Maha laskeutunut, rv 34!

Niin, kyselisin vaan semmoista, näin esikoisen odottajana kun ei kokemusta ole vielä.. Että millä rv:llä muilla on maha "tipahtanut" alas ja miten pian siitä synnytys käynnistyi? (tai jos et ole vielä synnyttänyt niin kerro silti koska masu tipahtanut )

Mulla oli ihan muutama päivä sitten maha vielä aika ylhäällä, niin että hengittäminen oli aika raskasta, mutta nyt tuntuu että laahaan sitä melkein jalkovälissä (no ei nyt ihan.. ) Ja vauvan pää tuntuu aika alhaalla jo, painaa ikävästi kun seison tai kävelen. Supistuksia mulla on ollut jo muutaman kuukauden ajan, kipeitäkin välillä, mutta nyt n. neljänän yönä oon ihan herännyt aikas kipeisiin supistuksiin, jotka on ollut sillai aaltomaisia, ekaksi mahassa ja siitä mennyt selkään, myös reisiin asti särkenyt.

Eipä tässä välttämättä vielä tapahdu mitään moneen viikkoon, mutta tulipahan nyt mieleen kysellä muiden kokemuksia tämmöisestä :)

mmiilia rv 33+5
 
Jos supistukset jatkuvast ja asia painaa mieltä, kannattanee olla neuvolaan yhteydessä.

Mulla laskeutui maha esikosta muistaakseni 34+0, silloin alkoi myös kipeät supistukset ja muutokset kohdunsuulla (ei mitään dramaattisen nopeaa, mutta koko ajan tapahtui kuitenkin). Periaatteessa 34 viikon jälkeen synnytyksiä ei kauheasti estellä, mutta mut otettiin kuitenkin osastolle huilimaan ja saatiin poika pidettyä masussa 37+2 asti.

Edellisenä päivänä kohdunkaula oli vajaa 1cm ja suu 2-3 sormelle auki. Sisätutkimus sai sitten synnytyksen käyntiin.
 
Mulla laskeutui tuossa main, mutta vieläkin on sisällä pysynyt (39+1). Aukeamista, kohdunkaulan lyhentymistä ja pehmentymistä on tapahtunut, mutta ilmeisesti olen sitä "hitaasti ja varmasti" tyyppiä. Epäsäännöllisiä supistuksiakin on ollut pitkän aikaa erityisesti rasituksessa. Nyt ovat jo yleistyneet muutenkin. Kuitenkin varsinainen synnytyksen käynnistyminen antaa odottaa itseään :/
 
Mulla laskeutu edelliseltä viikolla 32, siis pää oli sillon jo kiinnittyny sinne alas. Ja silti piti käynnistää 42+1 ku ei ois halunnu ulostautuu!
Nyt tää toinen on ehkä vähä menny alaspäin mut ei kyllä vielä silti kovin alhaalla oo ja 4 päivän päästä LA.......
 
Mä en tarkalleen viikkoja muista, millon maha laski, mutta toka raskaudessa aika aikasin...about samoja maita, kun sullakin nyt. Koska muistan nuo kivut, ku vauvan pää oli ihan luiden varassa tuolla, kuin meloni alapäässä ja kaikki hankalaa sen tautta, ja kipeää. Ja rv33 jälkeen alko myös paikat aueta, mutta ei ne käynnistäny synnytystä, vaikka supisteli pitkään ja välillä kipeestikin.
Mullahan loppujen lopuksi käynnistettiin heti rv38 tultua täyteen, kun liitoskivut ja olo niin hankala juuri noiden asioiden tautta.

Huilaile nyt mahdollisimman paljon. Jos supistukset muuttuu kipeiksi JA säännölisiksi, sitten menet heti polille tai synnärille. Hyvähän se olisi vaavin pysyä vielä muutama viikko..tosin ei ne kauheesti estele rv34 jälkeen, niinku joku jo sanoi.

Haleja sulle mmiilia :hug: :heart: . Hengessä mukana :) . Infoa tilannettas!

:heart: nelli&pulla-poju 25+5
 
Kiitos kaikille vastanneille :hug:

Elikkä näköjään ei pakosti meinaa mitään, vaikka vauva onkin jo tosi alhaalla. Kuitenki mullakin menee reilusti yliaikaa loppujen lopuks :D

nelHM, ihana kuulla susta! Haleja sinnekkin ja hyvää loppuraskautta :heart: Säkin oot jo noin pitkällä, kyllä aika menee nopeeta :)
 
[
Huilaile nyt mahdollisimman paljon. Jos supistukset muuttuu kipeiksi JA säännölisiksi, sitten menet heti polille tai synnärille. Hyvähän se olisi vaavin pysyä vielä muutama viikko..tosin ei ne kauheesti estele rv34 jälkeen, niinku joku jo sanoi.

Haleja sulle mmiilia :hug: :heart: . Hengessä mukana :) . Infoa tilannettas!

:heart: nelli&pulla-poju 25+5[/quote]




joo mulle kans sanottiin nyt viikolla 36 et saa syntyä jo
:whistle: jos tullakseen :)
 
mmiilia kysyin vielä eilen neuvolassa mahan laskeutumisesta, niin sanoi, että ensisynnyttäjillä laskee yleensä aikasemmin ja tois, kolmas jne synnyttäjillä voi laskee vasta synnytyksessa. Mutta kaikki yksilöllistä :) . Hyviä vointeja!

Kirsuli nii mulle just sanottiin KYSillä, että rv34 jälkeen ei estellä synnytystä :) . Mutta sullahan on hyvät viikot ja hyvänkokonen vauvakin siellä, joten sulla ei hätää :) .

nelli&pulla-poju 26+0
 

Yhteistyössä