Mä voin tehdä paljastuksen teille

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Uskotko todellakin ettei perheiden sisällä tapahdu näitä vaimon alistamisia? Kuinka sitten telkkaristakin tulee dokumentteja moniavioisita perheistä, joissa vaimot kärsii, koska heillä ei ole mitään paikkaa minne mennä. Joten on pakko suostua siihen toisen tai kolmanne vaimon tuloon.
Voihan se mies ottaa toiseksi "epäviralliseksi" vaimokseen jonkun joka on tullut tänne pakolaisena. Mä satun tietämään tapauksen, jossa perhe hajosi koska ensimmäinen vaimo ei suostunut sen toisen vaimon tuloon. Joten mies jätti ensimmäisen vaimon.
Tiedän, että tapahtuu. Luen tätä palstaa. Täällähän on näitä alistettuja. Mies ei päästä baariin, mies ei anna tehdä sitä tai tätä, jne. Mies hakkaa ja juo, mies solvaa ja vie kaikki rahat, jne. Silti nainen ei lähde.

Näitä naisia, tai lampaita pikemminkin, on varmaan ihan joka uskontokunnassa. Meillä on täällä asiat hyvin, on turvakoteja ja kaikenlaista, joten mun mielestä riski siitä, että minä, tuttavasi tai tuo Ixus joutuisimme vastoin tahtoamme elämään moniavioisessa suhteessa saman katon alla useamman vaimon kanssa on hiton kaukaa haettu :LOL:
No väitinkö mä jossain että sinä, Ixus tai ystäväni joutuisitte elämään jossain haaremissa?
Sanoin vaan että en pidä siitä että minkään uskonnon nimissä mies saa ottaa monta vaimoa ja naisen on tyydyttävä siihen yhteen mieheen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Uskotko todellakin ettei perheiden sisällä tapahdu näitä vaimon alistamisia? Kuinka sitten telkkaristakin tulee dokumentteja moniavioisita perheistä, joissa vaimot kärsii, koska heillä ei ole mitään paikkaa minne mennä. Joten on pakko suostua siihen toisen tai kolmanne vaimon tuloon.
Voihan se mies ottaa toiseksi "epäviralliseksi" vaimokseen jonkun joka on tullut tänne pakolaisena. Mä satun tietämään tapauksen, jossa perhe hajosi koska ensimmäinen vaimo ei suostunut sen toisen vaimon tuloon. Joten mies jätti ensimmäisen vaimon.
Tiedän, että tapahtuu. Luen tätä palstaa. Täällähän on näitä alistettuja. Mies ei päästä baariin, mies ei anna tehdä sitä tai tätä, jne. Mies hakkaa ja juo, mies solvaa ja vie kaikki rahat, jne. Silti nainen ei lähde.

Näitä naisia, tai lampaita pikemminkin, on varmaan ihan joka uskontokunnassa. Meillä on täällä asiat hyvin, on turvakoteja ja kaikenlaista, joten mun mielestä riski siitä, että minä, tuttavasi tai tuo Ixus joutuisimme vastoin tahtoamme elämään moniavioisessa suhteessa saman katon alla useamman vaimon kanssa on hiton kaukaa haettu :LOL:
No väitinkö mä jossain että sinä, Ixus tai ystäväni joutuisitte elämään jossain haaremissa?
Sanoin vaan että en pidä siitä että minkään uskonnon nimissä mies saa ottaa monta vaimoa ja naisen on tyydyttävä siihen yhteen mieheen.
No ei kai kukaan tuosta tykkää.

Mutta miten tää nyt liittyy siihen, ottaisitko sinä mieheksesi muslimia, tai siihen että tuttusi oli tavannut baarissa muslimimiehen? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ei kaikki ulkolaiset tule tänne elintasopakolaisiksi.
Aika monen uppoa luolamiestyyli. Kyllähän suomalaisilla machoillakin on vientiä. Etkö muka ole sitä palstalla huomannut?
Machotyyli uppoaa typeryksiin: jos pitää tosi ihkuna sitä, että mies on niin vahva ja rohkee ja tulinen ja vetää muita lättyyn, niin ei voi tulla yllätyksenä että sama tyyli pätee sitten vaimoonkin.
Ja eikös se ole palstalla hyvin tiedetty totuus että kaikki muslimimiehet tulee tänne vaan paremman elintason takia? :xmas: Miksi kukaan, joka nai toisen alunperin vain oleskeluluvan takia, lähtisi sitten takaisin kotimaahan sen oleskeluluvan saatuaan? :saint:
Sulla nyt meni kaksi eri asiaa sekasin. Oleskeluluvan takia naidut ja muuten naidut
:xmas:
Tilanteet muuttuu, ja ihmiset saattavat jopa vuosien päästä kaivata takaisin kotimaahansa.
Äh, sä nyt ilmiselvästi otat tän aiheen henkilökohtaisella tasolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Uskotko todellakin ettei perheiden sisällä tapahdu näitä vaimon alistamisia? Kuinka sitten telkkaristakin tulee dokumentteja moniavioisita perheistä, joissa vaimot kärsii, koska heillä ei ole mitään paikkaa minne mennä. Joten on pakko suostua siihen toisen tai kolmanne vaimon tuloon.
Voihan se mies ottaa toiseksi "epäviralliseksi" vaimokseen jonkun joka on tullut tänne pakolaisena. Mä satun tietämään tapauksen, jossa perhe hajosi koska ensimmäinen vaimo ei suostunut sen toisen vaimon tuloon. Joten mies jätti ensimmäisen vaimon.
Tiedän, että tapahtuu. Luen tätä palstaa. Täällähän on näitä alistettuja. Mies ei päästä baariin, mies ei anna tehdä sitä tai tätä, jne. Mies hakkaa ja juo, mies solvaa ja vie kaikki rahat, jne. Silti nainen ei lähde.

