Mahan laskeutuminen

Onko totta että ensisynnyttäjällä maha laskeutuu jopa muutamaa viikkoa ennen synnytystä ja uudelleen synnyttäjällä vasta hetkeä ennen? Uudelleensynnyttäjällä kun maha on lasketunut menee korkeintaan muutama päivä enää synnytykseen?

Onko näin?
 
Josefine
Ei mene minulla ainkaan noin. Esikoista odottaessa laskeutu n. kolmee tai kahta viikkoa ennen, mutta nyt odotan toista, viikkoja tänään 38. ja vatsa laskeutu kolmisen viikkoa sitten huomattavasti ja viikko sitten taas jonkin verran... Kyllä se nyt todella alhaalla onkin, ei kai alemmas enään menekkään... kunnes vauva tulee ulos.. :LOL:

Että näin meillä ja edelleen yhdessä kasassa siis...
 
anli
Ei laskeutunut ensimmäisellä eikä toisellakaan. Kummatkin synnytykset alkoi suoraan supistuksilla. Maha lakeutui sitä mukaa, mitä vauva oli tulossa ulos synnytyssalissa...
 
Mulla on sellanen riippureppu, et masu laskeutuu jo kovin varhaisessa vaiheessa ja sitte "mummot" povailee lapsen pian syntyvän... Sitä se ei kuitenkaan ole tarkoittanut. Eikä se ennen synnytystäkään sitten ole tietty enää miksikään muuttunut. Sillai kiva, et vauvat ei oo painanu kylkiluita eikä mun ole ollu vaikea hengittää, ku vatsa ei ala niin ylhäältä.
 

Yhteistyössä