*** mä vihaan tota marttiinaa!!!

must on törkeetä et se ja sen kaveri toitottaa tota et raskauden loppuun asti voi tehdä töitä ja liikkua.

mites sit kun 4 ekaa kk oksentaa niin et mikään ruoka ei pysy mahassa ja laihtuu 10 kg.

tai kun maha on 30 viikolla niin iso et ei saa ees kengännauhoja ite laitettu.

tai on muuten ihan oikeesti kamala olo, särkee mahaa koska se kasvaa niin kovaa vauhtia tms.

se ei ole todellakaan ole niin yksin kertaista!!!

mä vaan vihaan sitä kun se esittää miten elämä on helppoo kun vaan niin päättää!!!!!!!!!!
 
MB
Miksi katsot ohjelmaa, josta tulet noin huonolle tuulelle?

Mä henk.koht ällöän koko akkaa, siksi en edes vilkaise mainoskatkolla kyseistä ohjelmaa. Ja kaikki muutkin sen ohjelmat, lehtijutut yms. jätän väliin.

Etkö ymmärrä, että mitä enemmän vihaat häntä, mitä enemmän annat kritiikkiä ja mitä enemmän katsot yms. sitä enemmän hän saa julkisuutta, rahaa ja sitä pidempään hän siellä sinun "ilonasi" on. Jos hänet jätetään huomiotta, hän katoaa julkisuudesta.
 
huu
rauhoitu vähän, suurimmalla osalla kaikki menee hyvin - jos olet kunnossa ennen raskautta -niin myös yleensä sen aikanakin, itsekin harrastan aktiiviliikkumista ja nyt aion myös jatkaa pitkälle, rv 11 =)

älä ota niin vakavasti, kaikki ei ole samanlaisia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sitä jaksaa liikkua jos on aijemminkin ollut kova liikkumaan. Uskon näin.
Kaikilla se liikkuminen ei ole jaksamisesta kiinni. Itse vuodelevossa kahdessa raskaudessa olleena voisin näin väittää, virtaa olis ollu vaikka muille jakaa, mutta vessassakäyntikin aiheutti supistuksia niin minkäs teet.
 
...
Musta se on ihan jees. Mitä sit jos toinen pystyy ja toinen ei. jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.antaa toisen vaahdota jos haluaa. varmasti on paras mahdollinen äiti omalle lapselleen.
 
no saa kait se sitä toitottaa jos se ite siihen kerran pystyy? :) paa telkkari kiinni.
miekään en sillon pystyny ja kohautin vaan hartioita kun fysioterapeutti tiesi että voin tehä vatsalihasliikkeitä vielä synnytyssalissakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sitä jaksaa liikkua jos on aijemminkin ollut kova liikkumaan. Uskon näin.
miten? siis jos on oikeesti noita juttuja mitä alus luettelin.
kerro koska mä en vaan usko. en mäkään mikään laiska ole ollut raskaana, kävelin kyl vaunujen kaa kauppaan jne. hoidin isommat lapset mut kaikki ytlimääränen kyl jäi... koska olo oli niin kamala oikeesti.
 
lähtökohtahan on se, että raskaus ei ole sairaus ja se ei estä normaalia elämää.

eiköhän tuota ajeta takaa. ei sitä, että jos on OIKEASTI raskaudessa komplikaatioita tai ongelmia, niin silloinkin pystyisi vaikka mihin.

=)
 
vieras
Niin no ei sitä yleisenä totuutena voi laukoa, mutta ei voi sitä toistakaan ääripäätä. Jotkut voi pahoin eikä pysty töihin, jotkut voi erinomaisesti ja työskentelee synnytykseen saakka.
 
No jokainen täyspäinenhän tajuaa että jokainen raskaus on yksilöllinen ja jos joku jaksaa ja pystyy ja itse kokee niin niin eihän se ole väärin. Mä olen kaksi ekaa raskautta ollut elämäni kunnossa ja voimissa. Ja mun kokemukseni raskaudesta oli että loppuun asti voi.
Nyt on kolmas odotus ja olo on sitten ihan jotain muuta. Mutta silti sanoisin että kaikki ei joudu petiin makaamaan vaikka raskaana ovatkin. Eikä tarvitse joutua.
 
vieras
Hirmu pinnallisia ihmisä ovat, en ihmettele että kätilö oli haukkunut pystyyn mitä tulee vastuulliseen lapsen kasvatukseen.

Kaikesta sitä sarjaa edes viitsitään tehdä.
 
Snoopy
En viitsi edes ko. ohjelmaa katsoa, nousisi varmaan tuo v*tutuskäyrä korkealle... ;)

Joopajoo, toitottaa Martina mitä toitottaa, ei läheskään kaikki äidit pysty liikkumaan,venymään ja paukkumaan synnytykseen saakka. Siksikin kiehahdan, kun itse liikuskelevana ihmisenä määrättiin vuodelepoon rv 26. Eikä ollut omasta tahdosta kiinni. Vattu, jos olisin silloin tämän kyseisen ohjelman nähnyt! Nyt vähän lepposampi fiilis kun vauva on jo täysaikainen ja odottelen jo synnärille pääsyä muutenkin kuin pelonsekaisin tuntein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sitä jaksaa liikkua jos on aijemminkin ollut kova liikkumaan. Uskon näin.
No niin minäkin uskon. Ja liikuin ihan loppuun asti itse, vaikka painoa tuli jtn. 18 kg.
Mua kyllä ärsyttää nämä mustavalkoiset kommentit. Voi kun oliskin vaan painonnoususta kiinni!
 
runner
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sitä jaksaa liikkua jos on aijemminkin ollut kova liikkumaan. Uskon näin.
No niin minäkin uskon. Ja liikuin ihan loppuun asti itse, vaikka painoa tuli jtn. 18 kg.
Mä olen kilpaurheilija. Tarkemmin sanottuna kestävyysjuoksija. Harjoitellut 15 vuotta 2-4 krt päivässä. Väittäisin, että fysiikkani on parhaassa mahdollisessa kunnossa.
Enkä kyennyt liikkumaan, vaikka mikä oli. Siis raskausaikana. Viikosta 14 eteenpäin liikkumiset oli lähikauppaan kävely hitaasti tai kotona rappujen nouseminen yläkertaan.

Eli koittakaahan nyt ymmärtää, että se EI kaikilla yksinkertaisesti ole MAHDOLLISTA.
 

Yhteistyössä