Märkä sänky joka yö!

Mikäs avuksi seuraavaan:

Meidän kohta 3kk poika on nyt melkein joka yö herännyt itse ja myöskin minut itkemä
llä herättänyt kun vaipasta on luikahtanut pissat ulos. Vaippa ei siis tosiaan ole lian täynnä vaan ne lirahtaa siitä sivussta tai selässtä. Aluksi luulin että kakkoskoko on liian pieni ja siitä se kastelu johtuu, nyt käytössä kolmoset (pampers ja libero ) ja sama ongelma jatkuu. Vedän aika kireelle tarrat, ei auta.


Nyt on alkanu äitiä kypsyttämään joka öinen pyjaman ja sänkyvaaatteiden vaihto kun poikakin huutaa tietty hirveesti kun kesken unien vaippa vaihdetaan. Mikä avuksi?? Nyt en enää jaksa vaihtaa jos vaan pikkusen kosteat vaatteet kun poik aitsekään ei niistä välitä, vaihdan vaan kunnolla märät vaatteet.

Luulen syyksi sitä kun poika on niin levoton öisin eli peppu ja jalat heittää ymp'riinsä ja siinä lomassa se pissakin lirahtaa rakosesta ohi. oika on alkanut liikkumaan hurjasti ssängyssä, löytyy milloin mistäkin asennosta poikittain tai pää jalkopäässä tai milloin mitenkin! Taitaa olla aika aktiivinen tapaus, odotetaan aan sitä energiaa kun saa jalat alleen:)
 
Neuvoa en osaa sanoa, mutta oli pakko laittaa vastausta, sillä meillä oli suunnilleen samassa iässä ihan sama juttu. Joka yö oli selkä märkänä ja lakanassa pissa läikkä... :kieh:
Mutta, meillä se loppui itsestään, en kyllä muista koska, mutta jossais huomasin: jaa sänky onkin kuiva, kuin myös yöpuku...
Voihan noista kestovaipoista olla jotain hyötyä, mutta meillä tosissaan loppui itestään, syytä en edes tiedä... :whistle:
 
pojalle pitää varmistaa ne resorit, että on "avattuna" ja yövaippa napakasti päällä. lidlit meillä käytössä, ei oo koskaan vuotanu. tosin, meidän vauva lopetti yösyönnit 2kk iässä, joten ei varmaan pissaakaan niin paljoa öisin.
 
Meillä on pelkästään yövaippoina nuo lidlin vaipat. Ovat verrattomia. Eivät vuoda. Mutta älyttiin ne ottaa käyttöön vasta pojan ollessa 5kk ikäinen.

Meillä yösyöttö loppui 6kk jälkeen, ja silti poika pissii yöllä aivan tolkuttoman paljon. Vaippa painaa aamulla tosi paljon ja kun pojan nostaa seisomaan niin vaippa lähestulkoon jytsähtää maahan :LOL:

Mutta oletko kokeillut pampersin active fit vaippoja? Meillä ne ovat pelittäneet aina. Istuvat jotenkin niin hyvin.
 
meillä oli myöskin aivan sama ongelma tuossa iässä..

Hyvin avata ne tosiaan ne vaipan reunat sieltä sisältä, ja pampersilla on se 12 tunnin yövaipat onkohan kokoa 3, ne lopetti meillä tuon homman.
Nyt meillä on ne pienimmät housuvaipat käytössä öisin ja ne ei valskaa, poika on nyt 4 kk ja tosi hoikkanen poika. .et kertonut minkä kokoinen teidän poika on, mutta noita voisit kokeilla myös, ne ainakin toimii tuohon poikien valskausasiaan..ne housuvaipat on Liberon, pamperssin ovat meille ainakin vielä reiluja.

Sänkyyn osta suojaksi niitä sänkysuojia jolla ainakin säästyt sängyn petaamiselta. Mutta muistan tuon ajan, kun yöllä joutui huutavalta lapselta vaippaa vaihtamaan. Meillä se vaan sitten yhtäkkiä rauhoittui se pissan määräkin ja tosiaan nuo 12 tunnin vaipat auttoi. Niissä on se zzzzzzzzz merkki, siitä tunnistat ne.

Uskon kyllä tuon vaivan loppuvat teiltäkin kunhan vähän kasvaa, kiusallista se kuiten on . Voimia!
Moonlight
 
Minäkin kannatan noita villahousuja kertakäyttövaipan päälle. Keräävät ohi lirahtaneet pissat ja tuntuvat kuivilta päällä. Villikset sitten aina päiväksi kuivumaan ja hengähtämään. Niitä ei tartte kovin usein pestä. Ja sänkyyn olen itse tehnyt hahtuvavillalangasta sänkysuojan. On paljon mukavampi vauvalle kuin muovifrotee. (Muistanette sairaalasta synnytysosastolta hikiset yöt. Syy mulla ainakin oli sänkyyn pedattu poikkilakana ja muovi. En siis laita vauvaakaan muovin päälle nukkumaan.)
 
