mahavaivoista

nannia käytetään edelleen.
jos tää täst nyt pahenee niin täytyy tosiaan käydä siel apteekissa vaik sitä neocatea ostamassa. kauankos sellanen purkki kestää? meil menee maitoo noin 7dl päiväs.
 
tulin taas tänne purkamaan pahaa oloani...
nyt ollaan neljällä lääkärillä käyty ja kaikkien mielestä meiän neiti on ihan terveen lapsen oloinen...mutta kamalammaksi tämä meidän elämä vaan menee.
nyt viikon verran tyttö syönyt todella vähän ja itkun kanssa. ei vaan huoli pulloa,irvistelee,syljeskelee maitoa ulos jne. aivan järkyttävä tilanne,mutta tänäänkin lääkäri sano,et se on varmaan joku ohimenevä juttu vaan.
miten tämä suomi voi olla pullollaan epäpäteviä lääkäreitä?? vai olenko mä luulosairas sitten vaan? enää ei jaksa päivisin käydä ulkonakaan,itketään vaan tytön kans koton ja odotetaan et isi tulee kotiin :'(
tällästäkö tän lapsiperheen elämän kuuluu olla?!
 
Tuskin olet luulosairas.... Oletteko käyneet allergologeilla vai lastenlääkäreillä? Kuulostaa allergia- ja/tai refluksityyppiseltä oireilulta nuo syömisvaikeudet. Oireiden perusteella suosittelen jo aikaisemmin tässä ketjussa mainittua Tiina Tuomelaa (Pikkujätti ja Kielotien Mehiläinen). Kannattaa varata nyt heti aika, vaikka se menisikin pidemmälle. Meidän omassa tilanteessamme hänen avullaan todella kipeä vauvamme saatiin kuntoon muutamassa viikossa.
 
Marssipas nyt sinne apteekkiin hakemaan sitä erityiskorviketta, silloin saat itsellesi varmuuden ja vauva saa helpotusta vaivaansa. Mä olen kyllä sitä mieltä, ettet ole luulosairas! Tuo vihreä ja limainen kakkakin jo kertoo aika suurella todennäköisyydellä, että kyseessä on allergia..

Jaksamista! :hug:
 
Niitä epäpäteviä lääkäreitä on liikaa ja tuo lekureilla ravaaminen liian tuttua. Kannattaa siis varata aika jollekin varmasti pätevälle, josta on useita suosituksia muilta esim. Tuomela. Pääkaupunkiseudulla on toki muitakin hyviä. Sopivalla korvikkeella tilanne tod.näk. kohentuu eikä ainakaan huonone entisestään. Aloittaisin Neocaten allergologi aikaa odotellessa.
 
ei olla tosiaan viel kokeiltu sitä neocatea. täytyis,mutta...jotenkin mä ite haluisin oikean diagnoosin ensin. äh,on tää vaikeeta. neuvolassakin eilen terkkari ehdotti,et kokeiltais viel sitä vyöhyketerapiaa..en sit tiiä.
sitä vihertävää ja limaista kakkaa oli silloin vain muutamana päivänä,nyt on ollut taas normaalin näköistä.
oon miettiny sitäkin et ku mulla eikä mun miehellä oo mitään allergioita niin kuinka todennäköistä et meiän tytöllä maitoallergia ois?! lääkärit ei oo ainakaan senkään takia todennäköisenä sitä pitänyt.
mäkin oon kyllä yks vastarannan kiiski tän tilanteen kans...toisena päivänä oon varma allergiasta ja toisena sit taas täysin varma et meiän tyttö on terve. kyllä se nyt vaan täytyy tuomelalle aika varata niin saa ainakin varmuuden asiaan...vaikka se meneeki vast ens vuoden puolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
oon miettiny sitäkin et ku mulla eikä mun miehellä oo mitään allergioita niin kuinka todennäköistä et meiän tytöllä maitoallergia ois?! lääkärit ei oo ainakaan senkään takia todennäköisenä sitä pitänyt.
Ainakin yhden tutkimuksen mukaan allergisia lapsia syntyy enemmän ei-allergisille vanhemmille. Se, että perheessä ei ole allergiaa ei siis tarkoita, etteikö läpsi voisi olla jollekin allerginen.

Maitoallergia on siinä mielessä "helppo", että se häviää lähes poikkeuksetta ennen kouluikää.

 
Krisu,
eipä meilläkään miehen kanssa allergioita ole ja niin vaan oli tytöllä maitoallergia. Tosin kummankin sisaruksilla on allergioita eli eiköhän meihdänkin geeneistä siihen rasitetta löydy. Mites teidän sisarukset/vanhemmat? Onko heillä allergioita?

