mä oon niin puutunut näihin oireisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UniQuePopPy

Tunnettu jäsen
18.04.2012
2 289
128
63
hartiat rutisee, olkapäät paukkuu, elohiiri vaivaa, huimaa, kiristää nenänvartta, otsaa, leukoja ja tuntuu välillä jopa kurkussakin. Istuessa ja seisoessa paikoillaan on pahinta... mulla on ollut pidemmän aikaa jotain oireita, mut nyt jo haittaa normaalia elämääkin ja pahasti. Autolla kun erehtyy ajamaan 10kilsaa enemmän niin koko loppu päivä on pää jumissa ja sama homma koneella istuessa. Oon popsinut särkylääkkeitä, voltaren retardia ja sirdaludia, pientä helpotusta niistä joo... Mut en mä voi päivällä olla kolmiolääkkeiden vaikutuksen alasena ja tuskin on terveellistä käyttää kovinkaan kauaa... Eniten ketuttaa se että kävin hierojalla nyt ekan kerran pitkään aikaan ja tuosta ekasta kerrasta oli hyvin vähän apua... Että vinkkejä kaipaisin kipeästi mihin tässä pitäis ihtensä passittaa...

Vaihda ainakin välillä nuo kipulääkkeet kipusalvaan tai jääsalvaan tms. joita laitat säännöllisesti niskaan ja hartioihin. Sellaista kipukoukkua olen itse ajatellut, ei vain ole vielä tullut ostettua. Tietty istumista koneen ääressä ainakin kannattaa rajoittaa.

kerro ihmees mitä oireita sulla on?? Ihanaa et on joku joka tietää tämän kauhean tunteen... :heart: :D

no mulla on ollu tää ongelma jo 20vuotta mut viime kuukausina on ollu erityisen hankalaa. Mulla on niska-hartiaseutu ja etenkin kallonpohjan lihakset totaalijumissa,kovat kuin kivi.vaikka käyn hierojalla 1-2krt/kk niin ei se auta kuin pari päivää ja tilanne entisellään. Puren ilmeisesti tiedostamattani hampaita yhteen mistä ei tiedetä onko se syy vai seuraus.

Oireina on niskan ja leukanivelten liikerajoitteisuus ja hirveä rutina, ajoittainen huimaus,elohiiri oik silmässä vähän väliä,näön hämörtyminen, takaraivon puutuminen,käsien puutuminen, joskus(mutta yllättävän harvoin!!) päänsärky, puristava vanne pään ympärillä(siis tunne sellasesta), kasvojen puutuminen,joskus jopa kielen turtuneisuus.oireet tulee yleensä päivän mittaan mikä viittaa vahvasti tension neckiin. Aamulla voi olla ettei oo mitään oiretta eikä vielä päivällä mut iltapäivästä tulee sitte pahentuen iltaa kohti. Sillon ku oireet on pahimmillaan niin todella ikävää on ja tuntuu kuin eläis puoliksi jossain toisaalla,siis sellanen jännä olo. Olen kaikki nää vuodet sinnitellyt mut nyt on alkanu tuntua että pakko keksiä jitain tähän. Mutta siis ymmärrän niin täysin sun tuntemukset asiasta!!

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Mulla ihan samoja oireita, on ollut jo 34 vuotta. Tän kanssa on vain oppinut elämään, vaikka välillä ottaa ankarasti päähän. Huimaus on pahinta, puutuminen ja tunnottomuus myös, varsinkin pään ja naaman puutuminen, mutta ei säryt korvissa, päässä, käsissä, hartioissa, kasvoissa, lapojen välissä ja käsissäkään kivoilta tunnu. Käyn välillä hierojalla ja syön särkylääkkeitä. Jumppaan ja venyttelen. Fysiatri kielsi punttijumpan, koka siitä sairastun todella pahasti, mutta keppijumppa tuntuu itsestäni hyvältä.

Täällä kans samanlaista...just tänään aattelin että nyt riitti.....taidanpa käydä lääkärin pakeilla.Jos saisi ajan neurologille kun on migreeniäkin(ollut jo 22vuotta) ja selkiintyis hiukan ja en panis pahakseni pääkuvaakaan.
Mulla tekee varmaan sekin kun ranka on vinossa, nilkat pettää toisinaan.....ei kärsi astua.Selän ahtauma haittaa jokapäiväistä elämää.Niskat rutisee, paukkuu, on kipeet, samoin hartiat.Pää toiselta puolen puuduksissa, nenänvarttaa kihelmöi, pää tuntuu sumeelta, ajatus ei kulje. Arkoja paikkoja löytyy päälaelta.Tässä nyt joitain oireita.Jännitysniska todettu vuosia sitten.Hierojalla kävin,,,se oli hetken apu.Olen jumpannut ei auta. Aamut on ihan kamalia.,,,viikon kuluttua pitäis pystyy palveleen asiakkaita kassalla.Särkylääkettä menee lähes päivittäin...olen vähentänyt sitäkin.

Viimeksi muokattu:
no mulla on ollu tää ongelma jo 20vuotta mut viime kuukausina on ollu erityisen hankalaa. Mulla on niska-hartiaseutu ja etenkin kallonpohjan lihakset totaalijumissa,kovat kuin kivi.vaikka käyn hierojalla 1-2krt/kk niin ei se auta kuin pari päivää ja tilanne entisellään. Puren ilmeisesti tiedostamattani hampaita yhteen mistä ei tiedetä onko se syy vai seuraus.

