Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

9MM
Oletko ollut koskaan magneettikuvauksessa? Olen itse ollut reumatutkimusten takia ja tiedän, että meteli siinä tynnyrissä on kova vaikka on kuulosuojaimet. On pysyttävä pitkään paikallaan liikkumatta, joka tarkoittaa, että mitä pienempi lapsi on kyseessä hänet joudutaan nukuttamaan tutkimuksen ajaksi. Toinen on vahva rauhoittava lääkitys mutta sitä ei voi antaa pienille lapsille. Tiedät, että nukutus on aina riski samoin kun vahvat rauhoittavat lääkkeet.
Usko nyt, että tuo tutkimus mikä lapsellesi tehtiin oli ihan turvallinen. Ja voithan käydä mittauttamassa kuinka säteilymittari naksuttaa jos se yhtään rauhoittaa sinua.
Joo mun lapsi on rauhallinen ja siirtyy vain magneettikuvauksen piiriin. Turhaa aiheuttaa solutuhoa ja kudos vaurioita sädetyksellä. Mut joo toi vauvan liikkumattomuus on kyl sitten ongelma. Kun voisko sen laittaa niin ettei pääse liikkumaan ja ahdistuu.
 
9MM
Voi hyvä tavaton.. Menepä jollekin luennolle asiasta tai jotakin ja lakkaa tekemästä omia johtopäätöksiä, sillä ne selvästi vain sekoittavat mielesi ja hermostuttavat. Ei ole mitään hätää. Hoidat lastasi hyvin jo nyt, se riittää minusta.
Nope en tee vaan se on ihan tosi juttu. Kun lasketaan sitä hommaa todellisuudessa joka tuhannes saa syövän röntgenistä eli viidestä miljoonasta se tarkoittaa 5tuhatta ihmistä saa sen syövän siitä jonka hoitaminen on kallista ja magneetilla tuota määrää ei tule. Joten säästöä syntyy.
 
vierailija
Nope en tee vaan se on ihan tosi juttu. Kun lasketaan sitä hommaa todellisuudessa joka tuhannes saa syövän röntgenistä eli viidestä miljoonasta se tarkoittaa 5tuhatta ihmistä saa sen syövän siitä jonka hoitaminen on kallista ja magneetilla tuota määrää ei tule. Joten säästöä syntyy.

Säästöä syntyy, kun lopetat tupakoinnin, JA suojelet omaa ja muiden terveyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
vierailija
Joo nyt pääsi jo kouluun ei ollut mahaavaakaan tai muuta. Et nyt homma hyvin. Paitsi ei tietoa millaisia kudosvaurioita aiheutui sädetyksestä ja kesällä vienkin tytön magneetti kuvaukseen katsomaan onko mittään
No hyvä sitten! 🙏

Et ole vieläkään ole kertonut, mitä lääkäri oli lopulta mieltä tuosta mahdollisesta magneettikuvauksesta ja lapsesi äiti.
 
9MM
No hyvä sitten!

Et ole vieläkään ole kertonut, mitä lääkäri oli lopulta mieltä tuosta mahdollisesta magneettikuvauksesta ja lapsesi äiti.
Emmä lääkärille ole puhunut tuosta magneettikuvauksesta. Mulle lääkäri ei ole mikään auktoriteetti jota vaan kiltisti peesailen koska nekin tekee virheitä ja paljon. Nyt mä sain selville et magneettikuvaus on turvallinen ja jopa paljon parempi kuvausmenetelmä ja tästä lähtien pidän lääkäriä joka määrää mieluummin röntgenin kuin magneettikuvauksen lapsen pahoinpiteliänö. Niin se vain on. Laitoin lapsen äitille viestin et vien tyttöä magneetti kuvauksiin puolenvuoden välein. Hän kysyi miksi sanoin mitä välii kun mä sen maksan saa mun mieli rauhan ja tyttö nopiasti hoitoo jos löytyy jotain. Et näin nyt edetään.
 
vierailija
Emmä lääkärille ole puhunut tuosta magneettikuvauksesta. Mulle lääkäri ei ole mikään auktoriteetti jota vaan kiltisti peesailen koska nekin tekee virheitä ja paljon. Nyt mä sain selville et magneettikuvaus on turvallinen ja jopa paljon parempi kuvausmenetelmä ja tästä lähtien pidän lääkäriä joka määrää mieluummin röntgenin kuin magneettikuvauksen lapsen pahoinpiteliänö. Niin se vain on. Laitoin lapsen äitille viestin et vien tyttöä magneetti kuvauksiin puolenvuoden välein. Hän kysyi miksi sanoin mitä välii kun mä sen maksan saa mun mieli rauhan ja tyttö nopiasti hoitoo jos löytyy jotain. Et näin nyt edetään.
Juu ei kun aikaisemmin kirjoitit, että tuo lääkärikin mietti magneettikuvausta.

