mahakivut ja raskaus??

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
mulle ei ole tähän päivää asti valjennut yks juttu :ashamed:
usein lukee täällä ja kuulee että joku meni vatsakipujen takia sairaalaan, ja siellä yllätys yllätys olikin vauva mahassa :whistle:
siis aika kovia saa vatsakivut ( kai ) olla olla että menee sairaalaan niiden takia (?) niin millasia kipuja ne sit oikeen on :o supistuksia?Häh, kertokaa ny mullekki, ite 2 krt ollut raskaana ja ainoat mahakivut ollu synnytyssalissa..

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
usein lukee täällä ja kuulee että joku meni vatsakipujen takia sairaalaan, ja siellä yllätys yllätys olikin vauva mahassa :whistle:
siis aika kovia saa vatsakivut ( kai ) olla olla että menee sairaalaan niiden takia (?) niin millasia kipuja ne sit oikeen on :o supistuksia?Häh, kertokaa ny mullekki, ite 2 krt ollut raskaana ja ainoat mahakivut ollu synnytyssalissa..

Joo. Jotkut on tosiaan luulleet ettei ole raskaana ja esim. umpparikivuiks luulleet, nekin aaltomaisia.

Todella vahvoja kipuja nivusissa/munasarjoissa.. Välillä tuntui vain toisella puolella, välillä selän puolella.. Kuin kovia menkkakipuja.. Mulla ollut esikoisen aikaan 8v sitten, silloin jouduin tippaan kun epäilivät munuaistulehdukseksi ja nyt tästä tokasta samat kivut

Mulla oli aika tuskallisia kohdun venymis/kasvamis kipuja (saattoi kyllä osittain johtua verestä jota kohdussa oli) ja joka päivä sai napsia Panadolia, eikä normaalista elämästä meinannut siltikään tulla mitään.

mulla oli kuopuksen raskausaikana muunkinlaisia mahakipuja kun supistuksia.En kyl niitten takia sairaalaan menny mut ymmärrän kyllä että joku vois mennä.
Mä en yhtään ihmettele et menee sairaalaan mahakivun tms takia ja saa kuulla olevansa raskaana vaikka pitkälläkin mutta sitä ihmettelen että ehtii raskaus jo niin pitkälle että synnyttää eikä sitäkään huomaa...hiljaa paikoillaanko ne vauvat on siellä mahassa siihen asti?!

Jos ei tiedä olevansa raskaana niin pienemmätkin raskauteen liittyvät kivut voi säikäyttää... jos taas tietää olevansa raskaana niin tajuaa ne varmasti raskauteen kuuluviksi

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
mulla oli kuopuksen raskausaikana muunkinlaisia mahakipuja kun supistuksia.En kyl niitten takia sairaalaan menny mut ymmärrän kyllä että joku vois mennä.
Mä en yhtään ihmettele et menee sairaalaan mahakivun tms takia ja saa kuulla olevansa raskaana vaikka pitkälläkin mutta sitä ihmettelen että ehtii raskaus jo niin pitkälle että synnyttää eikä sitäkään huomaa...hiljaa paikoillaanko ne vauvat on siellä mahassa siihen asti?!

kenelle näin on käynyt? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Luin mäkin vanhasta kaksplussasta neuvolassa että joku 16 vuotias sai tietää olevansa raskaana rv 36 kun synnytys alkoi

Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Luin mäkin vanhasta kaksplussasta neuvolassa että joku 16 vuotias sai tietää olevansa raskaana rv 36 kun synnytys alkoi

Okei, aika karua, mulla on tosi hiljanen napero, se enintään päivän aikana kääntää kylkeä, mutta kyllä mä silti olen sen liikkeisiin esim. heränny, ja joskus harvoin kyllä päivän aikana jonkun muksauksen tuntenut.
Ja kyllä nekin on sellasia ollu, että jos en olis tienny, niin niistä ainakin, että saanu sitten olla tosi hiljanen napero, ettei oo mitään tajunnu ku vasta synnytyksessä :o

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa;14949076:

Mulla ainakin oli todella pahat mahakivut samoihin aikoihin kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Aluksi luulinkin niitä menkka kivuiksi ja ihmettelin kun menkat eivät alakaan. Tosin minä oli pettynyt, kun luulin, että ovat menkkakipuja koska ihan tarkoituksella olimme jättäneet ehkäisyn pois.
Tein raskaustestin ja selvisi, että olenkin raskaana.
Vähän ajan päästä kuitenkin menin lääkäriin koska kivut yltyivät niin pahoiksi etten yölläkään pystynyt nukkumaan kuin pari tuntia vaikka olin ottanut 3x500mg panadolia.
Luulin kohdun ulkopuoliseksi raskaudeksi, mutta selvisi, että minulla on tosi pahat kohdun kasvukivut.
Kivut olivat oikeasti järkyttävät. Mitenkään päin ei pystynyt olemaan. Lopulta vain makasin sängyssä ja itkin ja odotin, että särkylääke auttaisi edes sen verran, että saisin selkäni suoristettu ja edes käveltyä.
En kyllä yhtään ihmettele jos joku menee noiden kipujen takia sairaalaan, mutta minulla nuo kivut olivat jo rv 4-8.

Yhteistyössä