""Mä pääsin naimisiin!""

  • Viestiketjun aloittaja Kiltit tytöt
  • Ensimmäinen viesti
\s\s
Jaahas, no mikä sinua katkeroittaa, kun haluat niin kiivaasti osallistua mollaamiseen?

Onko vaikea sisäistää, että joku voisi aidosti haluta jotain muuta kuin teennäisiä, ajat sitten sovittuja menoja ja paperinmakuista sitoutumista?

Onnensa pystyy näyttämään ilman häitäkin. Ei onnea edes pysty kätkemään. Mutta nämä neurootikkoprinsessat haluavatkin näyttää ei onnensa vaan sen, että osaavat tehdä Niinkuin Säännöissä Sanotaan.
 
Aivan!
Juuri näin, tässä on nimenomaan sosiologisen tutkimuksen kaikki ainekset!

Sitten hieman ihmettelen keskustelun ""älä pilaa onneamme"" -leimaa. Eihän alkuperäinen ole pilaamassa kenenkään onnea, vaan antaa kritiikkiä tietynlaisten, lapsellisien morsianten lisääntyvästä lukumäärästä.

Ei kai teillä ole mitään hätää, ellette ole sitten juuri alkuperäisen kuvailemia morsiamia? Se koira älähtää...

PS. Ja tuo on aina hyvä heittää jonnekin tuo ""taidat olla vain kateellinen"" :) Niinhän ne kriitikot aina... ja varsinkin kun just SULLA oli niin mahtavanihananmageet häät! :)

 
muistot
""Jaahas, no mikä sinua katkeroittaa, kun haluat niin kiivaasti osallistua mollaamiseen?""


Ja sitten hetken päästä:


""...nämä neurootikkoprinsessat ... jne..""

Olet kertakaikkisen huvittava tapaus :)))
 
pippuri
kaikuuko täällä?? kun tarvitsee noin siteerata.

aloittaja kirjoitti nimenomaan häistä ja morsiamista. Jokainen elää tyylillään, seurustellen, avoliitossa, sinkkuna, mutta ei tarvitse tuohon sävyyn tulla valittamaan ja leimata kaikki häitään suunnittelevat teeskentelijöiksi jotka eivät osaa olla oma itsensä.

Nuija, ei täydy olla morsian että voi elää parisuhteessa.
 
sukkanauha
aivan, jos olisi menossa itse naimisiin muuttuisi ääni kellossa. Tietty häät voi pitää maistraatissa, farkut jalassa ja mäkkärin kautta kotiin.
Siinä olen samaa mieltä että kulut häistä ovat järkyttävät, myymälät ja hääpaikkojen pitäjät hieroskelevat käsiään.
 
Liinu
Huh, onpas sulla kummallisia kavereita. Miten ihmeessä viitsti uhrata aikaa ihmisiin, joiden kanssa välisi eivät ole vilpittömät, vaan pitää kilpailla jostain naimisiinmenosta?

Onneksi mulla on vähän tervepäisempiä ystäviä.
 
\s\s\s\s
Lapsi kulta, en minä sanonut, etten minä mollaisi. Minä kysyinkin, miksi SINÄ haluat mollata, jos kerran mollauksen syy on katkeruus, ei se, että mollattavaa todella olisi.
 
\s\s\s
Jos ei tarvitse olla morsian ollakseen parisuhteessa, miksi sitten sanot että ap:n pitäisi poistua tältä palstalta? Jos et vain pidä ap:n ""sävystä"", ehkäpä valistat meitä siitä, mille palstalle moinen sopisi paremmin.
 
AVA
Niin, Onni, kehityitkö ihmisenä täysiin mittoihisi suunnitellessasi vuoden parin verran hääkampaustaSI, hääpukuaSi ja hääkirkkoaSI? Satsaus omiin suurudenhulluihin häihin on kuin laittaisi rahaa pankkiin, niinkö se meni?

Jos tuloksena on onnea ja pitkäaikainen avioliitto, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Miinusta vain on, että kun sitä tulevaisuuden onneaan ei voi häillään ostaa... rahalla ja teatterishowlla ei saa kaikkea. Pääsyliput voisivat olla fiksu ratkaisu tulevaisuuden morsmaikuille. Ja se kaaso keräämään niitä siihen kirkon eteen... vitsi-vitsi

PS oma hääkakku noin 10 vuotta sitten oli erinomaisen maukas ja mehevä! ;-)
 
MIesssss
mINÄ PÄÄSIN NAIMISIIN kauan sitten. NYT ON naikseneneltu jo sata vuotta. Hienomma. Vielä pari sataa vuotta lisää. Hienomma. Tavoitetta siis on. Homma käy kuin tanssi.
 
ihan sama
Minusta on IHAN SAMA, miten ihmiset järjestävät häänsä ja kuinka paljon ne maksavat. Jos joku haluaa häähörsöjä, niin senkus, ei se minulta ole mitenkään pois. Eikä häihin ole pakko tulla vieraaksi. Varmasti noin fiksu ihminen kuin ap (ja osa teistä muistakin vastaajista) osaa ihan itse aukaista kauniin suunsa ja sanoa 'kiitos kutsusta, mutta en pääse'. Se on kuulkaa ihan niin yksinkertaista.

