Mahdollinen raskaus ja viisaudenhampaan poisto (leikkauksella)

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
Yritetään lasta ja vielä ei plussaa testi näytä jos onkin tärpännyt ja perjantaina olis aika alaviisaudenhampaan poistoon. Viimeks ei lähtenyt helpolla ja jouduin sen jälkeen syömään ainakin 2 kuukautta burana 600 ja panacodia. Millä mä nyt uskallan sinne mennä jos olenkin raskaaksi tullut? Sitä kipua ei ilman vahvoja lääkkeitä kestä. Hammas ei vaivaa mitenkään, mutta ei mahdu kunnolla suuhun ja rei'ittää ajan myötä kuulemma myös muut hampaat. Voiko muuten juurihoidossa käydä raskauden aikana? Yhdessä hampaassa sellanen edessä :( Onko kellään kokemusta? Siellähän se tietysti sitten selviää :)
 
Kannattaa testata ennen kuin menet sinne leikkaukseen että tiedät ainakin mainita lääkärille. Minä menin jonoon ennen kuin tulin raskaaksi ja sain sen ajan kun olin neljännellä kuulla. Soitin ja kysyin sitten että miten toimitaan kun olis ollut röngtenkin niin sanoivat heti että ei leikata vaan imetyksen jälkeen sitten katsotaan uudelleen, kun ei kerta vaivaa muuten...
 
Vieras
Juurihoitoa ei ainakaan mun kohdallani harkittu raskauden aikana, koska siinä joudutaan ottamaan monia röntgenkuvia.

Viisaudenhampaan leikkauksessa olin raskauden aikana, mutta sen aiheuttama kipu laantui muutamalla Panadolilla.

Jos epäilet raskautta, niin mainitse asiasta ennenpuudutusta. Käyttävät sitten eri puudutusaineita.
 
vieras
Multa otettiin röntgenkuvat ja sen jälkeen testasin plussaa. Lääkäri sanoi et kuvia ei oltas otettu jos oisin tienny odottavani, mtu näin kävi ja kuulemma säteilykin on niin pientä ja kohdistuu päähän, et ei se ole kamalan vaarallista lapselle. Mutta käytäntö on et jos on raskaana kuvia EI oteta. Noh, kuitenkin multa positettiin alaviisuriot ihan normaaliin tapaan VAIKKA olin raskaana. Toinen oli ihan normi posto mut vko sitten jouduttiin vähän leikkaamaan ja ilmeisesti hammas oli jotenkin luussa kii et ne joutui sahaan sitä irti :D hah, ihanalta varmasti kuulostaa, sori ei oo tarkotus pelotella... Lääkäri sanoi et särky on yksilöllistä. Sain leikkauksen jälkeen samantien penisiliinikuurin, koska on hyvin yleistä et se tulehtuu ja et se oli hyvä alottaa heti eikä vasta sitten ku on tulehtunu. lääke oli raskaille ja imettäville sopivaa. Mulla turpos poskeen luumunkokonen patti ja ekan päivän oli särkyä, johon otin panadolia joka auttoi. Pelkäsin kansa tota särkyä mut se ei ollukkaan niin kovaa mitä olin kuvitellu. Nyt vko leikkauksesta poski on ok, sisältä päin hieman kosketusarka ja tosiaan otin yhden vuorokauden panadolia.
 

Yhteistyössä