Ja eipä sitä diagnoosia oikein saada ennenkuin lapsi saadaan oireettomaksi ja sitten tehdään altistus. Nuo prickit ja rastit, kun eivät koko totuutta kerro. Meidän tyttö mm. ei maidolle reagoinut ollenkaan prickeissä, mutta altistuksessa jo ihotipoista helahti nokkosihottuma.

Inhottavaa, kun nuo lääkärit on tommosia v-päitä välillä... :/
 
ei olla tosiaan viel kokeiltu sitä neocatea. täytyis,mutta...jotenkin mä ite haluisin oikean diagnoosin ensin.
Diagnoosi maitoallergiasta saadaan välttämällä ensin maitoa (noin kaksi viikkoa) ja sitten altistamalla lapsi maidolle. Eli vasta kokeilemalla Neocatea voit saada osviittaa siihen suuntaan onko maitoallergiaa vai ei.

Et tarvitse "lupaa" tai "diagnoosia" neuvolasta tai lääkäriltä ostaaksesi Neocatea ja kokeillaksesi sitä parin viikon ajan. Mitään haittaakaan siitä tuskin on lapsellesi. Neocate ei ole lääke vaan ravintovalmiste. Vaihdat vaan kaupan korvikkeen apteekin erityiskorvikkeeseen ja seuraat miten vaikuttaa.

Mielestäni voit ihan hyvin aloittaa Neocaten kokeilun ennen Tuomelan aikaa. Sitten teillä on hänelle kerrottavaa ja olette askeleen edellä jo ennen käyntiä. Todennäköisesti jos hän yhtään epäilisi teidän kohdalla maitoallergiaa, laittaisi teidät kokeilemaan Neocatea.

Minun on henkilökohtaisesti todella vaikea ymmärtää, miksi neuvoloissa ja monet lääkäritkin tarjoavat vaikka mitä muuta selitystä ("hampaiden tulo", "huonot päiväunet", "haastava temperamentti", "koliikki", "uusien asioiden oppiminen" jne.) kuin allergiaa vaikeille, kivuliaillekin vauvan oireille, ja jopa estellään erityiskorvikkeen kokeilua. Ei siitä apteekin korvikkeen kokeilusta ole haittaakaan ja sen avulla maitoallergia voi löytyä nopeasti.

On muuten ihan tavallista, että allergiaoireilu voi vaihdella päivästä toiseen. Välillä on parempia ja välillä huonompia päiviä.

:hug:
 
mites sen neocaten käyttö onnistuu? siis kun se tehdään jauheesta ja keitettyyn veteen,niin saako sitä keitettyä vettä olla valmiina jääkaapissa ja sit vaan mikrossa lämmittäis veden? ja onko toi neocate ainoa mitä edes kannattaa kokeilla,se kun vaan on hirmu kallista :/ .
 
Vettä voi hyvin keittää jääkappiin puhtaisiin astioihin valmiiksi ja sieltä sitten lämmittää mikrossa. Jauhe vaan sekoitetaan veteen ja ravistetaan pulloa ja valmista on! Voit toki ostaa muutakin erityiskorviketta (Almiron) se ei tosin sovi kaikista herkimmille allergikoille eli kaikista parhaiten varmuuden allergiasta saat Neocatella.

Et voi saada diagnoosia maitoallergiasta ilman välttämistä ja altistusta, se on se tapa diagnosoida allergia! Jos Neocate auttaa vaivoihin, kipin kapin varaamaan sitten aikaa maitoaltistukseen, jotta saatte Kelan korvaukset.

Noista vakuutuksista en tiedä, me otettiin vakuutus jo ennen lapsen syntymää. Se korvaa kaikki lääkärikulut ja lääkkeet, mutta ei ravintovalmisteita eli Neocatea.
 
Kyllä voit keittää etukäteen veden ja jäähdyttää sen. Jotkut säilyttävät veden jääkaapissa ja lämmitävät sitten mikrossa. Itse kaadan valmiiksi pulloihin ja säilytän huoneenlämmössä, kun meillä kelpaa parhaiten huoneenlämpöinen seos.

Jos itse lähtisin kokeiluun, niin kokeilisin Neocatea vaikka se on se kallein. On siinä kuitenkin paras sopimisen mahdollisuus. Jos Neocate sopii, niin ne halvemmat on kokeiltava kuitenkin sitten viimeistään virallisissa altistuksissa Kelaa varten.

Auts.... kuten varmaan tiedätkin, niin vakuutuksen korvausten ulkopuolelle jätetään kaikki sitä ennen diagnosoidut sairaudet. Nyt siis tekemään se hakemus...
 

Yhteistyössä