Mää en osannu viime yönä jättää lasta omaan sänkyyn nukkuun, vaan hiivin yöllä kantamaan sen viekkuun (nukkuvana)

  • Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti
yks
Ollaan siis nukuttu vauvan kanssa parhepedissä. Eilen nukahti omaan sänkyyn ja ois kai nukkunu siellä koko yön. Ei heräile edes enää yöllä juurikaan. Äidillä taitaa olla eroahistus :D No, ens yönä vauva saa nukkua rauhassa... Sitä vaan on nii tottunu tuohon tuhisijaan vierellä <3
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Ollaan siis nukuttu vauvan kanssa parhepedissä. Eilen nukahti omaan sänkyyn ja ois kai nukkunu siellä koko yön. Ei heräile edes enää yöllä juurikaan. Äidillä taitaa olla eroahistus :D No, ens yönä vauva saa nukkua rauhassa... Sitä vaan on nii tottunu tuohon tuhisijaan vierellä <3

Ihan normaalia, ettei osaa enää nukkua. :)
 
En ois kantanu, mutta et todellakaan ole mitenkään "kipee". Perhepedin puolesta on paljon hyviä argumentteja - lähinnä lapsen kannalta. Lue vaikka lastenpsykiatri Jukka Mäkelän mielipiteitä.

Mielestäni ei ole mitenkään sairasta haluta pitää vauvaa lähellä. Tosin itselle se on paljon helpompaa, kun vauva nukkuu omassa sängyssä. Jos vauva nukkuu tyytyväisenä omassa sängyssään, ei kai sekään huonosti ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Äitiys on luopumista.
Niinpä.
Ja vaikka se sattuu, on hyvä ajatella sitä lasta, eikä itseä. Tiedän, mistä puhun, kun vein just pienen tyttöni ekaa kertaa hoitoon ja ainut, kellä riipi/riipii sydäntä, olen minä! :D
Mä en voi edes ajatella sitä kun joudun luovuttamaan vastuun noista kahdesta pienestä jollekin vieraalle :| Enkä ole halimassa jos sattuu tai... apua, en halua ajatella!
 
Tuttua
Mä taas oon niin hullu etten pysty nukkumaan jos lapsi 1,5 v on eri huoneessa tai yökylässä. Omassa huoneessa nukkumisen kanssa ei siis ole mitään muuta ongelmaa kuin pöllö äiti joka ei saa nukuttua. Sairasta, tiedän. Taustalla tosin on vauva-ajan uupumus, jonka osaltaan aiheutti se että pidimme vauvaa omassa huoneessaan laitokselta lähtien, kunnes oli pakko siirtää meidän huoneeseen, kun en vaan enää saanut ollenkaan nukuttua kun vaan kuulostelin että koska se herää ja pelkäsin että jos nukahdan, en kuule kun se herää.
 

Yhteistyössä