MÄ VIHAAN MÖKKEILYÄ

• Viestiketjun aloittaja Urbaani A
  • Ensimmäinen viesti
"sipuli"
Meidä perhe osti mökin noin vuos sitten ja me olla tässä aikana oltu siellä mökillä varmaa joku 150 kertaa ja koko ajan pitäisi lähtee sinne ja mä ainaki olen niin v*tun kyllästyny siihe mökkeilyyn, että välillä tekisi mieli polttaa koko p*ska maan tasalle!!

"eee"
Mä tykkään mökkeilystä. Tosin meidän mökissä on sellaisia hyviä puolia, että se sijaitsee 40 km päässä, siellä on vesi, sähköt, tiskikone, pyykinpesukone, suihku, sisävessa, suihku, sähkösauna ja muutkin mukavat varustukset. Ei tarvii mihinkään työleirille lähteä. :)

"eee"
[QUOTE="eee";24338231]Mä tykkään mökkeilystä. Tosin meidän mökissä on sellaisia hyviä puolia, että se sijaitsee 40 km päässä, siellä on vesi, sähköt, tiskikone, pyykinpesukone, suihku, sisävessa, suihku, sähkösauna ja muutkin mukavat varustukset. Ei tarvii mihinkään työleirille lähteä. :)[/QUOTE]

Lisään vielä, että siellä saattaisi kyllä viihtyä useampikin tässä ketjussa mökkeilystä narissut tapaus! Teillä on vaan ihan väärä käsitys mökkeilystä. Ei mökkeilyn mun mielestä tarvitse tarkoittaa sitä, että istutaan jossain itikoita kuhisevassa kuusimetsässä vanhassa vanerista kasatussa kopissa, pestään perunoita pesuvadissa ja hakataan halkoja. Moderni mökkeily on jees. ;)

mökkivastainen
No eihän kenenkään ole pakko sinne mökille mennä, mikä tässä nyt on se ongelma?? Ja toisaalta, hiukan positiivisemmalla asenteella se mökkeily saattaisi olla joskus jopa ihan siedettävää...
Älä ala asenteesta. Talvikin on kuulemma asennekysymys, ja *rumaa kielenkäyttöä*. Mökkeilyssä on yksi ainoa hyvä puoli ja se on muurinpohjaletut. Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa ja onneksi ei ole niitä pakkomökkeilyjä välien säilyttämisen ehtona sukulaisten tai muiden kanssa. En oikeasti ole koskaan ymmärtänyt, mikä siinä mökkielämässä viehättää ja mitä sieltä haetaan. Luontoa ja pihahommia saa omastakin pihasta, mukavuuksista voi tinkiä kotonaankin ja ovet ja ikkunat voi pitää avoinna, mikäli kaipaa kärpäsen surinaa ja itikoiden ininää.

"rajaton"
Meidän mökillä ei oo mitään tollasia inhottavuuksia kuin ap:llä. Vaikka kaupunkilainen olenkin, musta on ihanaa mennä mökille, katsellä kimmeltävää vettä ja nauttia terassilla hyviä ruokia ja viiniä. Mökki on täysin varusteltu, on pesukoneet ja kaikki, ei tarvii rehkiä ollenkaan(ellei halua). Itikoitakaan ei juuri ole, kun pieni tuulenvire ja hoidettu mökkipiha pitää ne poissa. Kukaan ei kitise ja kaikki saa tehdä mitä haluaa. Aamulla saa tassutella kahvikupin kanssa rantahiekalla ja poimia marjoja aamupalajugurttiin, illalla saa saunoa tai käydä suihkussa tai vaikka uimassa. Ystäviä kestitään ja keskustelun merkeissä vietetään iloisia hetkiä.

Tykkään myös käydä pienellä saarimökillämme, jossa ei ole mitään. Ihana, karu kallio, käppyräiset männyt ja ulappa, oi mitä rauhaa kaupungin vilskeestä.

Mutta jos ei tykkää mökkeilystä, ei sinne tarvii mennä. Elämä on liian lyhyt tehdäkseen asioita joista ei tykkää.

"vieras"
Mä vihaan myös. Erityisen rasittavaa on juosta 1v ja 3v lasten perässä ja vahtia, etteivät juokse järveen. Ja sitten kun ollaan vielä muitten vieraina, niin sitten siellä ollaan ja mennään toisten aikataulujen ja mieltymysten mukaan. Meille ei koskaan tule omaa mökkiä, ja tuolla appivanhempien mökilläkin yritän käydä niin harvoin kuin mahdollista. Harmi vaan, että mies ja lapset viihtyvät siellä vähän liiankin hyvin.

Yhteistyössä