Maha sekaisin lähes joka aamu, usein.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miukumauku"

Vieras
Moi!

Onko täällä muita kohtalotovereita, ja kenties joitain jolta tämä olisi saatu kuriin-

Eli olen tässä nyt muutaman vuoden saanut kärsiä mahasta joka menee aamuisin sekaisin 2-3 kertaa ja joskus vielä iltapäivälläkin. Olen kokeillut aamuja ilman kahvia, ilman leipää, ilman maitotuotteita eikä mikään noista auta.

Ja kun olen kylässä yötä ei tule tätä mahan vääntöä- hassua sikäli.

Olen miettinyt että olisiko kyseessä stressimaha? ja miksi stressasin kotona enemmän kuin esim appivanhempien luona?

Käyn aamulla kakalla, kun olen herännyt- se ei aina ole löysää mutta aamupalan jälkeen n. 30min ni maha menee kipeeksi ja menee löysälle ja siittä sitten joku tunti ni sama toistuu uudelleen. Joskus jopa huonoolo tulee lisäksi kylmän hien kera.

Aamuisin syön 2leipää ja juon kahvia. Päivällä syön normi ruoan. ja illalla maustamattoman rahkan.
Ruokaallergioita ei ole mulle todettu.

Kilpirauhasenvajaatoiminta mulla on. mutta oireet alkoi ennen kuin tauti todettiin ja lääkityskin on kohdillaan.

Olen myös miettinyt että olisiko kierukalla merkitystä? kun oireet alkoi muistaakseni samoihin aikoihin? en ole varma- en tasan tarkkaa muista koska nää on alkanu ja onko jonkun asian yhteydessä.

JA niin- aika on varattuna ens viikolla lääkärille.

Millaista kahvia juot kotona? Suomalaiset ostavat usein sitä kamalaa vaaleapaahtoista, kun kuvittelevat että se olisi vatsalle parempaa, vaikka oikeasti tummapaahtoinen on parempaa vatsalle ja miljoona kertaa paremman makuistakin ;)

En tiedä tuleeko tähän enää vastauksia- toivottavasti. Mutta siis juu en syö normaalista poikkeavaa kylässä. Ja iltapalan vaihtokaan ei auta asiaan. Vettä juon muutoinki iltasin ennen nukkumaan menoa. Tummapaahtosta juon ;)

Terveellisen elämän ja liikkumisen aloitin reilu kk sitten eikä silläkään ole merkitystä- muutosta tuohon aamu ongelmaan.

Ku en usko. Oon kokeilu ja ollut ilman vilja tuotteita - ja ilman maitotuotteita jne. Mut sama ongelma jatkuu. JA kun kuitenkaan kylässä ollessa näit oireit ei tuu. Tän paikan vedestäkään se ei voi johtua koska ollaan muutettu täss välissä. *huokaus*

Älä aloita mitään diettiä vaan marssit lääkärille ja pyydät päästä keliakiatestiin. Se nyt joka tapauksessa täytyy sulta testata, koska se on hoitamattomana vaarallinen elimistölle.

38v mies.Lähes aina aamupalan jälkeen tulee kiire isolle hädälle ja joskus lounaankin jälkeen. Masulääkkeitä menee 1 Visiblin aamulla ja 1 Visiblin&2pegorionia illalla.Lääkkeet auttaa tilapäisesti. Päivystyksessä kävin viime vkon ma, mutta en jäänyt odottamaan lääkärin vastaanotolle.Labrat otettiin missä kaikki ok. Vatsa kipeä vasemmalta puolelta, divertikuloosi todettu 2008.Pitäisikö lähteä päivystykseen,jos jatkuu pidempään?Pystyn kumminkin kävelemään sinne sisälle,tuskin lääkäri kertoisi mitään uutta vai voiko sinne vaan mennä ja pyytää lähetettä divertikkeli leikkaukseen?

Olen 35-vuotias mies ja mulla on maha toiminut aina aamuisin koko ikäni. Nyt aikuisena se tuntuu toimivan kuin junan vessa, jos herää aikaisin kuten arkena. Ei tarvitse aina edes aamupalaa syödä, riittää kun juo herättyään vähän vettä niin heti täytyy vessaan mennä. Arkenahan tämä on oikeastaan kätevääkin, mutta viikonloppuna ärsyttää, jos sattuu vähän heräämään ja sitten jo pitää vessaan mennä ja herää kunnolla.

Mulla ei kyllä yleensä ole mitään vatsakipuja, mutta löysällä maha on lähes joka aamu. Ei aina kuitenkaan ripuliakaan. Jos on edellisenä iltana syönyt raskaasti/epäterveellisesti niin silloin maha aamulla pahempi.

Oon tullu siihen tulokseen, että ehkä tää on vaan ominaisuus mun kohdalla ennemmin kuin sairaus. Vaikka kai se hyvä ois joskus käydä kysymässä lääkärinkin mielipide.

Mulla myös sama kuin aloittajalla, vaiva ilmenee yleensä silloin kun se ei haittaa , kuten kotona. Mikä on tosi outoa. Luulisi tosiaan, että jos se on psyykkistä niin maha olisi sekaisin juuri silloin kun ei pidä.

Yhteistyössä