Näitä naisia, tai lampaita pikemminkin, on varmaan ihan joka uskontokunnassa. Meillä on täällä asiat hyvin, on turvakoteja ja kaikenlaista, joten mun mielestä riski siitä, että minä, tuttavasi tai tuo Ixus joutuisimme vastoin tahtoamme elämään moniavioisessa suhteessa saman katon alla useamman vaimon kanssa on hiton kaukaa haettu :LOL:
No väitinkö mä jossain että sinä, Ixus tai ystäväni joutuisitte elämään jossain haaremissa?
Sanoin vaan että en pidä siitä että minkään uskonnon nimissä mies saa ottaa monta vaimoa ja naisen on tyydyttävä siihen yhteen mieheen.
No ei kai kukaan tuosta tykkää.

Mutta miten tää nyt liittyy siihen, ottaisitko sinä mieheksesi muslimia, tai siihen että tuttusi oli tavannut baarissa muslimimiehen? :D
Jos et huomannut aihe rönsyili sinne sun tänne.
Miksi niiden asioiden pitäisi liittyä toisiinsa?
Rautalangasta vääntäen, mä olen miettinyt viime aikoina aihetta muslimimiehet ja parisuhde. Liittyen pitkälti ystäväni tapaukseen. Mutta ei kai näitä asioita saa miettiä ellei ole muslimin vaimo :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Sulla nyt meni kaksi eri asiaa sekasin. Oleskeluluvan takia naidut ja muuten naidut
:xmas:
Tilanteet muuttuu, ja ihmiset saattavat jopa vuosien päästä kaivata takaisin kotimaahansa.
Äh, sä nyt ilmiselvästi otat tän aiheen henkilökohtaisella tasolla.
Mutta eihän noita muista syistä naituja olekaan. Palstalla on kerrottu, että kaikki ne on vaan oleskeluluvan ja paremman elintason perässä :xmas:

No joo. Vakavasti: Lapsikaappaukset on ikävä juttu, mutta hyvin epärealistinen riski suurimmalle osalle mokupareista. Ja suomalaisen siipankin kanssa voi saada hiton hauskan huoltajuuskiistan aikaiseksi, päästä ehkä koko perhe hengestään ja silleen, jos aletaan miettimään näitä worst case- skenaarioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mutta miten tää nyt liittyy siihen, ottaisitko sinä mieheksesi muslimia, tai
Rautalangasta vääntäen, mä olen miettinyt viime aikoina aihetta muslimimiehet ja parisuhde. Liittyen pitkälti ystäväni tapaukseen. Mutta ei kai näitä asioita saa miettiä ellei ole muslimin vaimo :xmas:
Tottakai saa miettiä. Mutta se on sinänsä aika turhaa, koska ei ole olemassa mitään muslimimiehen prototyyppiä tai suominaisen standardia, vaan jokainen tapaus on erilainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mutta miten tää nyt liittyy siihen, ottaisitko sinä mieheksesi muslimia, tai
Rautalangasta vääntäen, mä olen miettinyt viime aikoina aihetta muslimimiehet ja parisuhde. Liittyen pitkälti ystäväni tapaukseen. Mutta ei kai näitä asioita saa miettiä ellei ole muslimin vaimo :xmas:
Tottakai saa miettiä. Mutta se on sinänsä aika turhaa, koska ei ole olemassa mitään muslimimiehen prototyyppiä tai suominaisen standardia, vaan jokainen tapaus on erilainen.
Ei ole prototyyppiä. Mutta tässä pointtina olikin USKONTO. Eli en mä ainakaan vois naida ketään jonka uskonnollinen katsanto poikkeaisi omastani kun yö päivästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ei ole prototyyppiä. Mutta tässä pointtina olikin USKONTO. Eli en mä ainakaan vois naida ketään jonka uskonnollinen katsanto poikkeaisi omastani kun yö päivästä.
En mäkään. Mutta tapamuslimin (eli islaminuskoiseksi syntyneen mutta uskontoaan harjoittamattoman) ja tavis-tapaluterilaisen suhteessa tätä ongelmaa tuskin olisi.

