näinkin korkealla palkalla 8?/päivä ja tästä on ollut kyse koko aamu ja eikö se silloin ole ORJA työtä kun OHJAAJA/TT saa oikeaa palkaa ja tekee samaa työtä

Eli vastuu siitä vähäsestä mitä sä suostuisit tekeen. Vai ajattelitko että perseelläsi istuisit koko päivän peukaloita pyöritellen? Hommaa ammatti, ja mee oikeisiin palkkatöihin ni ei tarvi vikistä. Tietenkin ohjaaja saa oikeeta palkkaa, koska sillä työsuhde ja ammattilainen. Jota sä et ole. Mulla periaatteena ollut että se mitä teen, teen niin hyvin ku osaan. Oli palkka sit mitä tahansa. Ja olen ollut harjoittelurahalla töissä, päivittämässä tietojani (olin pitkään kotiäitinä)
ja sä voit sanoa että "sä et oo mitään ja tee niin kuin käsketään olen paljon parempi ihminen kun sä". kun olet harjoitelia niin et voi sillon olla mitään. ELI sinä tiedät kaikkien suomessa harjoitelevien ihmisten taustat ja koulutukset WAU OOT HYVÄ
 
ole kiitollinen!!
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palkka?Eikös ne ole vaan jotain tukia?
palkka se on jos menee töihin. Orjatyötä.
Kuinka moni lähtisi 8e/pvä tekemään töitä?
Moni siistijä tekee edelleen allekin ton tuntipalkan töitä.

Eikä toi oo ainoo ammattiryhmä jonka tuntipalkka jää alle ton 8?/h.
lue tarkemmin kyse on PÄIVÄPALKASTA
Juu, mutta kyl sä jotain tukia siihen päälle saat. Toi 8e on varmaan jotain ylläpitokorvausta, ei PALKKAA!!!
sen normaalin työmarkkinatuen, jonka saa muutenkin,jotense 8e on PALKKA SIITÄ ETTÄ MENET TÖIHIN.
Niin sehän on siis työelämään valmennusta, työharjoittelua, eikä oikeaa varsinaista työtä. Sulla ei ole sitä vastuuta, mikä viranhaltijalla työssään, olet vaan harjoittelija tms. Nuo tuet on juuri sitä varten, ja erittäin hyvä on, että tuollainen järjestelmä on. Esim moni kotiäiti monen kotonaolovuoden jälkeen pääsee taas työnmakuun tuon harjoittelun kautta, ja sitten onkin helpompi saada se oikea työpaikka.
 
'
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaatemyyjä:
No en tod. lähtisi tuolla summalla töihin.Mun perus tuntipalkka ilman lisiä on 10 euroa.....
Tuo ei olekaan työsuhde, vaan työelämävalmennus. Jos pääsisi samaan hommaan olieasti töihin, olisi palkkakin eri. Tuo pitää ottaa kokemuslisänä!
JOO MUTTA TÖITÄ TEET SIELÄ JA SILLÄ 1,33?/H MUTTA ET SAA PALKAA
Mutta eipä ole sitä vastuuta, mikä olisi jos olisit oikeasti siellä työssä. Harjoitteluahan se on. :)
 
En nyt jaksa kahlata koko ketjua läpi mutta kyllä se on tosiasia että ORJAtyötä se on :/
Itse olen useammankin kerran ollut päiväkodissa harjoittelussa ja työelämävalmennuksessa ja eipä niistä ole mitään töitä poikinut. Aina sanotaan vaan että, joo kyllä palkattas mutta ei oo varaa |O
Kun yks orja lopettaa niin toista heti tilalle. Näin pyörii monessa paikassa meno.
Töitä saa tehdä siinä missä vakityöntekijäkin, monesti jopa enemmän |O
Joo, en ole katkera :snotty:
 
Moni ei tainnut käsittää, että 8e/pvä on se ylläpitokorvaus ja siihen vielä päälle työmarkkinatuki. Ite en hakenut tota ylläpitokorvausta, kun olin työharjottelussa, mutta 880e/kk sain työmarkkinatukea (miinus verot).

Hakee kunnon töihin jos työharjottelut ei kiinnosta.
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ole kiitollinen!!:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palkka?Eikös ne ole vaan jotain tukia?
palkka se on jos menee töihin. Orjatyötä.
Kuinka moni lähtisi 8e/pvä tekemään töitä?
Moni siistijä tekee edelleen allekin ton tuntipalkan töitä.

