mahan palautuminen sektion/alatiesynnytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti
mm
Eli onko eroa miten maha pienenee? Mulla sektio 2 viikkoa sitten ja maha pullottaa vielä niin että äitiysvaatteet käytössä. Kilot on muuten kyllä lähteny (pari ylimääräistä jäljellä..). Lähinnä mielenkiinnosta kysyn, ymmärrän kyllä että palautuminen vie aikaa, mutta palautuuko edes vai vaikuttaako arpi jotenkin että jää nahka roikkumaan?
 
heh
ei se arpi siihen vaikuta että maha jää roikkuun,vaan se että maha veny joten tietysti se nahka jää hiukan roikkuun itellä leikkauksen jälkeen meni n. kuukausi että mahduin omiin vaatteisiin vaikka kaikki raskaus kilot oli lähteny jo viikko synnytyksestä, niitäkun ei tullut paljoa, mutta siihen on totuttava ettei se maha samanlaiseksi palaa raskauden jälkeen ilman kovaa työtä!
 
Mulla takana sektio ja alatiesynnytys. Sektion jälkeen käytin äitiyshousuja varmaan 2,5kk ja sitten aloin mahtua muihinkin housuihin. Mahaan jäi sellainen "lörpykkä" roikkumaan sektioviillon (poikkiviilto) päälle. Paljoltihan siinä on ihan turvotuksestakin kyse leikkauksen jälkeen. Alatiesynnytyksen jälkeen on taas tuo lörpykkä hyvin näkyvissä... Mutta omiin housuihin aloin mahtua paljon nopeammin alatiesynnytyksen jälkeen, olisko ollut 2-3vkoa synnytyksestä. Kiloja on vielä jäljellä ja raskaudet oli tiuhalla tahdilla, joten en ehtinyt kaikkia kiloja ekastakaan puottaa pois ennen uutta raskautta. Joten nyt se kova työ sitten saa luvan alkaa, kunhan imetys loppuu aikanaan.. Kaipa se on aika yksilöllistä, jääkö roikkumaan iho arven alueelle. Mulla yhellä kaverilla oli niin trimmattu maha ennen sektioo, että sektion jälkeen ei mennyt kuin tovi ja maha oli taas timmin näköinen ilman roikkuvia osia. Mutta muistathan, että sektion jälkeen ei saa tehdä vatsalihasliikkeitä useaan viikkoon?!
 
vara
mä käytin äitiysvaatteita varmaan 6-8 viikkoa sektion jälkeen. eipä tehnyt mieli vetää leikkaushaavan päälle mitään tiukkaa, kun vartalo muistutti kieltämättä vähän muumimamman profiiliakin. mullakin iho tekee leikkaushaavan päälle pienen "makkaran" :/

kilot lähteneet melko mukavasti sitten kun pääsi kunnolla liikkumaan leikkauksen jälkeen. mutta vatsassa tekemistä.

alatiesynnytyksestä ei oo kokemusta.
 
Minun täytyy tunnustaa (ylläolevaan väitteeseen liittyen) että en ole kummankaan raskauden jälkeen tehnyt kovaa työtä ja silti maha on palautunut ennalleen. Tosin ei minulla ole ikinä mitään sixpackia ollutkaan, mutta bikinit päällä nähneetkin ovat sanoneet, ettei uskoisi synnyttäneen. Esikoisesta kesti vähän pitempään mahan palautuminen, kun en ensimmäisiin 6kk harrastanut esim. vatsalihaksia, kävelyjä vain. Toisesta se vetäytyi sisään melkein samantien, muutaman päivän päästä ei vaatteet yllä huomannut mitään eikä juuri ilman vaatteitakaan, sitä ihmettelin jo itsekin. Niin ja alatiesynnytyksiä molemmat.
 
Kahden ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen vatsan palautuminen oli melkoisen nopeaa ja muoto normaali. Sen sijaan tämän sektion jälkeen se jäi pömpölleen. Sillä tavalla, että vatsan keskiosa oli pömpöllään ylhäältä alas. Ilman liikuntaa ei kai olisi tätäkään muotoa mitä nyt on, kyllä se yhä edelleen on minusta aivan erimallinen kuin kahden aikaisemman raskauden ja synnytyksen jälkeen. Sektio on ollut rankinta, mitä vatsalleni on koskaan tapahtunut.
 
Reetta
Eka oli alatiesynnytys ja maha lähti nopeaa. nyt toinen sektiolla ja maha palautunut paljon hitaampaa entiselleen. Saa nähä jääkö tuohon tuommonen römppä :( vaikka kohta lähtöpainossa...
 

Yhteistyössä