Minusta tuo pahoinpitelijäksi väittäminen on vähän liioiteltua. Enkä yhtään ihmettele äidin ihmettelyä asiasta ja mielestäni tällaisista pitäisi sopia yhdessä. Mutta ei mitään, tsemppiä nyt vaan. Edelleen, puolen vuoden päästä röntgenistä tuskin on mitään vakavaa kehittynyt ja todennäköisesti ei ollenkaan.
 
9MM
Juu ei kun aikaisemmin kirjoitit, että tuo lääkärikin mietti magneettikuvausta.

Minusta tuo pahoinpitelijäksi väittäminen on vähän liioiteltua. Enkä yhtään ihmettele äidin ihmettelyä asiasta ja mielestäni tällaisista pitäisi sopia yhdessä. Mutta ei mitään, tsemppiä nyt vaan. Edelleen, puolen vuoden päästä röntgenistä tuskin on mitään vakavaa kehittynyt ja todennäköisesti ei ollenkaan.
Niin mut riski on joten miksi en tutkituttaisi sitä et kudos on parantunut siltä alueelta jolle sädetys tehtiin ja soluntuotanto pysynyt normaalina. Eli sillä saa selville ei sen ihmeempää ole. Ja saa taas mielenrauhan siinä asiassa.
 
9MM
Juu ei kun aikaisemmin kirjoitit, että tuo lääkärikin mietti magneettikuvausta.

Minusta tuo pahoinpitelijäksi väittäminen on vähän liioiteltua. Enkä yhtään ihmettele äidin ihmettelyä asiasta ja mielestäni tällaisista pitäisi sopia yhdessä. Mutta ei mitään, tsemppiä nyt vaan. Edelleen, puolen vuoden päästä röntgenistä tuskin on mitään vakavaa kehittynyt ja todennäköisesti ei ollenkaan.
Ainiin ja miksi niin vastustat ja ihmettelet kun magneetti kuvauksesta ei ole mitään haittakaan. Saa selville että kaikki on hyvin
 
Emmä lääkärille ole puhunut tuosta magneettikuvauksesta. Mulle lääkäri ei ole mikään auktoriteetti jota vaan kiltisti peesailen koska nekin tekee virheitä ja paljon. Nyt mä sain selville et magneettikuvaus on turvallinen ja jopa paljon parempi kuvausmenetelmä ja tästä lähtien pidän lääkäriä joka määrää mieluummin röntgenin kuin magneettikuvauksen lapsen pahoinpiteliänö. Niin se vain on. Laitoin lapsen äitille viestin et vien tyttöä magneetti kuvauksiin puolenvuoden välein. Hän kysyi miksi sanoin mitä välii kun mä sen maksan saa mun mieli rauhan ja tyttö nopiasti hoitoo jos löytyy jotain. Et näin nyt edetään.
Sen kuvan tosiaan saa, että magneettikuvausta vältellään vain sen hinnan vuoksi. Magneettikuvaus on useimmissa tilanteissa parempi, jossei jopa aina.

Näitä säästökohteita voi olla joskus käsittämätöntä ymmärtää. Moni ”mitätönkin” asia menee suomalaisen veronmaksajan tai hänen lastensa hengen edelle, vaikka kansalaiset olisivat taatusti sitä mieltä, että haluaisivat mielummin vähentää esim. lapsensa riskiä sairastua sypään.
Silti päätöksiä vain tehdään eikä kukaan kyseenalaista. Useimmat eivöt edes osaa/tajua kyseenalaistaa.

Kiinnostuneille vain selitetään, että miks asia on näin ja kiinnostunut myöntyy uskomaan koska ”asiantuntija” kertoi.

Ihan tarkoituksella pöllyytän tätä ”usko asiantuntijoihin - he tietävöt paremmin” hokemaa, koska sellainen käytös oikeasti torppaa hyviä järkeviä ja turvallisia ideoita!
 