Eikä toi oo ainoo ammattiryhmä jonka tuntipalkka jää alle ton 8?/h.
lue tarkemmin kyse on PÄIVÄPALKASTA
Juu, mutta kyl sä jotain tukia siihen päälle saat. Toi 8e on varmaan jotain ylläpitokorvausta, ei PALKKAA!!!
sen normaalin työmarkkinatuen, jonka saa muutenkin,jotense 8e on PALKKA SIITÄ ETTÄ MENET TÖIHIN.
Niin sehän on siis työelämään valmennusta, työharjoittelua, eikä oikeaa varsinaista työtä. Sulla ei ole sitä vastuuta, mikä viranhaltijalla työssään, olet vaan harjoittelija tms. Nuo tuet on juuri sitä varten, ja erittäin hyvä on, että tuollainen järjestelmä on. Esim moni kotiäiti monen kotonaolovuoden jälkeen pääsee taas työnmakuun tuon harjoittelun kautta, ja sitten onkin helpompi saada se oikea työpaikka.
ole onnellinen ja kaikki työpaikat voitaisiin laitaa harjoittelu paikaksi niin ja kaikki tuet pois niin sitten mekin saadaan SUOMEEN paljon uusia työpaikkoja ja sitten olemme jokainen onnellisia kun on se työpaikka mitä ihminen muuta tarvitsee kun oikean työpaikan ja muistakaa että sitten ne yritykset tulevat SUOMEEN takaisin myös ne jotka menivät kiinaan
 
vieras
Ei kenenkään kannattaisi käydä vuosia kouluja ja ottaa isosti opintolainaa, jos sais töitä täydellä palkalla tuosta vain ilman koulutusta. ja ilman vastuuta työnsä jäljestä. Mäkin voisin alkaa vaikka puusepäksi, tiedänhän miten päin vasaraa pidetään kädessä ja miten saha + höylä toimii. Ei tarvis käydä kouluja, enkä ole sit vastuussa jos joku loukkaa itsensä tuotoksessani tai muuten tekele menee pilalle. Ja tietenkin täys palkka juoksis koko ajan. Kokiksi voisin alkaa vielä helpommasti, koska ruokaa teen joka päivä muutenkin :)
 
Voi hyvän tähden, älä iso ihminen viitsi kitistä! Jos ei työ miellytä niin kanna sitten ristis, äläkä kitise ja marmata. Siinä on tasan kaksi simppeliä vaihtoehtoa, joko otat tai sitten jätät. Jos jätät niin aukeaapahan paikka jollekkin joka tuota rahaa oikeasti arvostaa. :D
 
maisa
Yleensä paikat jotka käyttävät näitä työmarkkinatuki"harjoittelijoita"= ilmaisia orjia, ovat kunnan/kaupungin töitä. Äitini on ties miten monetta jaksoa orjatyössä eskarissa/ryhmiksessä, tarviisivat ihan OIKEAN työntekijän jolle maksetaan palkka, mutta kun kunta on tottunut käyttämään hyväkseen harjoittelijoita niin miksi ihmeessä se oikeaan työsuhteeseen palkkaisi:(
 
en jaksanut nyt lukea koko ketjua
Oletteko miettineet, että tällaiset tukityöt ovat aina pois joltakin oikealta palkkaa saavalta? Eli kun työtön tulee tekemään samoja töitä tuohon orjahintaan, niin uusia työntekijöitä ei tarvitse palkata. Aina löytyy uusi työtön tekemään, kun edelliseltä on tullut työkuukaudet täyteen.
 
työnantaja
Kirjoitin aikaisemmin jo, että korvaus on pieni koska tässä ei oikeasta työstä ole kyse vaan ihminen jostain syystä on syrjäytynyt oikeasta työelämästä ja tällä kokeillaan onko palaajaksi.
Se että meillä on töissä otettu, niin on kyllä hyvää hyvyyttä eli annetaan mahdollisuus kokeilla on tekijäksi ja ikävä kyllä itsenäiseen työhön on todella harvasta kokeilijasta.
Poikkeuksiakin on ja totta mikäli kaveri on tehnyt ja näyttänyt olevansa oma-aloitteinen, niin töitä on löytynyt jatkossa.
Sekin voi olla syy miksi pääasiassa kunnat palkkaa näitä, että yksityisillä ei ole yleensä työvoimaa/innostusta opastaa ja vahtia.

Minua syyllistettiin heti, että olen rikas joka köyhien selkänahasta nostaa elannon.. Mutta ilman meitä yrittäjiä olisi teillä "köyhillä" aika pienet mahdollisuudet selvitä työelämästä, koska kaikista ei ole yrittäjäksi.

Jos olisin työtön ollut pitkään, niin lähtisin todennäköisesti töihin vaikka en saisi tuota 1,33?. Syystä että saisin jotain virikettä elämään ja mahdollisuuden tavata uusia ihmisiä ja jopa ehkä sitä kautta saada sen työpaikan josta maksettaisiin palkkaa.

