mä oon niin puutunut näihin oireisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole kiskoa, mutta toisinaan puren hampaita nukkuessa yhteen...en kuitenkaan narskuta. Joskus purin niin voimakkaasti että tuli terveeseen hampaaseen hiusmurtuma.

mullakaan ei oo kiskoa. Mö en tiedä purenko öisin niinkään mutta nyt itseäni tarkkaillessani olen huomannu purevani päiväaikaan hampaita vaistomaisesri yhteen silloin kun teen keskittymistä vaativia asioita. Esim töissä kun jaan lääkkeitä niin yllätän aina itseni puremasta hampaita yhteen.sitte tietoisesti rentoutan purulihakset ja pyrin pitämäön rentona mut ei oo helppoa. Oonkin miettiny onko koko soppa lähtöisin bruksismista vai onko bruksismi syntynyt tension neckin takia(kun on niska jumissa niin jännittää vaistomaisesti muitakin lihaksia ja näin kierre on valmis.

nimenomaan ottaa hermoon kun ei voi ikinä olla normaaliolo. Jouduin lopettamaan laitoshuoltajankin työt, kun pahensi niin paljon oireita ettei pystynyt olemaan... Enkä aijo kyllä ihteäni kuluttaa loppuun tommosessa hommassa. Että totaalinen alanvaihdos, mutta sitten mietin että syyskuussa alkaisi ehkä koulu, miten näillä harteilla ja niskoilla istut sen kuusikin tuntia koulun penkis :O

Mä olin 2011 opiskelemassa laitoshuoltajaksi, kun kädet kipeytyi...rannekanavat operoitiin ja nyt ne taas oireilee.Sitten meni selkä ja se ei tule paranemaan ellei leikata; jos sittenkään.Istumatyössä olin pari kk:ta ja sitten se jäi siihen...selkä ei kestänyt kuuden tunnin istumista päivittäin.Viikon kuluttua kauppaan ja korkeintaan 2 h päivässä kassalla, mutta kuulemma yksikin riittää ja loput kuormanpurkua, toisenlaista asiakaspalvelua, yms

Kirurgin lausunto on että en pysty siivoustyötä tekemään.

En suosittele alkuun jumppaa tai kuntosalia. Mä kärsin samanlaisista oireista pari vuotta, ja kuntosali pahensi oireet sietämättömiksi.
Fysioterapiasta oli hetkellistä apua, pysyvän avun sain kiropraktikolta ja akupunktiosta. Koen, että molemmista oli hyötyä, mutta rehellisesti sanottuna en usko että akupunktio yksin olisi tehonnut.
Lisäksi tein kotona Alexander-tekniikan harjoituksia, lähinnä makailin lattialla kirjapino pään alla. YouTubesta löytyy niistä videoita. Koeta jaksaa!

[QUOTE="vieras";28809845]On kuulema uskomattoman paljon mihin kaikkeen purenta voi vaikuttaa, mutta ei tietty nyt ihan kaikkeen :) Ja hammaskalustolle on tosi tärkeää, ettei niitä pilaa puremalla yhteen.[/QUOTE]

Näinhän se on ja keventyis oireiden lista ainakin osaksi

Mä olin 2011 opiskelemassa laitoshuoltajaksi, kun kädet kipeytyi...rannekanavat operoitiin ja nyt ne taas oireilee.Sitten meni selkä ja se ei tule paranemaan ellei leikata; jos sittenkään.Istumatyössä olin pari kk:ta ja sitten se jäi siihen...selkä ei kestänyt kuuden tunnin istumista päivittäin.Viikon kuluttua kauppaan ja korkeintaan 2 h päivässä kassalla, mutta kuulemma yksikin riittää ja loput kuormanpurkua, toisenlaista asiakaspalvelua, yms

Kirurgin lausunto on että en pysty siivoustyötä tekemään.

Voi ku kuulostaa tutulta, mullakin on muuten selässä mutka, lapaluiden välissä, sen ansiosta siis jo muutenkin kierossa. Olkapäät eri tasolla jne. Mä joskus nuorempana kävin jollain naprapaatilla, se sai mun olkapäätkin samoille kohdille niksauteltua :) Mä olen kans kuullut tuosta osteopaatista hyvää palautetta, 2-3käyntikertaa riittää. Ja saattaa päätellä jo ihan silmämääräsesti mikä sua vaivaa. Yhdeltä tyypiltä kuulosteli pulssia nilkasta hetken aikaa ja diagnoosi oli valmis, niks ja naks, ongelma oli poissa.

Mulla on kans purenta-, leukanivel-, ja niska/hartiaongelmia ja ihan samoja oireita kuin teilläkin... +Lievää refluksia.. Mutta voiko nuo vaikuttaa mitenkään nielemiseen?? Arvatkaa oonko paniikissa. Ekan kerran tuli reilu puoli vuotta sitten tilanne, etten saanutkaan suussa ollutta ruokaa nielaistua. Tätä tapahtui parina päivänä, ei kuitenkaan aina syödessä, vaan lähinnä illalla. Ja nyt taas eilen tuli tilanne etten saanut nielaistua ja kauhee paniikkikohtaus perään. Aina tää nielemisongelma on ollut illalla ja silloin jos oon syönyt jotain mitä pitää pureskella paljon..

Yhteistyössä