mahan koosta ja synnytyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko niin, että mitä isompi maha (tai kohtu) on, sitä aikaisemmin käynnistyy synnytyskin? Eli, jos on viikkoihin nähden jo aika valtava maha, niin onko todennäköistä, että vauva syntyy jo ennen laskettua aikaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen...
iski kauhea paniikki, kun eräs tuttu vähän vihjaili tämmöistä... :D

Enpä usko, eiköhän siihen vaikuta muut tekijät. Itsellä oli todella pieni masu ja silti lapsi syntyi vk 35. Synnyttämään mennessäni kätilö katsoi ensin, et mitä me siellä teemme kun ei uskonut vauvaa tuosta mahasta tulevan.

en tiedä muuta, mutta mulla maha pompsahti jo alkukuukausina esille. Keski maha oli toooodella iso jo paljon ennen laskettua aikaa. Mutta Kohdun alaosa oli täysin tyhjä. Samaa toistui molemmissa raskauksissa. Kätilön milestä kohtuni muoto on sellainen, että suosii vauvan asettumista kohdun yläosaan.

miksi sulla iski kauhee paniikki? eikös se ole vaan hyvä että tule ennen laskettua aikaa jos on iso vauva tulossa.. muutenhan se ehtii kasvaa siellä isommaksi varsinki jos menee yliaikaseksi..

mutta sen voin sanoa että ei se sitä meinaa että jos on iso maha lapsi tulis aikasemmin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 21:09 ghjk kirjoitti:
miksi sulla iski kauhee paniikki? eikös se ole vaan hyvä että tule ennen laskettua aikaa jos on iso vauva tulossa.. muutenhan se ehtii kasvaa siellä isommaksi varsinki jos menee yliaikaseksi..

mutta sen voin sanoa että ei se sitä meinaa että jos on iso maha lapsi tulis aikasemmin..

no siks iski se paniikki, kun on kuitenkin esikoinen syntymässä, enkä ole ajatellut sen syntyvän vielä kuukauteen, kun aina sanotaan, että ensimmäinen raskaus kestää todennäköisemmin yli L.A:n... Ja onhan se hyvä, että syntyy, mutta kyllä se myös alkoi jänittään ja pelottaan ihan kauheesti, kun alkoi ajatteleen, että jos oonkin jo parin viikon päästä äiti... Mutta maha on kyllä jo valtava!

Mulla oli VALTAVA vatsa esikoista odottaessa. Olen pienikokoinen ja kaikki tutut oli ihan järkyttyneitä mun mahasta.

Synnärille mennessäni (viikolla 41+1) kätilö päätteli mahan koosta että yli nelikiloinen on ja pitkästi, mutta sitten kun tunnusteli päältä käsillä niin sanoi, että onkin vain 3,5 kg. Ja osii oikeaan 20 g tarkkuudella. Eli mun kohdalla iso maha ei ennakoinut "ennenaikaista" synnytystä eikä myöskään isoa vauvaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 21:21 Liina78 harrmaana kirjoitti:
Mulla oli VALTAVA vatsa esikoista odottaessa. Olen pienikokoinen ja kaikki tutut oli ihan järkyttyneitä mun mahasta.

Synnärille mennessäni (viikolla 41+1) kätilö päätteli mahan koosta että yli nelikiloinen on ja pitkästi, mutta sitten kun tunnusteli päältä käsillä niin sanoi, että onkin vain 3,5 kg. Ja osii oikeaan 20 g tarkkuudella. Eli mun kohdalla iso maha ei ennakoinut "ennenaikaista" synnytystä eikä myöskään isoa vauvaa.

Kuulostaa ihan mun mahalta :D
Toivottavasti minullakin menee näin... että ei synny ennen aikojaan ja koko on ihan hyvä. Kiitos :flower: