Mätkyjä per...

• Viestiketjun aloittaja pännii
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Mun mies sai mätkyjä 7000. Revi siitä :(
Mun miehelle tulossa 5000e mätkyt. Tosin, eivät mitenkään yllättäviä, tietossa ne ovat olleet jo viime vuonna ja oma valinta.

Älä vaan sano, että miehellesi 7000e mätkyt tulivat "yllättäen"??

kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Vääntäkää tyhmälle rautalangasta, kun en ymmärrä. Eli jos saa vaikka kelan maksamaa työmarkkinatukea, niin siinähän on tietty prosentti mikä menee veroihin, siihen ei kai voi itse vaikuttaa? Niin jos saa vuosia samaa työmarkkinatukea, samalla veroprosentilla, niin mistä johtuu että välillä tulee mätkyjä, ja välillä taas palautusta?
Ja entä sitten kun on töissä, eikös ne verovirastossa laske sen veroprosentin niin ettei mätkyjä pitäis tulla? Eihän kaikki älyä nostaa itse prosenttia, kun luottavat siihen että se on siellä oikein laskettu.

Itse en ole koskaan saanut mätkyjä, mutta empä kovin suuria summia palautustakaan, ja mä nostan aina itse veroprosenttia suuremmaksi kuin mitä verokortissa on. Eli en kysele tätä siksi, kunhan vaan ihmettelen...
no ei ne kyllä todellakaan osaa ennustaa siellä verotoimistoss asun tulevia tulojasi, mulle oli laitettu tälle vuodelle veroprossaksi 11% arvaa nostinko? KYLLÄ ja suoraan 22%

itselle tulossa 3000? palautuksia
No mutta kun esim. mun kaveri kävi hakemassa muutosverokortin, ilmoitti tulot (jotka ovat siis samat koko vuoden) ja kesälomarahat yms, ja sille laskettiin sen mukaan uusi veroprosentti. Eikös sen pitäis sitten olla oikein laskettu?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Vääntäkää tyhmälle rautalangasta, kun en ymmärrä. Eli jos saa vaikka kelan maksamaa työmarkkinatukea, niin siinähän on tietty prosentti mikä menee veroihin, siihen ei kai voi itse vaikuttaa? Niin jos saa vuosia samaa työmarkkinatukea, samalla veroprosentilla, niin mistä johtuu että välillä tulee mätkyjä, ja välillä taas palautusta?
Ja entä sitten kun on töissä, eikös ne verovirastossa laske sen veroprosentin niin ettei mätkyjä pitäis tulla? Eihän kaikki älyä nostaa itse prosenttia, kun luottavat siihen että se on siellä oikein laskettu.

Itse en ole koskaan saanut mätkyjä, mutta empä kovin suuria summia palautustakaan, ja mä nostan aina itse veroprosenttia suuremmaksi kuin mitä verokortissa on. Eli en kysele tätä siksi, kunhan vaan ihmettelen...
no ei ne kyllä todellakaan osaa ennustaa siellä verotoimistoss asun tulevia tulojasi, mulle oli laitettu tälle vuodelle veroprossaksi 11% arvaa nostinko? KYLLÄ ja suoraan 22%

itselle tulossa 3000? palautuksia
No mutta kun esim. mun kaveri kävi hakemassa muutosverokortin, ilmoitti tulot (jotka ovat siis samat koko vuoden) ja kesälomarahat yms, ja sille laskettiin sen mukaan uusi veroprosentti. Eikös sen pitäis sitten olla oikein laskettu?
Suuntaa-antavasti kyllä. Mutta ilmoittiko hän esimerkiksi vähennyksiä. Juuri sitä varten tämä jälkivero/palautusjärjestelmä on, että koskaan ei voida laskea veroja täysin oikein ennakkoon.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä just aloin miettii et miten hemmetti on mahollista saada mätkyjä työttömänä?Prosentti on niin pirun kova mikä niistä menee et huh..
20 prossaa on paljon pienistä työttömyyyspäivärahoista.
työssäkäyvänäki mulla ollut pienempi prossa ja oon saanut takaisin

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Mä just aloin miettii et miten hemmetti on mahollista saada mätkyjä työttömänä?Prosentti on niin pirun kova mikä niistä menee et huh..
ja onhan se ihan eri maksaa esim 2000e palkasta 20 prossaa, kuin 500e työttömyyskorvauksesta

vieras
ja onhan se ihan eri maksaa esim 2000e palkasta 20 prossaa, kuin 500e työttömyyskorvauksesta
Öö, miten niin?

salla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Öö, miten niin?
no aattele nyt itekin, työttömän ei tartte maksaa kun satku, työssäkäyvän 4 sataa. että on se ihan eri, satku molemmille olis ihan okei

yritin ihan kaikkeni
Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
Ihan jokainen voi ihan itse hoitaa homman niin, että ennakkoja tulee maksettua riittävästi.
Ei voi kun palkanlaskenta sen palkan viime kädessä laskee. Ja jos palkkis laskee väärin joulukuun palkan niin sitä ei pysty enää edes korjaamaan kun verovuosi meni jo pakettiin.

Nimim. mätkyjä siitä syystä

tyrmistnyt
mulle kanssa mätkyjä vaikka nostinki veroprosenttiä äippäraha ja hoitokaudella 38% ... pitää käydä tarkistuttaa kun tuo mätky määrän kanssa mulla pitäisi olla prosentti 57%.ssa .muuita tuloja ei ole.

Yhteistyössä