Mä kanssa ajattelin ehdottaa, että laitat vauvalle housut (pikkarit) vaipan päälle, niin pysyy paikallaan. Tai sitten joku body ja kevyet yölökärit jalkaan. Meillä käytettiin molempia vaatevaihtoehtoja. Niin ja ne villahousut kuulostaa mustakin tosi mukavalta vaihtoehdolta! Tarvii itse muistaa seuraavan kanssa tuo... =) Niin ja ihan vaippamerkin vaihto yöksi. Lidlin vaipoista oon kuullut pelkkää hyvää(en ole kokeillut itse) . Meillä käytössä libero yöllä. Voithan ostaa erilaisia, ja jos ei hyviä yöllä, niin käytä sitten päivällä. Niin mä löysin meille sopivan.
 
Mulla ei ole mitään hajua noista hahtuvavillaisista housuista? Mä en käsitä, että kuinka ne imee pissan niin hyvin, ettei ylin housukerros kastu? Mitä sinne alle laitetaan yleensä, jos ei kertiksiä käytä? Ja miksi ei tarvii pestä? Eikö ne rupea pian haisemaan?

Mulle ei mene tajuntaan, että kuinka villa voi imeä kosteutta ja silti olla kuiva? Apuva, oonko vähän pölkky :headwall:
 
mammanen:

En minäkään tajunnut ennen kuin ite kokeilin=)

Mun tietääkseni tuo johtuu siitä lanoliinista mitä villassa on, että imee kosteutta niin hyvin eikä tunnu märältä. Ainoastaan, jos on tosi kireät vaatteet, ja sisävaippa litimärkä, niin saattaa vaatteet tuntua "viileiltä", mutta harvoin. Ei kuitenkaan kannata villisten päälle kireitä vaatteita laittaa.
Sisälle laitetaan(jos ei kertsiä) joku imevä kerros, voi olla harsovaippa tai muotoonommeltu vaippa.

Villasta lähtee pissanhaju tuulettamalla jonkin aikaa, pari viikkoa ehkä... sitten kannattaa pestä jos on tahroja ja tuuletus ei enää auta. Meillä on myös villainen peitto ilmakylpyjä varten, ei haittaa jos pisut tulee =)
 
Meillä housuvaipat toi myös helpon ratkaisun tuohon ongelmaan poikasella. Ennen oli aina läpimärkä, mutta housuvaippa pitää. Kai siinä on vähemmän rakoja mistä pääsee valumaan. Sellaisia veijareita, nuo pojat...
 
Kannattaa vaippaa vaihdettaessa tarkistaa että "pistooli" on suunnattu alaspäin ennen tarrojen sulkemista. Meillä kanssa vuoti vaipat vähän joka suunnasta jos herran "pistooli" oli hieman sivulle suunnatuna
;)
 
Kiitos vinkeistä! Meillä tosiaan on hoikka poika ja sillähän ne vaipat heiluu päällä, ja varsinkin kun poika on todella aktiivinen! Pylly nousee korkealle jalkojen mukana ja huiske käy! Iloinen poika.

Nyt olen saanut kastelua kuriin kun olen kiristänyt tarrat todella tiukalle, niin pitkälle kuin uskaltaa laittaa ja nyt käytössä öisin pampersin nro 3 jossa takana hyvä kuminauharesori. Kolme yötä ollaan oltu kuivana! :) Pistooli on aina ollut alhaalla ja helmat aina ulospäin.

Haluan kyllä kokeilla noita Lidlin vaipoja, ne tuntuu suosituille kuin myöskin ne 12h zzzzzzz vaipat.
 
Meidän tytöllä on myös ollut alusta asti sama ongelma että pissat sekä kakat tulee joko sivusta tai selästä läpi. Tyttö nyt 4kk ja edelleen joskus tulee kakat läpi. Olen käyttänyt jo pitkän aikaa Pampersin active fit:iä ja ne on ollu kyllä parhaimmat. Lidlin vaippoja en ole vielä kokeillut. Nyt käytän päivällä Liberoa ja yöllä vaan tota active fit:iä ja ihan hyvin toimii. Pampersin housuvaippoja ostin mut on tosi isoja,pitää varmaan koittaa niitä Liberon housuvaippoja.
 

Yhteistyössä