Mä pyörryin.

  • Viestiketjun aloittaja "Hui"
  • Ensimmäinen viesti
"Hui"
Oon hieman kauhuissani, kun tossa päivällä iski yhtäkkiä tosi heikko olo ja kun olin istuun menossa, niin pyörryin ennen, kun pääsin siihen tuolille. Mistähän hemmetistä toi voi johtua. En ikinä ennen koskaan oo pyörtyny. Ja edelleen on huono olo ja heikottaa ja siis syönyt oon kyl ton jälkeen, mutta pitäiskö nyt syödä jotain sokeria vaikka?
 
mun kokemus
Mä olen lapsena/teininä pyörtynyt muutaman kerran ja sitten lisäksi lukuisia kertoja olen meinannut pyörtyä. nykyisin tiedän, millaiset tilanteet niitä pyörtymisiä aiheuttaa, joten osaa varautua. Mulla siis on tosi alhainen verenpaine, joten se lienee syynä. Pyörtyä meinaan erityisesti esim. ruuhkabusseissa/-metroissa jne. joissa joudun seisomaan ja jos mulla tulee kuuma. Suihkuunkin olen joskus meinannut pyörtyä. Jos vaan pääsen melko nopeasti istumaan ja saan edes hörpyn vettä, niin olo kohenee heti. Mulla siis lämpö ja seisominen ja mahdollisesti liian pitkä nesteen juomattomuus heikottaa. Jos kovasti huolettaa, niin lääkäriin, mutta sullakin on voinut alhainen verensokeri tai alhainen veren (ylä)paine aiheuttaa tuon.
 

Yhteistyössä