Sitten sanon rumasti, mutta yleensä on vikaa ihmisessä itsessään jos ei saa töitä pitkiin aikoihin..
Onko koulutus jäänyt vai onko muuta ongelmaa? Ketään meitä ei ole peruskoulun jälkeen pakolla kouluun viety eli jos itse ei koulutusta ole hommannut, niin ketäpä voi syyttää.
Ja jos rehellisiä ollaan, niin yrittäjissä on paljon ihan nollasta aloittaneita ja ei välttämättä koulutusta sille alalle.
 
työnantaja
Alkuperäinen kirjoittaja en jaksanut nyt lukea koko ketjua:
Oletteko miettineet, että tällaiset tukityöt ovat aina pois joltakin oikealta palkkaa saavalta? Eli kun työtön tulee tekemään samoja töitä tuohon orjahintaan, niin uusia työntekijöitä ei tarvitse palkata. Aina löytyy uusi työtön tekemään, kun edelliseltä on tullut työkuukaudet täyteen.
Voi olla jossain näinkin, mutta meillä esim ei "oikeaa" palkkatyöläistä ole kukaan korvannut vaan tälle oikealle työntekijälle on tullut vielä lisä hommaa, kun joutuu opastamaan tätä "euron työmiestä"
 
se en jaksanut lukea..
Alkuperäinen kirjoittaja työnantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja en jaksanut nyt lukea koko ketjua:
Oletteko miettineet, että tällaiset tukityöt ovat aina pois joltakin oikealta palkkaa saavalta? Eli kun työtön tulee tekemään samoja töitä tuohon orjahintaan, niin uusia työntekijöitä ei tarvitse palkata. Aina löytyy uusi työtön tekemään, kun edelliseltä on tullut työkuukaudet täyteen.
Voi olla jossain näinkin, mutta meillä esim ei "oikeaa" palkkatyöläistä ole kukaan korvannut vaan tälle oikealle työntekijälle on tullut vielä lisä hommaa, kun joutuu opastamaan tätä "euron työmiestä"
Ainakin päiväkodeissa tuntuu olevan jatkuvasti näitä (ja opiskelijoita). Eivätkä kyllä paljoa opastusta tarvitse, mutta ketään ei vaan palkata. Pystyy kunta säästämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se en jaksanut lukea..:
Ainakin päiväkodeissa tuntuu olevan jatkuvasti näitä (ja opiskelijoita). Eivätkä kyllä paljoa opastusta tarvitse, mutta ketään ei vaan palkata. Pystyy kunta säästämään.
näin se menee täälläkin mut minkäs teet.. minä ainakin haluan tehdä jotain työllistyäkseni, oli se sit alkuunsa vaikka sitä harjoittelua.
 
työnantaja
Alkuperäinen kirjoittaja se en jaksanut lukea..:
Alkuperäinen kirjoittaja työnantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja en jaksanut nyt lukea koko ketjua:
Oletteko miettineet, että tällaiset tukityöt ovat aina pois joltakin oikealta palkkaa saavalta? Eli kun työtön tulee tekemään samoja töitä tuohon orjahintaan, niin uusia työntekijöitä ei tarvitse palkata. Aina löytyy uusi työtön tekemään, kun edelliseltä on tullut työkuukaudet täyteen.
Voi olla jossain näinkin, mutta meillä esim ei "oikeaa" palkkatyöläistä ole kukaan korvannut vaan tälle oikealle työntekijälle on tullut vielä lisä hommaa, kun joutuu opastamaan tätä "euron työmiestä"
Ainakin päiväkodeissa tuntuu olevan jatkuvasti näitä (ja opiskelijoita). Eivätkä kyllä paljoa opastusta tarvitse, mutta ketään ei vaan palkata. Pystyy kunta säästämään.
Totta tuo täälläkin ja se on kyllä harmi.
 
Nalletar
Eipä ole suuri raha päivässä...Ei noilla työkkärin kautta hommilla taida koskaan rikastumaan päästä, paitsi jos on liiton rahoilla niin voi saada kohtuullisesti. Mä keräsin aikanaan liiton rahat täyteen tekemällä yötyötä. Sitten olin työkkärin kautta koulutuksessa liiton rahoilla. Siihen kuului 3kk työtä. Sain liiton rahoja käteen saman verran, kun olisin kyseisestä hommasta saanut peruspalkkaa käteen. Oli kyllä vuorotyötä ja näin ollen hävisin lisät. Työharjottelija nimikkeellähän sitä oli, mutta käytännössä olin ohjauksessa 2vk ja sen jälkeen mun opastajani lähti koulutukseen ja mä tein sen hommat. Että osaa ne kyllä ottaa työnharjottelijasta kaikki irti. No, oppihan hyvin (kantapään kauttakin).
 
Keittiönoita
Mä luin uudestaan ap:n aloituksen ja huomasin, että olin käsittänyt asian väärin. Muistelin nimittäin ap:n opiskelevan uudelle alalle ja mielsin työelämävalmennuksen työharjoitteluksi. Siis sellaiseksi, jonka suorittaminen kuuluu osana opintoihin. Piti googlettaa, että selvisi, mitä tuo työelämävalmennus oikeasti on.

