Mahtaako kesällä olla kysyntää koko päiväiselle lastenhoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan hölmö idea?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan hölmö idea?

Vieras
Itse olen nyt kotihoidon tuella, ja opiskelemaan haluaisin lähteä syksyllä/tammikuussa, joten lisäraha ei pahitteeksi olisi. Oma tyttäreni olisi kesällä 1v 4kk, ja olen nyt hakinnut että voisin kesällä ottaa tähän toisen lapsen hoitoon, iältään 3-> tai esim koululaisen.

Olen paljon ollut lasten kanssa tekemisissä myös ennen omaani, ja olen ollut aupairina hoitamassa lapsia, olen kesäisin ollut koululaisia "hoitamassa", sekä teen edelleen jonkin verran lastenvahti keikkoja ja kavereiden lapset ovat usein meillä olleet yötäkin nuorimmat 3kk ikäisinä ekoja kertoja.

Tosiaan paljon tekemistä löytyy varmasti, ja itse pidän ulkoilusta hyvin paljon. Ruuan ja välipalan tarjoan, sekä aamupalan myös jos tarve on.

Asumme aika isossa kaupungissa, eli sen puoleen joku saattaisikin kiinnostua. Millaistahan hintaa voisi pyytää? Mieluiden en ihan koko kesäksi ottaisi, koska halutaan koko perhekkin viettää pieni pätkä yhteistä aikaa kun miehellä on loma. Eli mikä voisi olla esim. viikko hinta? Itse mietin että 50e/viikko?

Monestihan vanhemmilla on miettimistä miten pienet koululaiset pärjäävät kesälomalla päivät, kun vanhemmat ovat vielä töissä. Laitahan heti ilmoitusta jonnekin, sillä juuri nyt ensi kesän lomia ja pienten koululaisten hoitoa pohditaan varmaan monessa perheessä.

Mikähän tuossa on byrokratian osuus? Mäkin voisin ottaa yhden lapsen (vaikka koululaisen) esim. kesäkuussa ennen juhannusta, mutta ei kai noita voi noin vaan ottaa, miten maksetaan verot ym. Entäs jos sattuu jotain, vakuutukset?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Laskepas tuosta 50 e/viikko tuntipalkka hommalles verojen jälkeen. 10 e päivä about 8-9 tuntia, vähän reilu euro per tunti tulis tuosta...

Ei mee veroa noin vähästä tienististä, ja vaikka tuntipalkka on pieni, niin tuo se kuukaudessa sentään 200e lisää.

Ja tuskin on monellakaan varaa maksaa kesähoidosta kovinkaan suuria summia!

Mutta kieltämättä itsekkin vähän mietin että 50e vaiko esim. 70e vk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laskepas tuosta 50 e/viikko tuntipalkka hommalles verojen jälkeen. 10 e päivä about 8-9 tuntia, vähän reilu euro per tunti tulis tuosta...

Ei mee veroa noin vähästä tienististä, ja vaikka tuntipalkka on pieni, niin tuo se kuukaudessa sentään 200e lisää.

No on siis täysin oma asiasi, haluatko tehdä tuollaisella "palkalla" töitä. Mun mielestä euron tuntipalkka ei nyt ole oikein minkään tessin tai ihmisarvoisen korvauksen mukainen...

Ja ihan varmasti löytyy useampi perhe, joka pitää taksaasi aivan naurettavan halpana, joten en usko, että sinulla olisi ongelmia löytää kesäksi hoitolasta. Sä olisit mun näkökulmasta katsottuna lähes ilmainen:)

Verot pitää maksaa jos samalle hoitajalle maksetaan kalenterivuoden aikana palkkaa 200 euroa tai enemmän. Käy katsomassa esim www.mll.fi ja sieltä perhe työnantajana, selviää noi työeläke jne maksut melko helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:

Verot pitää maksaa jos samalle hoitajalle maksetaan kalenterivuoden aikana palkkaa 200 euroa tai enemmän. Käy katsomassa esim www.mll.fi ja sieltä perhe työnantajana, selviää noi työeläke jne maksut melko helposti.

Mutta kun veroprosentti on 0% jos tienaan alle 1070e/vuosi

Jos olet mukava, lapsirakas ja asiallinen ja kotisi on tavanomaisin tiloin varusteltu (ei tupakoida sisällä ainakaan jne. ), toisin oman lapseni mielihyvin kesähoitoon vaikka kuukaudeksi :). Palkka on liian pieni. Itse maksaisin hyvästä hoidosta n. 100?/kk, mutta verot ja vakuutus ym. Pitää toki hoitaa eivätkä ole mitään kovin vaikeitakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:

Mutta kun veroprosentti on 0% jos tienaan alle 1070e/vuosi

Joo mutta perheen joka sut palkkaa täytyy maksaa noi työeläke ja sosiaalimaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos olet mukava, lapsirakas ja asiallinen ja kotisi on tavanomaisin tiloin varusteltu (ei tupakoida sisällä ainakaan jne. ), toisin oman lapseni mielihyvin kesähoitoon vaikka kuukaudeksi :). Palkka on liian pieni. Itse maksaisin hyvästä hoidosta n. 100?/kk, mutta verot ja vakuutus ym. Pitää toki hoitaa eivätkä ole mitään kovin vaikeitakaan.

Korj. 100?/vko. Oma aiempi hoitaja otti 20?/pvä, jolloin voi olla välillä vapaapäiviä, joista etukäteen sovittiin.

Itsekin voisin olla kiinnostunut tällaisesta järjestelystä. Olen opiskelija, mutta kodin ulkopuolella tehtävän kesätyön hakeminen ei tällä hetkellä tunnu hyvältä ajatukselta, koska itsellänikin on ekaluokkalainen, jonka hoidon järkkäily olisi sitten vaikeaa ja muutenkin olisi mukavaa, että pieni koululainen saisi viettää kunnon loman.

Itsekin ajattelin, että voisin ottaa esim. toisen koululaisen kaveriksi tai miksei vaikka kaksikin, jos tarvetta on. Olen koulutukseltani sosionomi(AMK) ja myös lastentarhanopettajan pätevyys ja työkokemusta alalta löytyy. Täytynee vaan perehtyä tarkkaan noihin työnantajan velvoitteisiin ja pohtia, mikä olisi kohtuullinen palkka työstä. En ole toistaiseksi tienannut vielä tänä vuonna mitään, eli veroja ei pitäisi mennä paljon, jos ollenkaan.

Yhteistyössä