mahdollistako? [LAIDUTUKSESTA]

  • Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti
laihduttaja
Mulla on ylipainoa noin 15 kiloa, onko mahdollista että saan sen pois juhannukseen mennessä? Onkohan liian kova juttu? Painan nyt 80 ja 65:een pitäis ainakin pitäis päästä. Laihduttajat kokemuksia, odotanko mahdottomia?
 
laihduttaja
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
ehkä mahdollista mutta onkohan terveellistä? ota lääkäriin yhteyttä.
siis kuin voi olla vaarallista, no huomenna mulla lääkäri niin kysäisen asiaa, jos sais vaikka ravitsemusterapeutille ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
ehkä mahdollista mutta onkohan terveellistä? ota lääkäriin yhteyttä.
siis kuin voi olla vaarallista, no huomenna mulla lääkäri niin kysäisen asiaa, jos sais vaikka ravitsemusterapeutille ajan.
voi rasittaa elimistöä tiukka dieetti, joten ammattiavusta tuskin ainakaan haittaa ;) saat varmaan hyviä ihjeitakin ravitsemusterapeutilta ja siihen tulee ehkä "todempi" fiilis kun ihan ulkopuolisen kanssakin asiaa pohtii, ei ehkä jää dieetti niin helposti kesken.
 
Helekutti
No enpä sanois että ravitsemusterapeutti osaisi tehdä turvallisen dieetin. Itse kävin ohjatussa laihdutuksessa terapeutilla ja terkkarilla mikä päättyi sairaslomaan. 1500 kcal dieetti ihmiselle jonka kulutus on yli 3000/vrk on naurettava.

Ala ap karppaamaan. Se on turvallista ja tuloksia tulee nopeasti.
 
laihduttaja
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Totta kai saat sen pois ! Juhannukseen on vielä aikaa ja osa tosta 15 kg:stä on nestettä niin ainakin tosi lähelle pääset tuota pudotusta. Tahdonvoimaa se kyllä vaatii...
Päätän yrittää, lähtöpaino on nyt se 80. Herkut pois ja liikuntaa tilalle.
 
vieras79 harmailee
3kk aikaa eli 5kg/kk ei mikään tappotahti vaan hyvä vauhti,suositus on että 2kg viikossa niin pysyy pois eikä rasita.voi olla lähtee enempikin.

onnea matkaan..
mulla pudonnu 8vk/8kg eli kilo ja viikko ja vain sillä että olen illat töissä.
 
laihduttaja
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
No enpä sanois että ravitsemusterapeutti osaisi tehdä turvallisen dieetin. Itse kävin ohjatussa laihdutuksessa terapeutilla ja terkkarilla mikä päättyi sairaslomaan. 1500 kcal dieetti ihmiselle jonka kulutus on yli 3000/vrk on naurettava.

Ala ap karppaamaan. Se on turvallista ja tuloksia tulee nopeasti.
sorry, tyhmänä kysyn, karppaamaan?
 
viuhti
mulla lähti reilun 3 kuukauden aikana 8 kiloa että uskon että ainakin 10 kiloa pystyy tiputtamaan. En edes ollut äärettömän tarkka syömisten suhteen ja silti lähti noin paljon...jos tahtoariittää uskon että pystyy 15 kiloa tiputtamaan!
 
vieras
Mulla on lähtenyt nyt 1kg200g viikossa pelkästään ylimääräisten herkkujen poisjättämisellä. Syön edelleen normaalisti ruokaa ja kerran viikossa herkkujakin. Turha alkaa kaikkea karttamaan (mm hiilareita) koska jos et aio olla loppuelämää laihiksella, niin kilot tulee takaisin, kun pasta ja vilja tulee takaisin ruokavalioon.
 
tossuliini
Mulla on se ongelma etten pysty pitämään noita herkuttelupäiviä koska se sitten riistäytyy käsistä. Mun pitää olla tarkkana syömisistäni koko loppuelämäni ajan. Mä jätin suklaan ja karkit pois n. kuukausi sitten ja varsinaisen painonpudotuksen alotin n. 2 viikkoa sitten ja jo ekalla viikolla painoa lähti n. 3 kg, osa varmaan nestettä mutta kuitenkin.
Tämä viikonloppu meni lenkkeilyn suhteen meni vähän pieleen kun polvi kipeytyi mutta nyt se alkaa olemaan jo ihan kondiksessa mutta ens viikolla voisi taas aloittaa lenkkeilyn rauhallisesti ettei taas mee joku paikka risaseksi. Mulla on huomenna terkkarille aika, ja siellä katotaan painon lisäksi mun verensokeriarvot sekä verenpaineet mitataan ja vyötärön mitta otetaan myös.
 
juu
onnistuu kyllä. mutta kun ajatellaan elämää siit juhannuksesta vaik jouluun niin veikkaan ett nii 15 kg ja ehkä enemmänkin on tullut takaisin....
Nopea painonpudotus tarkoittaa yleensä myös nopeaa painon nousua
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79 harmailee:
3kk aikaa eli 5kg/kk ei mikään tappotahti vaan hyvä vauhti,suositus on että 2kg viikossa niin pysyy pois eikä rasita.voi olla lähtee enempikin.

onnea matkaan..
mulla pudonnu 8vk/8kg eli kilo ja viikko ja vain sillä että olen illat töissä.
Siis suositeltu tahti on kyllä 0,5 kg / viikko eli 2 kiloa KUUKAUDESSA!!!

Kyllä tuo painonpudotus ihan mahdollinen on, mutta aika tiukoille saa vetää ja voi olla, että joko lopahtaa innostus tai sitten paino tulee pian takaisin. Mä ottaisin tavoitteeksi esim. 10 kg juhannukseen mennessä, senkin eron jo HUOMAA ja loput 5 sitten vaikka elokuun loppuun mennessä. On terveellisempää pudottaa pikkuhiljaa.
 
Kilo viikossa onsemmoinen ok tahti, mihin pystyy hyvin elämäntapamuutoksella ilman varsinaista laihdutusta. Eikös juhannukseen viellä ole... No ei ihan 15 viikoa taida olla, mutta kyllä lähelle ainakin pääsee.
 
helli
Jos haluaa nykytutkimusten mukaan laihtua terveellisesti ja ihan omakohtaisten kokemusten mukaan helposti, ilman nälkää, herkutellen, ja ilman jojoilua kokeile karppausta! Meidän perhe siirtyi karppauksen perheenjäsenen sairasttuttua syöpään. Lisäaineet, turhat tärkkelykset ja kovetetut kasvirasvat pois. Itse laihduin ihanne painooni ja pääsin monesta kiusallisesta pikkuviasta eroon (vatsaoireet, väsymys, verensokerin heilahteluista johtuva ärtyneisyys)

Tiedän että karppaus on vastaan yleisiä ravitsemussuosituksia. Olen tutkinut karppausta aktiivisesti (en lähde pelleilemään terveydelläni enkä varsinkaan lasteni) ja tullut siihen tulokseen että karppaus on ihmiselle tarkoitettu ruokavalio. On surullista, että ihmiset mustamaalaavat tätä elämäntapaa ravitsemussuositusten vuoksi. Syömme voita, kermaa yms ja rasva/veriarvoissamme ei ole valittamista!
 

Yhteistyössä