Oireina on niskan ja leukanivelten liikerajoitteisuus ja hirveä rutina, ajoittainen huimaus,elohiiri oik silmässä vähän väliä,näön hämörtyminen, takaraivon puutuminen,käsien puutuminen, joskus(mutta yllättävän harvoin!!) päänsärky, puristava vanne pään ympärillä(siis tunne sellasesta), kasvojen puutuminen,joskus jopa kielen turtuneisuus.oireet tulee yleensä päivän mittaan mikä viittaa vahvasti tension neckiin. Aamulla voi olla ettei oo mitään oiretta eikä vielä päivällä mut iltapäivästä tulee sitte pahentuen iltaa kohti. Sillon ku oireet on pahimmillaan niin todella ikävää on ja tuntuu kuin eläis puoliksi jossain toisaalla,siis sellanen jännä olo. Olen kaikki nää vuodet sinnitellyt mut nyt on alkanu tuntua että pakko keksiä jitain tähän. Mutta siis ymmärrän niin täysin sun tuntemukset asiasta!!

musta tuntui että purkan syönti pahenti mulla oireita. Tyhmyyttäni mässäsin purkkaa aina tunninkin suussa, kun 10min riittäis. Lopetin polttamisen 6kk sitten, joten toi normaali purkka oli vähän kuin korvike, sitä mässytin aika paljonkin, kunnes nyt tuo fysioterapeutti sanoi että voi pahentaa oireita runsas purkan jauhaminen.. Ja sanoi että mulla on purulihakset ihan jumissa ja samoin tossa päässäkin tuntui jotain kireyttä... Voi voi... Mä epäilen et mulla on jotain lukkoja ja jumeja yläselässä mitkä on laukaisseet tän vaivan.

Täällä kans samanlaista...just tänään aattelin että nyt riitti.....taidanpa käydä lääkärin pakeilla.Jos saisi ajan neurologille kun on migreeniäkin(ollut jo 22vuotta) ja selkiintyis hiukan ja en panis pahakseni pääkuvaakaan.
Mulla tekee varmaan sekin kun ranka on vinossa, nilkat pettää toisinaan.....ei kärsi astua.Selän ahtauma haittaa jokapäiväistä elämää.Niskat rutisee, paukkuu, on kipeet, samoin hartiat.Pää toiselta puolen puuduksissa, nenänvarttaa kihelmöi, pää tuntuu sumeelta, ajatus ei kulje. Arkoa paikkoja löytyy päälaelta.Tässä nyt joitain oireita.

mulla kans noita samoja oireita, pää puutuu oikealta puolelta ja sellanen ihme kiristävä tunne nenän varres ja tuoki vaiva oikealla puolella... :headwall:

musta tuntui että purkan syönti pahenti mulla oireita. Tyhmyyttäni mässäsin purkkaa aina tunninkin suussa, kun 10min riittäis. Lopetin polttamisen 6kk sitten, joten toi normaali purkka oli vähän kuin korvike, sitä mässytin aika paljonkin, kunnes nyt tuo fysioterapeutti sanoi että voi pahentaa oireita runsas purkan jauhaminen.. Ja sanoi että mulla on purulihakset ihan jumissa ja samoin tossa päässäkin tuntui jotain kireyttä... Voi voi... Mä epäilen et mulla on jotain lukkoja ja jumeja yläselässä mitkä on laukaisseet tän vaivan.

Mulla on kans purulihakset ihan jumissa. Sain niihinkin venyttelyohjeet ja oon tehny niitä mut tuntuu että apu on aina vaan väliaikainen.

Ihan samoista oireista olen kärsinyt nyt jo pari vuotta. Huimaus kaikista pahin,
kävelin kuin känninen liikennemerkistä lyhtypylvääseen. Varmaan hauska näky.
Kädet puutuu kävellessä, yläkroppa rutisee, kolottaa joka paikkaa.

Norflex(pitkävaikutteinen) on helpottanut oloa, lihakset kyllä edelleen pahasti jumissa.

Mikähän avuksi ??

[QUOTE="vieras";28809740]Onko teillä kellään purentakiskoa? Voisiko siitä olla apua? (en huomannut, että olisitte maininneet olevan, mutta että purette hampaita yhteen)[/QUOTE]

Ei ole kiskoa, mutta toisinaan puren hampaita nukkuessa yhteen...en kuitenkaan narskuta. Joskus purin niin voimakkaasti että tuli terveeseen hampaaseen hiusmurtuma.

nimenomaan ottaa hermoon kun ei voi ikinä olla normaaliolo. Jouduin lopettamaan laitoshuoltajankin työt, kun pahensi niin paljon oireita ettei pystynyt olemaan... Enkä aijo kyllä ihteäni kuluttaa loppuun tommosessa hommassa. Että totaalinen alanvaihdos, mutta sitten mietin että syyskuussa alkaisi ehkä koulu, miten näillä harteilla ja niskoilla istut sen kuusikin tuntia koulun penkis :O

Yhteistyössä