9MM
En minä vastusta, ihmettelen vain, koska minusta ylireagoit.
Noh 5tuhatta syöpää tulee röntgenistä jonka voi estää viemällä magneetti kuvauksiin joten ihan luonnolista huolehtimista se on. Näin saadaan nollaan tutkimuksesta johtuvat syövät joten ei se ole yli reagointia vaan ennaltaehkäisevää toimintaa
En minä vastusta, ihmettelen vain, koska minusta ylireagoit.
 
9MM
Sen kuvan tosiaan saa, että magneettikuvausta vältellään vain sen hinnan vuoksi. Magneettikuvaus on useimmissa tilanteissa parempi, jossei jopa aina.

Näitä säästökohteita voi olla joskus käsittämätöntä ymmärtää. Moni ”mitätönkin” asia menee suomalaisen veronmaksajan tai hänen lastensa hengen edelle, vaikka kansalaiset olisivat taatusti sitä mieltä, että haluaisivat mielummin vähentää esim. lapsensa riskiä sairastua sypään.
Silti päätöksiä vain tehdään eikä kukaan kyseenalaista. Useimmat eivöt edes osaa/tajua kyseenalaistaa.

Kiinnostuneille vain selitetään, että miks asia on näin ja kiinnostunut myöntyy uskomaan koska ”asiantuntija” kertoi.

Ihan tarkoituksella pöllyytän tätä ”usko asiantuntijoihin - he tietävöt paremmin” hokemaa, koska sellainen käytös oikeasti torppaa hyviä järkeviä ja turvallisia ideoita!
Oota vastaan vaan tohon sun solu hommaan frendi tulee kohta hakeen. Mut siis jokainen solun jakautuminen vissiin lyhentää teleemerien pituutta? Et voi vain arvailla kuinka paljon siitä sädetyksestä on oikeasti haittaa. Joten puoskarit ehdottaa röntgeniä magneetin sijaan.
 
vierailija
Ainiin ja miksi niin vastustat ja ihmettelet kun magneetti kuvauksesta ei ole mitään haittakaan. Saa selville että kaikki on hyvin
Tämänkin tutkimuksen tekoon on asetettu rajoja. En tiedä, mutta minusta tuntuu, huom minusta tuntuu, että puolivuiosittain lapselle varmuuden vuoksi tehty tutkimus ei ole niissä rajoissa. Ihan siis vain arvelua.


"Magneettitutkimus eli magneettikuvaus on lääketieteellinen kuvantamismenetelmä, joka on nopeasti yleistynyt Suomessa. Ensimmäinen magneettikuvauslaite otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1980 ja nykyään niitä on yli 40. Magneettitutkimuksessa potilas altistuu sekä staattiselle että muuttuville magneettikentille. Voimakkaalla altistuksella voi olla fysiologisia vaikutuksia ihmiseen, siksi kansainvälisissä suosituksissa ja standardeissa on asetettu enimmäisarvot magneettitutkimusten aiheuttamalle altistukselle. Tässä julkaisussa esitetään Suomessa käytettävien magneettikuvauslaitteiden ja niillä tehtävien tutkimusten määrät sekä magneettitutkimuksiin liittyviä vaara- ja vahinkotilanteita. Lisäksi käsitellään magneettitutkimusten sivuvaikutuksia ja työntekijöiden altistusta staattiselle magneettikentälle. Julkaisussa on käsitelty myös magneettikuvauslaitteita koskevassa standardissa esitettyjen mittausmenetelmien tarkkuutta ja soveltuvuutta magneettikuvauslaitteiden muuttuvien magneettikenttien aiheuttaman altistuksen määrittämiseen."

 
vierailija
Noh oli ihan artikkeli et maha röntgenistä 1/1000 ja vuodessa tehdään noin viisimiljonaa röntgen tutkimusta
Oli artikkeli.. ok. Tarkempi tieto kiinnostaisi. Enkä siis epäile, mutta on hyvin arveluttavaa aina heittää ilmaan näinkin tärkeitä asioita ilman viittauksia. Siksi juuri ei-asiantuntijoita toppuutellaan, ettei haettaisi netistä liikaa tietoa ja tehdä omia diagnooseja.
 
9MM
Oli artikkeli.. ok. Tarkempi tieto kiinnostaisi. Enkä siis epäile, mutta on hyvin arveluttavaa aina heittää ilmaan näinkin tärkeitä asioita ilman viittauksia. Siksi juuri ei-asiantuntijoita toppuutellaan, ettei haettaisi netistä liikaa tietoa ja tehdä omia diagnooseja.
Tässä sulle tietoa.
 

Yhteistyössä