mahdollinen keskenmeno

Kyselisin teiltä muilta kokemuksia. Minulla olisi rv10. Oltiin juuri lomamatkalla ja siellä minulla tuli veristä vuotoa (rv9), jonkin verran hyytymiä (melko vähän) menkkamaisia kipuja oli vain tuon vuodon jälkeen, ja sit ihan todella pientä tiputtelua sen jälkeen. Soitin neuvolaan, siellä sanottiin että voi olla normaalia, ultraan en saa aikaa ennen rv12, näin sanottiin neuvolasta ja äippäpolilta, ellen vuoda tai ole kipuja. Ja ei ole kivut tai vuodot jatkunut. Jännityksellä odottelen että onko mennyt kesken vai ei. Oletteko te päässeet ultraan samantien kun epäilty km? Paljonko yksityisellä maksaisi suurinpiirtein ultra? Ja pääseekö ilman lähetettä? Kyseessä on mahdollinen ensimmäinen raskauteni, joten olen asian suhteen hieman hämilläni miten suhtauduttiin neuvolassa tai polilla kun soitin ja mainitsin asiasta. Jos en mene yksityiselle nii joudunko odottamaan varmistusta vielä pari viikkoa? -kokemuksia kaipaileva- :|
 
Hei!

Ensinnäkin :hug: huolesi keskelle!

Mulla tuli veristä vuotoa hieman rv 11 ja mä pääsin gynekologiselle osastolle saman tien ultrattavaksi. Äippäpoli ei ota ennen 12 viikkoa tutkittavaksi, joten siksi gynekologiselle soitin.

Toivottavasti vuotosi on harmitonta!
 
Yksityiselle pääsee aina ilman lähetettä ja pienellä varoitus ajallakin. Mulla on maksanut suunnillen 70e kelan korvauksen jälkeen mutta sekin on ihan paikasta kiinni. Kerran maksoi 100e.

Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
 
Hei,

Mulla todettiin pari viikkoa sitten rv 10+0 keskenmeno. Tosin kehitys oli loppunut jo viikolle 6.

Viikkoa ennen toteamista aloin vuotamaan vähän rusehtavaa verta, kävin neuvolassa ekalla käynnillä ja valittelin vuotoa. Se on normaalia sanottiin. En päässyt ultraan ennen viikkoa 12. Ekassa raskaudessa ei ollut vuotoa ja se päättyi kohtukuolemaan, luulivat varmaan että olen vainoharhainen nyt.

En päässyt ajatuksesta yli, joten tilasin ajan yksityiselle. Lasku oli 175e ja kela maksoi siitä 35?. Näin Hyvinkäällä. Pääsee ilman lähetetää, kunhan vaan tilaa ajan.

Yksi hyvä mittari on raskausoireet, jos sulla on alussa alkanut ja myöhemmin loppunut raskausoireet, niin se voi olla keskenmeno. Mulla ei ole raskausoireita, joten sen vuoksi en osannut epäillä keskenmenoa.

Voimia sulle, toivotaan että tää olisi väärä hälyytys.
 
Kiitoksia kovasti vastauksista :hug: ! Marie1981; Halaus ja voimia sullekkin. Missä päin kävit hyvinkäällä? Asun itse Riihimäellä ja töissä olen Hyvinkään puolella, niin voisin siellä sitten varmaan yksityisellä käydä niin saa mielenrauhan asian suhteen.
Mullakaan ei ole alussa ollut pahoja raskausoireita, vain rintojen aristusta, hieman ne on helpottanut mutta siihenki sain vastauksen neuvolasta, että joillain helpottaa jossain vaiheessa oireet, ja sit taas jatkuu. Eli on normaalia.
Maanantaina olisi edessä tarkoitus varata ultraan aikaa. Katsotaan miten käy. =)
 

Yhteistyössä