Mahdollisesti raskaana? Apua kaivattaisiin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taru_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taru_

Jäsen
10.02.2012
76
0
6
Heippa vaan kaikille! Pakko oli rekisteröityä tänne, jotta saan kysyttyä teidän mielipidettänne lähinnä siitä, milloin kannattaisi tehdä seuraava raskaustesti.

Eli tarina taustalla on tämä: Olen 21-v, käyttänyt Nuvaring-ehkäisyrengasta...öö.. en edes muista kuinka kauan. Ehkäpä reilu 2vuotta. Kierto on ollut aina säännöllinen, johtuen juuri tuosta hormonaalisesta ehkäisystä. Nyt kuitenkin viime tyhjennysvuoto jäi tulematta (olisi pitänyt tulla viikolla 4). Laitoin uuden renkaan paikalleen maanantaina 30.1 kuten pitikin (olen ollut tarkka renkaan kanssa aina, ehkäisytehon ei olisi missään vaiheessa pitänyt päästä laskemaan - omien laskelmieni mukaan siis). Olen siis parisuhteessa ja seksiä on harrastettu säännöllisesti... Asia on stressannut aikalailla ja on tässä ollut muutakin stressiä liittyen lähinnä opiskeluihini. Tein apteekin raskaustestin mieltäni helpottamaan perjantaina 3.2 ja se oli negatiivinen. Nyt kun testin teosta on viikko, asia painaa vieläkin mieltäni. Tulossa on joitakin elämänmuutoksia (esim. opiskelu loppuu ja siirryn työelämään työharjoittelun kautta + opparin teko yms.), joten mahdollisesta raskaudesta olisi hyvä tietää... Lapsi olisi kyllä siis toivottu mikäli olisi tuloillaan.

Onkohan mahdollista että olisin raskaana? Kuten sanottu, kierto on aina ollut säännöllinen (aina on tyhjennysvuoto tullut, vaikka olisin laittanut toisen renkaan pitämättä väliviikkoa, on silti joka kerta tullut jotain tiputtelua), viime aikoina on ollut tavallista enemmän stressiä ja ehkäisytehon ei pitäisi olla päässyt heikkenemään missään vaiheessa. Milloin kannattaisi tehdä uusi testi? Vai kannattaisiko vaan odotella seuraavaa väliviikkoa (vko 8) ja yrittää olla stressaamatta asiaa? En osaa laskea noita ovulaatiojuttuja ja muita kun kerta ei olla raskautumista suunniteltu (joten niistä en osaa sen enempää kertoa).. :/

Ja siis nyt kun asiaa miettii, on minulla omasta mielestäni joitakin raskausoireita, kuten alavatsan pömpötys, arat rinnat ja kokoajan tekee jotakin ruokaa mieli muttei sitten teekään :D (tätä minulla tosin on muutenkin)

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja mielelläni ottaisin vastaan vinkkejä ja mielipiteitä myös. :) En tiedä jos jotain oleellista nyt unohtui, saa kysyä mikäli mieleen tulee!

Kiitos kommenteista :) Multa unohtu tosta aiemmasta viestistä sanoa se, että olin sillon ensimmäisellä testikerralla niin malttamaton etten jaksanut odottaa aamupissaa vaan tein sen päiväsaikaan (tosin olin muutaman tuntia pidätellyt), voiko sillä olla vaikutusta?

Ja tiedän ton, että jos on mahdollista olla raskaana niin alkaa etsimällä etsimään itsestään niitä merkkejä... Mutta josko mä huomenna aamulla tekisin sen testin :) Ikävä kyllä asun niin pienellä paikkakunnalla, että apteekissa oli vaan kaks testimerkkivaihtoehtoa, joten joudun tyytymään siihen samaan kun aiemminkin. En halunnu ostaa sitä digitaalista versiota...

Ikävä kyllä asun niin pienellä paikkakunnalla, että apteekissa oli vaan kaks testimerkkivaihtoehtoa, joten joudun tyytymään siihen samaan kun aiemminkin. En halunnu ostaa sitä digitaalista versiota...

Myös hyvin varustelluista marketeista saa raskaustestejä, samoin r-kioskilta. Ite oon käyttänyt aina RFSU:n testejä, ja todennut ne hyväksi.