Mä tulen hulluksi ihan just nyt!

Tää rumba alkoi n.3kk sitten.

Löydettiin pienimmältä tytöltä kihomatoja, kaikki syötiin kuuri, ja lapset toisen kerran.

Menikö 1,5kk löydettiin pienimmältä ja keskimmäiseltä taas kihomatoja... No taas syötiin kuurit ja uusintakuuri syötiin kaikki.

Molemmilla kerroilla tehtiin asianmukainen siivous ym.

Noh, eilen illalla sit taas löydettiin keskimmäiseltä kihomatoja!!
Soitin aamulla tk:hon ja pyysin Vermoxiin reseptin.

Mulla rupee nyt huumorinkukka hiipumaan...

Epäilen, että pk:ssa on joku tartunnan saanut, jota ei ole hoidettu, mutta mitä asialle voi tehdä?? Olen pk:ssa tästä asiasta yrittänyt puhua, mutta tuloksetta.
 
ev
ei toi vielä mitään....

meillä oli yksi vuosi 2kk välein kihomatoja, sitten tuli täitä ja ne uusi neljä kertaa. sitten kotiin tuli jauhokoisia jotka uusi 3 kertaa. sitten tuli koiralle kirppuja, sitten taas kihomatoja ja jauhokoisia.

olin tulla hulluksi. pitkä taistelu mutta saatiin kaikki loppujen lopuksi pois. nyt vuosi ollaan oltu ilman mitään.
 
meillä toi vermox veti heti pois eikä oikeastaan muuta kuin tehostettu käsipesu tehty perus siivouksen ja lakanan vaihdon jälkeen.eipä ole onneks sen koommin matosia näkyny.
päiväkodissa oli isot laput et sie pyörii edelleen niitä matoja.
 
ihmeissään
Te ketkä olette todenneet lapsella olevan kihomatoja, niin kuinka paljon lapsi on peppuaan rapsuttanut? Onko se jotenkin jatkuvaa vai kuinka? Pelkkä ajatuskin madoista inhottaa, joten mietin että mistä sen voi varmaksi tietää, onko tartuntaa vai ei. Joskus meilläkin lapset meinaan iltaisin ovat sanoneet, että peppua kutittaa, mutta kun se ei ole mitenkään jatkuvaa/yleistä niin en ole ajatellut, että voisi olla matoja.
 
Mä voin vaan kuvitella miten ärsyttävää tuo on.

Mä oon itse tarhassa töissä ja just meidän ryhmässä kihot on vaivanneet koko syksyn. Välillä menee, ettei kuulu asiasta mitään ja sitten taas joku perhe ilmoittaa.
Tarhalla ollaan yritetty tehdä kaikki voitava ja perheille ollaan tiedotettu asiasta moneen kertaan. Mutta ei vaan häviä.
Ja varmaan on just niin, että kaikissa perheissä ei olla asioiden kanssa tarpeeksi tarkkoja...
Ja onhan niin, että joillakin lapsilla madot on lähes oireettomat. Ei kutinaa tms. Joten vaikea todeta. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;22759554:
Te ketkä olette todenneet lapsella olevan kihomatoja, niin kuinka paljon lapsi on peppuaan rapsuttanut? Onko se jotenkin jatkuvaa vai kuinka? Pelkkä ajatuskin madoista inhottaa, joten mietin että mistä sen voi varmaksi tietää, onko tartuntaa vai ei. Joskus meilläkin lapset meinaan iltaisin ovat sanoneet, että peppua kutittaa, mutta kun se ei ole mitenkään jatkuvaa/yleistä niin en ole ajatellut, että voisi olla matoja.
meillä itkeskeli öisin/nukkui levottomasti ja sanoi kutittaa ja sit yks yö lampulla vilasin niin pari matoahan siellä oli kiusaamassa,nappasin paperilla pois ja aamulla soitin tkhon reseptin saantia varten.
kuuri tehos heti ja sen koomin ei matosia ole näkynyt.
 
Leukistinen aksolotli
Joku kaveri luultavasti tartuttaa. Likasissa käsissä noi kulkee. Lapsille voi yrittää selittää, ettei käsiä saa laittaa suuhun, mutta se taas on lapsille hirveän vaikea muistaa.
 
ihmeissään
meillä itkeskeli öisin/nukkui levottomasti ja sanoi kutittaa ja sit yks yö lampulla vilasin niin pari matoahan siellä oli kiusaamassa,nappasin paperilla pois ja aamulla soitin tkhon reseptin saantia varten.
kuuri tehos heti ja sen koomin ei matosia ole näkynyt.
Kuinka onnistuit herättämättä lasta? Vai oliko lapsi hereillä kun kurkkasit?

Meillä siis tosiaan on joskus lapset illalla valittaneet, että kutiaa, mutta kun ovat käyneet pesulla, niin on helpottanut. Eli en tiedä onko ollu matoja vai ei..
 

Yhteistyössä