Mahdollisesti kuuro lapsi?

Tässä juuri syntyneestä pojasta lääkäri sanoi että poika ei kuule mitään. itse tutkimuksen suorittanut lääkäri ei vaivautunut tulemaan selostamaan tilanteesta mutta itse haluaisin edes jotain tietää juuri nyt!

eli pojalla on toinen korva aavistuksen alempana kuin toinen ja se on vähän erimallinen se on ainut päälle päin näkyvä "vika" korvassa, mutta se että voiko kaveri olla kuuro tuntuu jotenkin niin mahdottomalta kun vielä äidin mahassa hän reagoi ääniin ja musiikkiin, kuten autossakin ollessamme suljin radion ja pistin mieleistäni musiikkia soimaan niin äiti sanoi lapsen villiintyneen hänen mahassaan niin pitkäksi aikaa kun se musiikki soi.

onko mahdollista että olisi vettä korvassa tai jotain muuta ei niin vakavaa. ärsyttää vain tämä tiedottomuus koko asiasta..

Hei,

meillä esikoisesta epäiltiin heti syntymän jälkeen myös, että ei kuule. Ei reagoinut torviin tms. millä testailtiin synnärillä. Tekivät sitten sairaalassa ennen kotiin pääsyä kaikututkimuksen (?) jolla todettiin, että kuulee kuitenkin, olipa vaan vähän "kovakorvainen" =) Eli pystyvät siis (ainakin Espoossa 10 v. sitten) tutkimaan ihan vastasyntyneestäkin kuuleeko vaiko ei. Kannattaa siis vaatia tutkimuksia heti, niin ei tarvitse turhaan pohtia ja murehtia itsekseen. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaames:
Tässä juuri syntyneestä pojasta lääkäri sanoi että poika ei kuule mitään. itse tutkimuksen suorittanut lääkäri ei vaivautunut tulemaan selostamaan tilanteesta mutta itse haluaisin edes jotain tietää juuri nyt!

eli pojalla on toinen korva aavistuksen alempana kuin toinen ja se on vähän erimallinen se on ainut päälle päin näkyvä "vika" korvassa, mutta se että voiko kaveri olla kuuro tuntuu jotenkin niin mahdottomalta kun vielä äidin mahassa hän reagoi ääniin ja musiikkiin, kuten autossakin ollessamme suljin radion ja pistin mieleistäni musiikkia soimaan niin äiti sanoi lapsen villiintyneen hänen mahassaan niin pitkäksi aikaa kun se musiikki soi.

onko mahdollista että olisi vettä korvassa tai jotain muuta ei niin vakavaa. ärsyttää vain tämä tiedottomuus koko asiasta..
Kyllähän kuulovammaiset kuulemma aistii ja tuntee musiikin, vaikkeivat sitä varsinaisesti kuulekaan. Varsinkin sikiön kohdalla varmaan on näin.

itse uskon kyllä että lapsi ei ole kuuro päätään käänteli minun ja äidin välillä sitä mukaan kun hänen punkan molemmin puolin puhuimme. mutta toivotaan nyt että taas kerran meidät säikytetään pahemman kerran.. oli se kuulokokeen tehnyt lääkäri kuin tulisilla hiilillä, liekö loma lähellä..

Yhteistyössä