Ei sen puoleen, minä en tunne yhtään ainummaista ap:n kuvailemaa naista. Ehkäpä minun onnekkaan ystävä- ja tuttavapiiriin kuuluukin sitten vain fiksuja naisia. Harmi, että ap:n kohdalla on käynyt noin huono tuuri.

Itse kun järjestän juhia, haluan, että vieraani viihtyvät. Järjestän sitten vappubileitä, juhannusjuhlia tai synttäreitä, toivon, että voimme mieheni kanssa tarjota hyvää ruokaa ja hyvää tunnelmaa. Yhtälailla haluan, että ihmiset viihtyvät häissämmekin.

Sitä vaan en ymmärrä, että jos joku on järjestänyt 'pienet juhlat', niin sitten tällaisen pitää tulla haukkumaan niitä, jotka järjestävät 'isot'. Ihan kuin vaatimattomat juhlat olisivat jotenkin aidommat ja paremmat. Mielestäni on ihan yksi lysti, miten isot tai pienet häät. Olen itse ollut todella mahtihäissä (400 vierasta) ja häät olivat ratkiriemukkaat, ihmisillä hauskaa ja ruokaa, tanssia ja iloista mieltä piisasi. Sukulaisia ja tuttuja oli ihana nähdä.

Koettakaa rauhoittua näistä häähaukkumisistanne! Voitte järjestää ihan mitkä juhlat lystäätte. Ja jättäkää ihmisten arvostelu. Lienettekö kateellisia vai mistä johtuu, että MORSIAMIA haukutaan hääintoilusta. Kuinkahan moni oikeasti tuntee yhtään morsianta, joka kuvastaa näitä hollywood-tuotantomorsiamia. Veikkaan, ettei yksikään.
 
Häh?
Hyvä Huh! Kirjoitit kuin menisit naimisiin suunnilleen kerran kuukaudessa?? Yleensä on hyvä olo.... Aika tajutonta.

Minä ymmärsin vallan hyvin tuon lauseen ""morkkis seuraavana aamuna, kun rahaa on mennyt tuhottomasti"". Jokainen normaali ihminen kykenee näkemään asiasta senkin puolen, että olo voi olla vähän epävarma, jos tosiaan juhliin on mennyt rahaa todella paljon - ja jos se on mennyt omasta pussista, köh, köh.

Itse olen sitä mieltä, että tämä häähössötys kertoo edelleen vain sitä karua kieltä, että suomalainen nainen ei ilmeisesti kasva koskaan ehjäksi kokonaisuudeksi. Itsensä hyväksyväksi ja itsenäiseksi naiseksi. Ajatus siitä, että joku nainen haluaa olla ""prinsessa edes yhden päivän elämässään"" on kuvottava. Ilmeisesti huomiota ei ole sitten saatu millään muulla lailla. Voisiko tämän kiteyttää ajatukseen, että tehdään sammakosta prinsessa edes päiväksi?
 
Huh
Täh. Tuota en todellakaan mene naimisiin kerran kuussa. Mutta juhlia olen järjestänyt ja vanhemmalla iällä ihan omasta pussista.

Eikä ole koskaan rahamenosta tullut morkkista. Eikö se ole silloin vähän muöhäistä raha-asioita murehtia?! Kyllä luulisi että rahameno pitää ajatella ihan etukäteen, silloin kun maksaa ja tilaa asioita, erityisesti jos maksaa omasta pussista.

Itse suhtaudun häihin siten, että ne ovat yksi juhla muiden ohella. Oikeastaan häissä yksin morsian ei ole päätähtenä. Toisin kuin 50-vuotis juhlissa, valmistujaisissa jne. joissa juhlitaan pelkästään ""päätähteä"".
 
\s\s\s
Niin, eikös olekin surullista ettei morsian saa edes olla päätähtenä juhlassa, johon koko siihenastinen elämä on tähdännyt? Sulhasen voisi lähettää häiden ajaksi vaikka kaljalle kavereiden kanssa - mutta sitten olisi (aiheellinen) pelko perseessä että se viihtyykin siellä itse asiassa paremmin.
 
Aidat ja seipäät
Taas yksi puhuu aidoista ja toinen aidanseipäistä... Ap kuvailee nimenomaan näitä ""bridezilloista"" prinsessapäivineen. Sinä sitten pistät vastapainoksi maistraattivihkimisen farkuissa ja mäkkärin kautta kotiin... Luojan kiitos järkevä ihminen tajuaa, että vaihtoehtojakin tälle välille mahtuu pilvin pimein!

 
muistot
Katkeruuteen ei ole aihetta, kun kerran on saanut sen mistä unelmoi. Katkeruus onkuitenkin se yleisin syy ihmisillä mollata toisiaan. En keksi sinullekaan muuta motiivia.

Mitkähän mahtoivat olla sinun unelmasi silloin kun et vielä ollut panhapiika?
 
\s\s\s
Sinä et edelleenkään ymmärrä mitä kysyn. Miksi sinä haluat mollata esim. minua? Eikös sinun logiikkasi mukaan syynä syynä ole melkein pakosti katkeruus :). Koita nyt äkkiä keksiä muita motiiveja, muuten puhuit itsesi juuri pussiin!

En muuten ole ""panhapiika"", kas kun minulla on tuo mies.
 

Yhteistyössä