Ja jos ajatellaan tuota sun tuttua, niin kovin uskonnollinen muslimi ei kävisi baareissa, eikä ajattelisi avioitumista baareissa käyvän naisen kanssa tai ei-muslimin kanssa, joten uskontoasian suhteen sun kaverilla tuskin on hätää. Mutta voi se mies silti ihan täysi p*ska olla, en mä sitä sano :D
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mutta miten tää nyt liittyy siihen, ottaisitko sinä mieheksesi muslimia, tai
Rautalangasta vääntäen, mä olen miettinyt viime aikoina aihetta muslimimiehet ja parisuhde. Liittyen pitkälti ystäväni tapaukseen. Mutta ei kai näitä asioita saa miettiä ellei ole muslimin vaimo :xmas:
Tottakai saa miettiä. Mutta se on sinänsä aika turhaa, koska ei ole olemassa mitään muslimimiehen prototyyppiä tai suominaisen standardia, vaan jokainen tapaus on erilainen.
tuon sä sanot mutta et ite sitä näköjään "näe" :attn:
 
mäki paljastan etten ikinä ottais kumppanikseni henkilöä joka kiihkoilis jostain asiasta, olipa se sitten
- uskonto
- urheilu (toi mun oma metsästys-kalastusmies olkoon poikkeus, siitä on sentään konkreettista hyötyä..)
- maailman turhanpäiväisin "harrastus" eli autojen tms tuunaus (mä oon sitä mieltä et sellaisten "harrastajat" on lapsena jääny ilman leegoja tai saanu niitä liikaa :whistle:

tuossapa nuo näin alkuun :LOL:
 
justjoo
ihan ihmeellisiä mielipiteitä teillä,en ymmärrä....luin vaan eka sivun ketjusta,mut siellä oli tyyliin että en ikinä ottasi uskovaista puolisoksi?!!!!hohhoijakkaa......mitä teinejä työ ootte?aika rajoittuneita ootte jos sen perusteella valitsette puolisonne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
ihan ihmeellisiä mielipiteitä teillä,en ymmärrä....luin vaan eka sivun ketjusta,mut siellä oli tyyliin että en ikinä ottasi uskovaista puolisoksi?!!!!hohhoijakkaa......mitä teinejä työ ootte?aika rajoittuneita ootte jos sen perusteella valitsette puolisonne...
Teinejä? :D

Homma menee niin, että jotta liitto onnistuisi, pitää puolisoilla olla yhteiset arvot, samankaltainen elämänkatsomus. Ateistin ja kovin uskonnollisen ihmisen liitto tuskin onnistuisi. Tuskin onnistuisi myöskään kulutushysteerikko-jupin ja fanaattisen luonnonsuojelija-kierrättäjän liitto. Tai pasifistin ja militaristin suhde. Kahden täysin eri asioita kannattavan, elämään ihan eri tavoilla suhtautuvan ihmisen suhteesta ei taida vaan tulla mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
ihan ihmeellisiä mielipiteitä teillä,en ymmärrä....luin vaan eka sivun ketjusta,mut siellä oli tyyliin että en ikinä ottasi uskovaista puolisoksi?!!!!hohhoijakkaa......mitä teinejä työ ootte?aika rajoittuneita ootte jos sen perusteella valitsette puolisonne...
Teinejä? :D

Homma menee niin, että jotta liitto onnistuisi, pitää puolisoilla olla yhteiset arvot, samankaltainen elämänkatsomus. Ateistin ja kovin uskonnollisen ihmisen liitto tuskin onnistuisi. Tuskin onnistuisi myöskään kulutushysteerikko-jupin ja fanaattisen luonnonsuojelija-kierrättäjän liitto. Tai pasifistin ja militaristin suhde. Kahden täysin eri asioita kannattavan, elämään ihan eri tavoilla suhtautuvan ihmisen suhteesta ei taida vaan tulla mitään.
Vaan kuinka monella oikeasti on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hamster:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
ihan ihmeellisiä mielipiteitä teillä,en ymmärrä....luin vaan eka sivun ketjusta,mut siellä oli tyyliin että en ikinä ottasi uskovaista puolisoksi?!!!!hohhoijakkaa......mitä teinejä työ ootte?aika rajoittuneita ootte jos sen perusteella valitsette puolisonne...
Teinejä? :D

Homma menee niin, että jotta liitto onnistuisi, pitää puolisoilla olla yhteiset arvot, samankaltainen elämänkatsomus. Ateistin ja kovin uskonnollisen ihmisen liitto tuskin onnistuisi. Tuskin onnistuisi myöskään kulutushysteerikko-jupin ja fanaattisen luonnonsuojelija-kierrättäjän liitto. Tai pasifistin ja militaristin suhde. Kahden täysin eri asioita kannattavan, elämään ihan eri tavoilla suhtautuvan ihmisen suhteesta ei taida vaan tulla mitään.
Vaan kuinka monella oikeasti on?
Kun ajattelen omaa tuttavapiiriäni niin sanoisin että 99% on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä en ikinä ottaisi uskovaista :D. Minkäänlaista.

Mutta tuollainen maallistunut tapamuslimi, joka ei harjoita uskontoaan....sellaisen kanssa on ollut hiton hauskaa jo kesästä 2001 :xmas:
Eikö sua koskaan pelottanut, että miehesi alkaisi suhtautua uskontoon vakavammin lapsia saatuaan? Näillä joskus suomalaisia pelotellaan. :)
 

Yhteistyössä