Mahahaavan kokeneet!! Miltä se tuntui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Siis mitä oireita teille tuli?

Mä mietin että onkohan mulla sellainen, kun mulla on vatsassa nälkäkipua, siis että olis nälkä vaikka just on syöny, eilen oksensin, ja ruoka ei maistu yhtään. Päänsärkyäkin on mutta ei vissiin liity tollaseen. Illalla ja aamulla pahin ja päiväll tulee myös tollasia nälkäkipuja. Paino ei laske vaan päinvastoin on noussut parikiloa. :(

Miul oli tosi kovaa ylämahakipua, ripuloitti ja oli pikimustaa. Se kipu tuli silleen aaltomaisesti, vähä niiku supistukset. Joka kerta kipujen välinen aika lyheni. Se oli semmosta kovaa, kippurassa lattialla itkin.Oksettikii, mut mitää ei tullu ulos kun maha oli tyhjä.
Piimä ja viili oli parhaimmat mahan rauhoittajat, maito kans mut ei iha nii hyvi.
Lääkäri totes ihan haastattelun perusteella sen stressimahahaavaksi, ei tähystetty.
Anto lääkkeet ja olo parani nopeesti. Uusi noin puolen vuoden välein parin vuoden ajan.

Vielkii joskus tulee vähä semmost kipua mut paljo lievempänä. Sillo elämä oli hankalaa ja stressaavaa ja siitä se lähti. MOnta vuotta jo aikaa täst.

Ei ollut kuin kuulema vasta vatsahaavan alku mutta vatsaa koski melkein minkä tahansa syömisen jälkeen kouristellen (tuntui siltä kuin joku olisi puristanut jollain piikkikäsineillä vatsaa sisältä). Ylävatsaa poltteli. Maha meni sekaisin, saatoin oksentaa.

Ja mulla kyllä paino putosi melkein 5kiloa alle parissa kk:ssa kun en halunnut syödä mitään ja oli ripulia. Jätin mausteet, kahvin, rasvaisen ruuan ja alkoi pikkuhiljaa helpottamaan, samoiten kun muut asiat alkoivat selviämään ja stressi helpottamaan.

Nii ja pitänee lisätä viel se et minul se tuli ain muutaman tunti sen jälkeen kun oli syöny. Alkuun tuli vaan rasvasen ja mausteisen syömisen jälkeen, myöhemmin ihan minkä tahansa syömisen jälkeen.

Yhteistyössä