M
MissR
Vieras
Vakaasti olin päättänyt että pidän huolen ettei poikamme (nyt puolivuotias) nuku mahallaan, koska olen niin hermoheikko itse ja pelkään kätkytkuolemaa jos nukkuu mahallaan. Mutta mutta, nykyään poika ei suostu nukkumaan muutoin kuin mahallaan!! Joka yö herään pari kertaa pojan kitinään ja joskus muutoinkin, ja 90%:sesti poika on aina mahallaan sängyssä kun sinne kurkkaan. Tähän saakka olen käntänyt pojan aina takaisin kyljelleen (selällään ei osaa olla ollenkaan sängyssä), mutta nyt on alkanut tulla sitä, että kun yritän kääntää, poika alkaa kitistä ja vääntää heti itsensä takaisin mahalleen. Yritän uudestaan ja sama juttu, ja tuossa vaiheessa poika jo yleensä herääkin, mikä ei ole kyllä kivaa jo aamuyöstä..! Pitäis varmaan luovuttaa ja antaa nukkua siten kuin haluaa.. Vai mitä luulette? Poikamme on tosi vilkas ja kova liikkumaan päiväaikaankin (esim. konttaa, pyörii, nousee seisomaan sängyssään), joten ehkäpä hän sitten automaattisesti osaa ainakin päänsä siirtää sivulle jos mahallaan on. Kerran heräsin (poika oli varmaan jotain 4 kk vanha) keskellä yötä hirveään puhinaan ja kun riensin pojan luo, hän makasi sängyssään kasvot kiinni tyynyssä. Silloin pelästyin ja ajattelin että entä jos en olisi herännyt puhinaan, olisikohan meillä tuota poikaa enää ollenkaan!
Mutta siis, tietääkö kukaan onkohan tuo vatsallaan nukkuminen enää tässä vaiheessa vaarallista?? Vaunuissa poika ei nuku, ja ihan hyvä vaan niin, sinne en nimittäin ainakaan enää tämän jutun tultua uskaltaisikaan nukuttaa (kaverini pikkuveli kuoli kun nukkui vaunuissa vatsallaan 3 kk iässä).
Mutta siis, tietääkö kukaan onkohan tuo vatsallaan nukkuminen enää tässä vaiheessa vaarallista?? Vaunuissa poika ei nuku, ja ihan hyvä vaan niin, sinne en nimittäin ainakaan enää tämän jutun tultua uskaltaisikaan nukuttaa (kaverini pikkuveli kuoli kun nukkui vaunuissa vatsallaan 3 kk iässä).