Tuntuu hassulta, että työkkäri velvoittaa ap:n moiseen, sillä ap on kuitenkin tehnyt jo pidemmän aikaa keikkatöitä. Ymmärtäisin työelämävalmennuksen merkityksen, jos henkilö olisi ollut pitkään kokonaan pois työelämästä. Ap:n kohdalla näin ei kuitenkaan ole.

En yleensäkään ymmärrä kaikkia työvoimatoimistojen kikkailuja, joilla koitetaan kaunistaa tilastoja. Jos omalta alalta ei löydy töitä, minusta järkevämpää olisi opiskella normaalissa, tutkintotavoitteisessa oppilaitoksessa ja hankkia siten uusi ammatti alalle, jossa työllisyysnäkymät ovat paremmat kuin entisellä alalla. Mulla on ystävä, joka on suorittanut jo ties miten monta työkkärin kurssia saamatta vielä kertaakaan "oikeita töitä". Ne työkkärin kurssit kun eivät useimpia työnantajia juurikaan vakuuta. Jos mä saisin päättää, nostaisin opintotuen määrää, laittaisin siihen lapsikorotuksen, opintotuen tulorajoissa huomioisin huollettavien lukumäärän, panostaisin oppisopimuskoulutukseen ja poistaisin tarpeettomat, tilastojen kaunistamista varten järjestetyt kurssit ja muut sellaiset työvoimapoliittiset toimenpiteet, joilla ei todistettavasti ole ollut kummoistakaan vaikutusta työllistymiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EI MUNILLE:
Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:
Öps, minä menin ihan siksi harjoitteluun, et pääsin välillä kotoa pois. Kahden kuukauden päästä työnantaja palkkasi minut vakipaikalle ja kouluttaa tälle alalle päteväkis, eli tuli "alanvaihto".
Kiitos itselleni, että hoidin orjatyön kunnolla :D
ja kun sinulle kävi näin niin oletus on että kaikille käy näin onnellisesti oot vissin aika NUORI ja sinisilmäinen
En todellakaan luule, että kaikilla käy yhtä hyvä tuuri. Kerroin vaan esimerkin, miten voi käydä. Kyllä mua vituttas tehdä tolla palkalla töitä, jos mut pakotettas siihen! Mutta itse omasta tahdosta menin, kun halusin kokeilla tätä alaa ja muutenkin töihin päästä välillä kotoa.
Kiitos, että nostit itsetuntoani "kehumalla" nuoreksi :D Sinisilmäinen en ole :(
 
Phoebe
En lukenut koko ketjua, mutta itse ole ollut pakotettuna työharjoitteluissa, joista yksikään ei ole poikinut työpaikkaa. Voitte sanoa, että vika on minussa, mutta rehellisest sanottuna: tein kaiken mitä käskettiin, olin ylitöissä, olin yksin vastuussa sulkemisista sun muista!! Ja koko tästä ihanuunesta, sain saman minkä hernetätikin, 8e ylimääräistä per päivä.

Kyllä muuten vitutti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
En lukenut koko ketjua, mutta itse ole ollut pakotettuna työharjoitteluissa, joista yksikään ei ole poikinut työpaikkaa. Voitte sanoa, että vika on minussa, mutta rehellisest sanottuna: tein kaiken mitä käskettiin, olin ylitöissä, olin yksin vastuussa sulkemisista sun muista!! Ja koko tästä ihanuunesta, sain saman minkä hernetätikin, 8e ylimääräistä per päivä.

Kyllä muuten vitutti.
Tuo on jo perseestä!! Tietääkseni tässä harjottelussa ei saa edes tehdä "vastuuvuoroa" ! Saatikka ylitöitä! Kyllä oisin ärähtäny :kieh:
 
lehmu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palkka?Eikös ne ole vaan jotain tukia?
palkka se on jos menee töihin. Orjatyötä.
Kuinka moni lähtisi 8e/pvä tekemään töitä?
Tiedätkö että minä tein tuota kakkosta odottaessani työtä jolloin vastaavankaltaisella rahalla, jossa sai 32 e/pv ja päälle tuon kulukorvauksen. Takkiin tuli taloudellisesti niin että tukka meinasi lähteä, sillä mulla tuli työmatkaa 40 - 70 km/pv JA mun ansiosidonnainen päiväraha olisi tuolloin ollut liki 42 e/pv.

No mutta. Kyse oli oikein mukavasta työstä mukavassa ympäristössä ja mukavien työkavereiden kanssa. Sain tingattua itselleni ilmaisen lounaan ja äippäloman alkuun oli vain pari kuukautta. Että siksi lähdin :)

 

Yhteistyössä