mahatauti vai mikä? olen raskaana rv 36: ihan mielettömän kova ylävatsan kipu, oksentelua ja ihan vähän ripuliakin. päätä särkee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
menee hetkittäin kipu ohi niinkuin nyt, sitten taas tulee niin kovana että tuntuu että taju lähtee. tuntuu sellaisena vannemaisena ihan ylävatsalla. sitten alkaa pyörryttää, välillä oksennan ja sekin sattuu vielä lisää. päätä särkee ja kovastikin välillä, pahentunut kolmena päivänä.

kuumetta ei ole. onko tämä mahatautia vai voiko toksemiaoireet alkaa näin vaikka verenpaine on ihan ok. stiksasin pissan kotona ja siinä oli proteiini +- raskausviikkoja nyt siis 36.

onko teillä muilla ollut samanlaisia oireita? soitin äitipolille ja ne sanoivat että voi tulla käymään. mutta jos meenkin turhaan? oon täältä matkan takaa kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Onko se ikinä turhaa, jos saat kuullakin, että kaikki on ihan kunnossa ja saat ohjeet miten olosi paranee?

no ei tietenkään, mut kävin rv 24 kun en tuntenut sikiön liikkeitä ja kuukausi sitten taas kun supisteli kipeesti. pitävät pian hermoheikkona..

Jos tuo ei tuosta pahene, niin ryysäät heti aamusta neuvolaan tutkittavaksi. Jos pahenee ennen aamua soitto uudestaan äitipolille.

Kyllä tuossa aika monta toksemiaoiretta on.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Et todellakaan mene turhaan jos noilla oireilla menet. Onko sulla ollut verenpaineissa nousua tai pissassa proteinia?

verenpaine on ihan ok mut proteiini pissassa yhdellä plussalla, just äsken testasin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Onko se ikinä turhaa, jos saat kuullakin, että kaikki on ihan kunnossa ja saat ohjeet miten olosi paranee?

no ei tietenkään, mut kävin rv 24 kun en tuntenut sikiön liikkeitä ja kuukausi sitten taas kun supisteli kipeesti. pitävät pian hermoheikkona..

No, minä en ainakaan pitäis. Hyvähän se on että on huolissaan. Vakava juttu kuitenkin tuo raskausmyrkytyskin. Onnea matkaan, vois melkein toivoa, että kun olisi turha reissu.

Et todellakaan mene turhaan jos noilla oireilla menet. Onko sulla ollut verenpaineissa nousua tai pissassa proteinia?

verenpaine on ihan ok mut proteiini pissassa yhdellä plussalla, just äsken testasin.

Heti menisin käymään jos olisin sinä...tsemppiä. Tuu kertoon mitä sanovat!

mene näytille turhia reissuja ei ole..! voi olla kyl nyt jylläävää mahatautiakin, mut käy ihmeessä näytillä.. varsinkin jos ovat kehoittaneet käymään.. ootko ottanu panadolia? onko ollu apua? oireet passaa myös sappi kohtaukseen, et menehän näytille!! :hug: nyt ni ei tarvi yöllä lähteä

Heti menisin käymään jos olisin sinä...tsemppiä. Tuu kertoon mitä sanovat!

pitäkää meille peukkuja, toivottavasti ei olis mitään. kerron juu jos löydän tän ketjun sit vielä! täytyy vaan odottaa että mies kohta kotiutuu..

Mulla oli ekassa raskaudessa paha raskausmyrkytys ja mulla oli just tota ylävatsakipua sit osastolla ollessani. Sitä ennen ei ollut mitään oireita vaikka valkuainen oli +++. Mut hyvillä viikoilla jo oot niin ei siinä mielessä hätää.

Yhteistyössä